epoint

W 2021 r. firma Landingi, polski martech tworzący landing pages oraz produkty do optymalizacji konwersji dla marketerów i agencji, uzyskała przychody na poziomie 10 mln 180 tys. zł. To prawie 30% dynamika wzrostu rok do roku przy jednoczesnym zachowaniu rentowności firmy.

Powiększyło się także grono klientów startupu, do którego dołączyły Biedronka, Interia, InPost, czy szwajcarska grupa medialna TX Group. Użytkownicy korzystający z usług Landingi, jednego z najstarszych polskich startupów, w 2021 r. stworzyli 240 tys. landing pages, które łącznie wygenerowały blisko 533 milionów wizyt, dostarczając końcowym klientom 42 miliony leadów (prospektów handlowych). Zadowolenie z rozwiązań dostarczanych przez Landingi przełożyło się bezpośrednio na przychody osiągnięte przez spółkę – firma zamknęła rok 2021, osiągając income na poziomie 10 mln złotych.

Błażej Abel, CEO Landingi

Cieszy nas skala wykorzystywania dostarczanych przez nas rozwiązań — pomimo trwającej pandemii i wyzwań z nią związanych, zaoferowaliśmy naszym klientom narzędzia, dzięki którym mogli zrealizować swoje cele biznesowe. Poniesione przez nas inwestycje w obszar technologiczny i globalną ekspansję zaczynają właśnie procentować. W 2021 roku osiągnęliśmy przychody na zadowalającym nas poziomie, chociaż nie ukrywam, że założenia na rok 2022 mamy jeszcze bardziej ambitne. – komentuje Błażej Abel, CEO Landingi.

Landingi inwestują w technologie i autorskie narzędzia Spółka w ubiegłym roku intensywnie inwestowała w rozwój technologii, wprowadzając rekordową liczbę usprawnień UX dla użytkowników – 110 – co oznaczało, że średnio co trzy dni w systemie pojawiała się nowa aktualizacja. Do ponad 50 aplikacji został rozbudowany katalog integracji. Dzięki nim użytkownicy mogą m.in. połączyć swoją stronę docelową (landing page) z płatnościami PayPal, skorzystać z ułatwień oferowanych przez Zapier (narzędzie do integracji aplikacji internetowych), czy dzięki połączeniu z Shopify wesprzeć sklep internetowy. Firma zbudowała też integrację przeznaczoną dla HubSpot, dostępną bezpośrednio w ekosystemie amerykańskiej marki.

Spore zmiany zaszły również na płaszczyźnie technologicznej w obrębie infrastruktury. Rozłożenie serwerów firmy do 24 centrów danych zlokalizowanych na całym świecie sprawiło, że poprawiły się wyniki związane z generowaniem samej strony docelowej, której czas ładowania zmalał dziesięciokrotnie i obecnie wynosi kilkadziesiąt milisekund. Zastosowane rozwiązanie ma spory wpływ na wysoką ocenę landing page w Google Page Speed (co w dalszej kolejności przekłada się na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce), na czym zależało zespołowi Landingi. Po zakończeniu testów nowa infrastruktura będzie sukcesywnie udostępniana klientom.

Na uwagę zasługuje również PageInsider — autorskie narzędzie oparte o Machine Learning, które powstało w 2021 r. i zostało udostępnione klientom Landingi. Narzędzie podpowiada, jak budować landing page, aby przyciągał więcej klientów. Obecnie głównym zadaniem tego rozwiązania jest analiza przejrzystości stron, a także wskazanie obszarów, które mają największą szansę na zwrócenie uwagi odwiedzających. Międzynarodowa ekspansja i nowi klienci Landingi pozyskały w ubiegłym roku amerykańskiego inwestora – FounderPartners.

Dodatkowe środki pieniężne zostały przeznaczone na dalszy rozwój działalności spółki, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych. Dzięki temu w Teksasie powstała już spółka Landingi Inc., do której w roli członka rady nadzorczej dołączył Ted West – Partner w FounderPartners, seryjny przedsiębiorca i inwestor w branży internetowej, oprogramowania i usług (12 firm, 7 wyjść z inwestycji, 3 szybkiego wzrostu, budowanie firm od podstaw do ponad 20 milionów dolarów przychodów).

Cieszę się, że nasze rozwiązania są dostrzegane przez rynek, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą. W 2021 r. zaufało nam wiele znanych firm. Do grona naszych klientów dołączyli między innymi Biedronka, Interia, InPost, czy szwajcarska grupa medialna TX Group AG (dawniej TaMedia) – mówi Błażej Abel, CEO Landingi i dodaje: – Stałe zwiększanie portfolio klientów oznacza również regularną rozbudowę naszego zespołu. W ubiegłym roku CV do naszej firmy złożyło 1100 kandydatów, z czego siedemnastu zatrudniliśmy na stałe. Rok 2022 zapowiada się równie intensywnie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments