epoint

Polska Liga Esportowa, największy rodzimy organizator rozgrywek esportowych, poinformowała o wysokości puli finansowej w 2022 roku. PLE w organizowanych przez siebie rozgrywkach przeznaczy dla graczy rywalizujących m.in. w rozgrywkach ligowych oraz pucharowych ponad 1 milion złotych. To największa kwota w historii rozgrywek.

Z danych Statista.com wynika, że globalny rynek esportu rośnie co roku w tempie dwucyfrowym. W 2025 roku jego wartość ma wynieść już blisko 3 mld USD. Choć światowymi liderami są Chiny, USA, czy kraje Europy Zachodniej, to okazuje się, że w Polsce sektor ten notuje bardzo dobre wyniki. W niedawno opublikowanym raporcie przeprowadzonym przez Sponsoring Insight na zlecenie Polskiej Ligi Esportowej można było przeczytać, że rodzimy rynek sponsoringu esportu już dziś szacowany jest na ok. 32 mln złotych i z roku na rok powinien stabilnie rosnąć.

Historia polskiego esportu sięga już kilkunastu lat. Poczynając od LAN Party, rozgrywanych stacjonarnie w kafejkach internetowych, do wielkich aren i nagród działających na wyobraźnię. Dziś esport może być stawiany na równi z dyscyplinami tradycyjnymi – zarówno pod kątem popularności, ale także aspektów finansowych. Wraz ze wzrostem profesjonalizacji esportu, wzrosły nakłady finansowe i zainteresowanie sponsorów tym rodzajem aktywności.

Jednym z najważniejszych organizatorów profesjonalnych rozgrywek esportowych w Polsce jest Polska Liga Esportowa, która w ubiegłym roku przeprowadziła zmiany w systemie rozgrywek, co pozwoliło jej na jeszcze większy rozwój. Wdrożony we wrześniu 2021 roku projekt Centralizacji Praw Sponsoringowych zapewnił drużynom biorącym udział w rozgrywkach PGE Dywizji Mistrzowskiej udział w kontraktach i zyskach generowanych przez Ligę. Był to innowacyjny, bo pierwszy w Polsce, ustrukturyzowany plan wspólnego działania organizatora rywalizacji i jej uczestników, mający na celu wspólne stworzenie nowej rzeczywistości esportu w kraju. Kolejnym – niezmiernie ważnym etapem – jest wkroczenie z łączną pulą finansową w 2022 roku na pułap miliona złotych.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Widzimy znaczący wzrost zainteresowania sponsorów esportem. Wartości kontraktów z roku na rok rosną. Pojawiają się także nowe możliwości uzyskiwania przychodów, jak choćby ticketing czy sprzedaż praw telewizyjnych. Jeśli popatrzymy na kraje Europy Zachodniej, USA czy Chiny, to jesteśmy dopiero na początku tej drogi, ale perspektywy są bardzo obiecujące. Już dziś oferujemy rekordową w historii pulę finansową. Jednak by dorównać rozwiniętym rynkom, potrzebujemy większego dokapitalizowania. – mówi Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej.

Główna część puli (ponad 800 tys. zł) zostanie przeznaczona na rozgrywki Counter Strike: Global Offensive. Gra od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych tytułów wśród graczy. Najbliższe miesiące pokażą kibicom także zupełnie nową odsłonę współzawodnictwa: 12 najlepszych drużyn w Polsce, rywalizujących w jednym, dłuższym sezonie, trwającym od lutego do grudnia. W okresie wakacyjnym miła odskocznia — kolejna odsłona świetnie odebranego Superpucharu, po wakacjach zaś powrót w ligowe ramy i wyłonienie mistrza PGE Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej. Dodatkowo przekształcone w cykl turniejów z nagrodami rozgrywki dotychczasowej Dywizji Profesjonalnej oraz niedawno ogłoszone HUBy z łączną pulą 100 tysięcy złotych, dopełniają szerokie spektrum rywalizacji w Counter Strike: Global Offensive w Polskiej Lidze Esportowej.

VALORANT East: United — tym od początku roku żyje społeczność amatorów tytułu produkcji Riot Games. Polska Liga Esportowa została wybrana wyłącznym operatorem rozgrywek. Struktura obejmująca 21 krajów Europy Środkowo-Wschodniej, mająca wyłonić profesjonalnych graczy nowego pokolenia, to następny krok, który śmiało wykonuje Polska Liga Esportowa, pracując przy tej grze. Zawodnicy-amatorzy zawalczyć mogą nie tylko o awans do kolejnych, coraz to większych turniejów w VALORANT, ale i o niemałe pieniądze — na przestrzeni całego roku zmagań, do graczy zrzeszonych w HUBach VALORANT East: United powędruje łącznie ponad 43 tysiące dolarów.

Sezon 2022 przyniesie wiele emocji fanom polskiego esportu. Dzięki działaniom Polskiej Ligii Esportowej będzie mógł on być bardziej profesjonalny, usystematyzowany, a gracze otrzymają wsparcie na naprawdę najwyższym, światowym poziomie.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments