Krungsri, znany także jako Bank Ayudhya, rozpoczął intensywny rozwój doradztwa inwestycyjnego w ramach swoich usług. Uruchomiona niedawno platforma Comarch Wealth Management wspiera doradców banku w świadczeniu kompleksowej porady inwestycyjnej klientom banku. Rozwiązanie wzmacnia możliwości techniczne i biznesowe banku oraz optymalizuje pracę doradców.
Celem banku jest umocnienie pozycji na tajlandzkim rynku usług bankowych jak również zaspokojenie potrzeb inwestycyjnych klientów do tej pory nieobsługiwanych w tym zakresie. Comarch Wealth Management wspomaga Krungsri w osiągnięciu celów poprzez automatyzację i kompleksową obsługę usług doradztwa i zarządzania majątkiem.
Udoskonalanie client experience
Obecnie z platformy korzysta niemal 1000 doradców inwestycyjnych obsługujących najbogatszych klientów banku. Natomiast w niedalekiej przyszłości, dzięki rozwiązaniu Comarch Wealth Management, bank będzie mógł rozszerzyć usługę doradztwa na segmenty klientów średnio-zamożnych i detalicznych.
Centralizacja danych klienta w jednym miejscu, demokratyzacja usług doradczych w różnych segmentach, bezpośrednie procesowanie informacji — to tylko kilka z wielu korzyści, jakie zapewnia rozwiązanie Comarch Wealth Management.
Mając na uwadze podejście skoncentrowania na kliencie, wokół którego zbudowana jest strategia digitalizacji banku, chcemy jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów poprzez świadczenie spersonalizowanych i kompleksowych usług doradztwa inwestycyjnego i zarządzania majątkiem. – podsumowuje Passanee Udompanich, CFP, Dyrektor Działu Zarządzania Produktami Inwestycyjnymi w Krungsri.
Pomyślna współpraca mimo niespokojnych czasów
Rozpoczęcie projektu zbiegło się w czasie z wybuchem pandemii Covid-19. Wymagało to od obydwu zespołów – Comarch i Krungsri – niemalże całkowitego przejścia na komunikację zdalną.
Cieszymy się, że mimo trudnych czasów pandemii i braku osobistego kontaktu większości zespołu z klientem, udało nam się pomyślnie wdrożyć platformę Comarch Wealth Management w Azji. W osiągnięciu celu pomogło doświadczenie naszych kolegów, którzy na co dzień pracują w oddziale Comarch w Tajlandii. Było to szczególnie cenne dla klienta na końcowych etapach projektu skoncentrowanych na testowaniu, instalacji i produkcyjnym uruchomieniu platformy w banku. Zapewniliśmy klientowi wsparcie niemal 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, aby różnice czasowe między Polską a Azją nie miały wpływu na jakość obsługi. – mówi Grzegorz Prosowicz, dyrektor konsultingowy Comarch Wealth Management.
Prognoza strategiczna
Krungsri oczekuje, że w samym 2021 roku ilość klientów obsłużonych w usłudze doradztwa wzrośnie o 15%, a zarządzane aktywa o 10%. Dotychczasowe wykorzystanie platformy koncentruje się na wspomaganiu doradców inwestycyjnych w obsłudze nowych klientów, którzy potrzebują konkretnych wytycznych co do decyzji inwestycyjnych.
Aby jeszcze bardziej wzbogacić ten proces, bank rozważa wykorzystanie w procesie doradczym nowej funkcjonalności Comarch Wealth Management. Rozwiązanie to pomaga zoptymalizować portfel klienta przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji.