Polski Związek Koszykówki oraz firma Zetly podpisały porozumienie o partnerstwie w zakresie przyszłej współpracy opartej na rozwiązaniach cyfrowych.
Partnerstwo przewiduje, że w przyszłości Polski Związek Koszykówki (PZKosz) wyemituje swój własny użytkowy token federacyjny i stworzy wspólnie z Zetly cyfrowy, sportowy ekosystem fanów polskiej koszykówki. W ramach przyszłej współpracy PZKosz będzie miał również możliwość produkcji własnych kart kolekcjonerskich. Planowane jest także uruchomienie rozwiązań w zakresie emisji cyfrowych praw własności do najlepszych akcji polskich koszykarzy. Ponadto młodzi zawodnicy będą mogli pod patronatem PZKosz skorzystać z rozwiązań crowfundingowych platformy.
Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym partnerem Zetly. Ufamy, iż będzie to milowy krok dla polskiej koszykówki i pozwoli na jeszcze bliższą integrację fanów koszykówki z naszą federacją. – komentuje Radosław Piesiewicz, Prezes Polskiego Związku Koszykówki.
Cyfrowe rozwiązania oparte o nowe technologie, w tym te oparte o sieć blockchain, to przyszłość sportu na świecie. Jesteśmy zaszczyceni, że PZKosz wybrał platformę Zetly All in One Sport do cyfrowego rozwoju federacji. – dodaje Michał Glijer, CEO Zetly.
Polski Związek Koszykówki to pierwszy strategiczny partner Zetly w sporcie. Jak zapowiadają przedstawiciele Zetly, w najbliższych tygodniach spółka poinformuje o następnych, nowych partnerstwach.
PZKosz to polski związek sportowy prowadzący współzawodnictwo sportowe w koszykówce. Jest reprezentantem polskiej koszykówki, w tym koszykówki osób niepełnosprawnych oraz koszykówki 3×3 w kraju i zagranicą. PZKosz zrzesza prawie 400 klubów koszykarskich oraz kilkadziesiąt tysięcy zawodniczek i zawodników. Od wielu lat jest członkiem FIBA.