Scandit, lider na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych, zamknął rundę inwestycyjną serii D o wartości 150 mln USD, osiągając łączną wycenę spółki powyżej 1 mld USD. Przewodził jej Warburg Pincus, fundusz mający na koncie wiele udanych inwestycji w szybko rozwijające się firmy, przede wszystkim specjalizujące się w oprogramowaniu B2B.
Seria D cieszyła się olbrzymim zainteresowaniem przy znaczącym udziale obecnych akcjonariuszy Scandit, w tym Atomico, Forestay Capital, G2VP, GV, Kreos, NGP Capital, Schneider Electric, Sony Innovation Fund by IGV i Swisscom Ventures. Zebrane środki firma planuje spożytkować na dalszą ekspansję międzynarodową i rozbudowę lokalnych zespołów. Szczególny naciski w tej kwestii będzie dotyczyć regionu Azji i Pacyfiku – m.in. Japonii, Singapuru i Korei Południowej – a także Europy, w tym Polski, gdzie rekrutowani będą inżynierowie.
Stały rozwój
Nowe fundusze pozwolą nam obsłużyć więcej firm na całym świecie, wzmocnić możliwości mobilnych pracowników, którzy stanowią stale rozwijającą się siłę roboczą, oraz spełnić oczekiwania nowych klientów i dalej automatyzować pracę. Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że Warburg Pincus będzie partnerem Scandit w następnej fazie naszego wzrostu. To fundusz, który doskonale zna naszą branżę i umie inwestować w rozwój oprogramowania, czego najlepszym dowodem jest lista jego sukcesów. – powiedział Samuel Mueller, dyrektor generalny Scandit.
Firma działa w Polsce od 2017 roku, kiedy to otworzyła swoje biuro w Warszawie. W gronie jej klientów znajduje się m.in. LPP – jedna z największych polskich firm odzieżowych – właściciel takich marek jak Cropp, Mohito, Reserved. W ramach inwestycji w całej Europie także w Polsce, Scandit planuje m.in. zwiększyć zatrudnienie w zespole inżynierów o ponad 65% w 2022 roku.
Od czasu poprzedniej rundy inwestycyjnej – serii C – liczebność rozproszonego na całym świecie zespołu Scandit zwiększyła się o 85%, a plany zakładają, że do końca 2022 r. wzrośnie jeszcze o 50%. Inwestycja zostanie także wykorzystana do dalszego finansowania ekspansji i innowacji na głównych rynkach pionowych.
Dotychczas Scandit zebrał prawie 300 mln USD na finansowanie rozwoju swojej technologii. Pozwala ona urządzeniom inteligentnym przechwytywać – za pośrednictwem cyfrowego rozpoznawania obrazów – dane pochodzące z kodów kreskowych, tekstu, identyfikatorów i obiektów. Celem tego jest automatyzacja procesów i prowadzenia analiz pod kątem zwiększania lojalności klientów i wydajności pracowników. Od czasu rundy inwestycyjnej serii C w maju 2020 r. firma z nawiązką podwoiła swoje roczne cykliczne przychody i ma już ponad 1700 klientów na całym świecie, w tym m.in. American Eagle Outfitters, Carrefour, FedEx, Levi’s Strauss & Co., Yamato Transport and Sephora.
Silna pozycja na rynku
Scandit umocnił się na pozycji lidera na swoich głównych rynkach wertykalnych – sprzedaży detalicznej, transportu i logistyki, opieki zdrowotnej oraz produkcji. Firma obecnie cieszy się zaufaniem trzech z pięciu największych firm kurierskich na świecie oraz ośmiu z dziesięciu największych sieci sklepów spożywczych w Stanach Zjednoczonych. Świadczy ona także usługi przechwytywania danych na rzecz krajowych systemów opieki zdrowotnej – m.in. NHS w Wielkiej Brytanii, w ramach programów i inicjatyw związanych z pandemią Covid-19.
Zebrane fundusze przyspieszą m.in. także prowadzone w Scandit prace badawczo-rozwojowe nad głównymi procesami biznesowymi przedsiębiorstw z naciskiem na możliwości sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego oraz autonomiczne metody przechwytywania danych. Platforma Smart Data Capture firmy Scandit wzmacnia procesy inteligentne i decyzyjne użytkowników, zapewniając szybsze, dokładniejsze i zautomatyzowane wyniki uzyskiwane na smartfonach, urządzeniach noszonych na sobie (wearables) oraz za pośrednictwem robotów.
Inteligentne przechwytywanie danych odmienia przedsiębiorstwa
Pod wpływem pandemii pracownicy i klienci coraz częściej wybierają rozwiązania cyfrowe i znacznie więcej od nich oczekują. Przedsiębiorstwa muszą stawić czoła ciągłym zmianom na rynku pracy, aby radzić sobie z brakami kadrowymi i wzrostem znaczenia pracowników tymczasowych oraz zwiększać możliwości obecnych pracowników. Klienci żądają stale nowych możliwości bezkontaktowego załatwiania spraw, co skłania firmy do automatyzacji procesów, zdobywania nowych informacji i szukania usprawnień, aby zaspokoić te nowe potrzeby.
Okazuje się, że tradycyjne narzędzia do przechwytywania danych, w tym wyposażone w skanery ogólnego użytku, nie są w stanie sprostać tym wymaganiom. Tu jednak do gry wkracza platforma Smart Data Capture firmy Scandit, odznaczająca się bezkonkurencyjną szybkością, dokładnością i inteligencją, zarówno w zakresie cyfryzacji mobilnej siły roboczej, jak i usprawnienia monitorowania łańcucha dostaw, wielokanałowej realizacji zamówień, organizacji sklepu czy śledzenia i serwisowania zasobów.
Technologia inteligentnego przechwytywania danych Scandit zmienia sposób działania firm i kontaktowania się przez nie z klientami w czasach postępującej cyfryzacji świata; do tego świetnie wpisuje się w dominujące trendy, jak oprzyrządowanie cyfrowej siły roboczej i monitorowanie łańcucha dostaw. Trafiła już do wielkich przedsiębiorstw działających w różnych branżach i jest używana przez klientów i użytkowników na całym świecie. Dlatego uważamy, że Scandit ma dużą szansę umocnić swoją pozycję lidera na światowym rynku inteligentnego przechwytywania danych. Cieszymy się bardzo, że możemy pomóc zespołowi Scandit w następnej fazie realizacji ich ambitnej strategii wzrostu. – powiedział Flavio Porciani, dyrektor zarządzający w Warburg Pincus.
Opierając się na naszej pierwotnej wizji użycia kamer w urządzeniach inteligentnych do działań na przedmiotach, odmieniamy codzienne życie klientów, pracowników i firm, aby usprawnić i spersonalizować ich procesy oraz pomóc im w transformacji cyfrowej. – dodał Mueller.
Przykładem innowacji Scandit jest zaprezentowane w zeszłym miesiącu rozwiązania do inteligentnego przechwytywania i analizowania danych na potrzeby zarządzania półkami sklepowymi o nazwie ShelfView. Wykorzystując rzeczywistość rozszerzoną, rozpoznawanie obiektów, optyczne rozpoznawanie znaków i inne nowatorskie technologie w zakresie rozpoznawania obrazu, ShelfView przechwytuje dane produktu na poziomie SKU (kodów kreskowych) za pomocą zarówno urządzeń mobilnych, jak i autonomicznych robotów, aby umożliwić ciągłe monitorowanie półek oraz usprawnić zarządzanie sklepem.