epoint

Rozwój usługi kurierskiej w salonach Empik to odpowiedź na rosnące potrzeby klientów, którzy dzięki temu otrzymują możliwość decydowania gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki. Klienci odwiedzający salony w jednym miejscu mogą zrobić zakupy, a także skorzystać z nowej usługi pocztowej.

To bardzo wygodne rozwiązanie i oszczędność czasu. Wdrożenie koordynuje Pointpack S.A, partner technologiczny, odpowiedzialny za nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi oraz kurierskimi. Współpraca sieci Empik oraz partnera technologicznego Pointpack rozpoczęła się już w grudniu. Nowa usługa była dla klientów znaczącym udogodnieniem w gorącym okresie świątecznych zakupów.

Empik jako kolejna sieć na rynku wdraża usługi pocztowe w wybranych sklepach stacjonarnych. Dzięki współpracy z Pointpack, klienci odwiedzający salony w jednym miejscu mogą zrobić zakupy, a także skorzystać z usługi wygodnego odbioru i nadania przesyłek kurierskich. W ten sposób odpowiadamy na rosnącą popularność tego typu rozwiązań na rynku. To także kolejne udogodnienie, obok Premium Pay&Go czy eko dostawy zamówień online do salonów Empik bez żadnych opakowań, które wprowadzamy z myślą o stale zmieniających się potrzebach i oczekiwaniach naszych klientów. Salony Empik są aktualnie najchętniej wybieraną formą dostawy zamówień przez klientów Empik.com. Wynika to m.in. z dużej dostępności naszych sklepów (obecnie sieć liczy ponad 300 salonów w całej Polsce), szybkiej realizacji zamówień, możliwości bezpośredniego kontaktu z pracownikiem, a także wspomnianej eko dostawie bez opakowania. To unikalne elementy, które wyróżniają ten kanał. Od stycznia 2022 roku usługa nadawczo-odbiorcza dostępna jest w 52 salonach Empik w całej Polsce. W przyszłości możliwe jest rozszerzenie współpracy o kolejne punkty, jednak decyzja będzie uzależniona od oceny pilotażu tej usługi w 2022 r. – mówi Mateusz Rokita, Dyrektor Logistyki Last Mile w Empiku. 

Nawiązywanie współpracy z sieciami handlowymi przyczynia się także do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie liczby kilometrów pokonywanych przez kurierów. Współpraca kooperantów to kolejny przykład na to, że możliwe jest wypracowanie takich rozwiązań, aby synergia logistyczna obniżała koszty pierwszej i ostatniej mili.

Działania wdrożeniowo-operacyjne, we współpracy z poszczególnymi podmiotami, koordynuje spółka Pointpack, która buduje rozwiązania IT, integruje sieci handlowe i firmy kurierskie, a także umożliwia kooperantom tworzenie dodatkowych usług, zwiększanie zysku oraz pozyskiwanie nowych klientów, umacniając pozycję ich marek na rynku. Spółka przekroczyła liczbę 47 mln obsługiwanych przesyłek w ponad 16.900 punktów w całej Polsce.

Obserwujemy znaczną intensyfikację rynku w zakresie rozwoju punktów nadawczoodbiorczych w różnych sektorach handlowo-usługowych. Współpraca z salonami Empik to odpowiedź na wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju usługi wśród klientów, którzy cenią marki lifestyle’owe, zapewniające szeroki asortyment produktów. Rosnący poziom satysfakcji konsumentów korzystających z możliwości nadawania i odbierania przesyłek w ulubionych punktach, blisko miejsca zamieszkania lub podczas codziennych zakupów, jest mocną podstawą dla konsekwentnego rozwijania kolejnych partnerstw w tym obszarze. – informuje Paulina Żmijowska, Kierownik ds. Marketingu&PR Pointpack.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments