yestersen – największy polski ecommerce z unikalnymi meblami i dodatkami od kultowych marek, sklepów vintage i antykwariatów – w 2021 roku wygenerował rekordowe przychody na poziomie ponad 20 mln zł, co oznacza wzrost aż o 89% rok do roku. Sprzedaż online wzrosła w tym czasie o 84% rdr., natomiast przychody wygenerowane przez kanał stacjonarny wzrosły aż o 140% rdr.
Największy wzrost, o 164% rdr., yestersen odnotował w segmencie współczesnego designu, który odpowiadał za 60% sprzedaży. Segmenty vintage i antyków utrzymały zeszłoroczną dynamikę wzrostów, czyli ok. 30%. Ponad połowę sprzedanych produktów w 2021 roku stanowiły meble.
Zeszły rok był dla nas rekordowy i potwierdził strategię wzrostu realizowaną konsekwentnie od 2018 r., jak i potencjał do dalszych wzrostów. Obsłużyliśmy ponad 18 tysięcy zamówień, co daje wzrost o 84% rdr. Łącznie sprzedaliśmy aż 32 tys. produktów. Zwiększyliśmy też średnią liczbę produktów w zamówieniu o 13%, a średnia wartość zamówienia jest o 6% wyższa niż w 2020 roku. – mówi Karol Misztal, założyciel i CEO yestersen.
Aż 33% klientów pozyskanych przed 2021 rokiem wraca do yestersen po kolejne zakupy. W zeszłym roku yestersen pozyskał o 73% klientów więcej niż w rekordowym 2020 roku łącznie platforma posiada już kilkadziesiąt tysięcy zadowolonych kupujących.
Nasz serwis w 2021 roku odwiedziły prawie 2 miliony użytkowników. Przeprowadziliśmy redesign platformy, wprowadziliśmy bardziej przejrzysty UI i uzyskaliśmy ponad 4-krotną poprawę prędkości serwisu, co pozwoliło utrzymać zeszłoroczny poziom konwersji, mimo niemal dwukrotnie większego ruchu. Nawiązaliśmy też ekskluzywne partnerstwo z Gutek Film, w ramach której na dwa miesiące w naszym showroomie odwzorowaliśmy scenografię z filmu Pedro Almodovara ‘Ludzki Głos’ – to pierwszy taki projekt w Polsce. – dodaje Misztal.
Inwestorami strategicznymi yestersen od 2018 roku są Mateusz i Zbigniew Juroszkowie, właściciele m.in. ATAL i STS. yestersen podtrzymuje ambitne plany związane z rozwojem wspartym przez rynek kapitałowy – spółka zamierza przeprowadzić emisję crowdfundingową, a docelowo ma pojawić się na NewConnect.
We wrześniu br. yestersen poinformował o pozyskaniu inwestora branżowego. Grupa Kapitałowa FABRYK MEBLI „FORTE” SA nabyła 20,5% udziałów za kwotę 4,5 mln zł. Zaangażowanie Grupy FORTE pozwoli spółce na stworzenie marki własnej, której celem jest zwiększenie rozpoznawalności yestersen oraz poprawa marżowości. Część środków z transakcji zostanie przeznaczona również na dalszy rozwój technologii i rozbudowę portfolio produktowego o nowe marki, szczególnie z kategorii premium. Wcześniej, w 2018 roku, spółka pozyskała inwestorów strategicznych, którzy przyczynili się do m.in. wzrostu skali działalności i rozszerzenia oferty.
yestersen notuje wzrosty sprzedaży zarówno w kanale e-commerce, jak i stacjonarnym, realizowanym przez showroom zlokalizowany przy ul. Lekarskiej w Warszawie. To nie tylko miejsce umożliwiające stacjonarne zakupy, ale przede wszystkim wyrafinowane wnętrza, które inspirują oraz pozwalają podziwiać wzornictwo na najwyższym poziomie.
Obecnie yestersen oferuje już ponad 23 tys. unikalnych produktów vintage i antyków – czyli 88 nowości dziennie od poniedziałku do piątku – oraz 23 tys. produktów współczesnych od ponad 100 dostawców, do których w 2021 r. dołączyły marki takie jak Flos, Verpan, &tradition, Bolia czy Normann Copenhagen. Za sprawą usprawnień logistycznych yestersen wysyła już blisko 1000 produktów w zaledwie 24 godziny po złożeniu zamówienia.
yestersen to obecnie największa w kraju platforma e-commerce specjalizująca się w sprzedaży unikatowego designu. Firma powstała w 2015 roku. Jej twórcy przewidzieli rodzący się wówczas trend na unikatowe, produkowane w ograniczonych seriach i pochodzące z dawnych epok meble i dodatki do domu. Przez ostatnie trzy lata przychody yestersen konsekwetnie wzrastały niemal dwukrotnie, co wskazuje na potencjał tego rynku. Z platformy korzystają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy m.in. hotele, kawiarnie i biura, czy teatry poszukujące wyjątkowych rekwizytów.