Mięsna Paczka rewolucjonizuje rynek dostaw ekologicznego, certyfikowanego mięsa na polskie stoły. Start-up pozyskał 4,15 mln zł finansowania w ramach rundy seed. Wśród inwestorów znalazła się Grupa Żabka oraz dwa fundusze kapitałowe LT Capital i CofounderZone wraz z aniołami biznesu. Pozyskane z rundy środki Mięsna Paczka zamierza przeznaczyć na rozwój biznesu na polskim rynku.
Założenia Mięsnej Paczki są proste – chce dostarczać na stoły rodzin w Polsce prawdziwie ekologiczne mięso z certyfikowanych polskich hodowli. Ma być zawsze świeże, bezpieczne, bez antybiotyków, hormonów oraz bez GMO, a jego skład i pochodzenie gwarantowane są unijnym certyfikatem zielonego listka PL-EKO-09. Co więcej, można je w prosty i wygodny sposób zamówić do domu przez Internet. Twórcą start-upu jest Damian Kopecki, który na własnej skórze przekonał się, jak trudny jest dostęp do prawdziwie ekologicznego mięsa. –
Po trzydziestce chciałem jeść zdrowiej i ograniczać ilość spożywanego mięsa, zwracając szczególną uwagę na jego jakość. Szukając ekologicznych produktów, zdałem sobie sprawę, jak ciężko jest kupić wysokiej jakości żywność, a w szczególności świeże ekologiczne mięso. Pomysł na Mięsną Paczkę wziął się z potrzeby, a ja postawiłem sobie za zadanie, aby dobre produkty stały się po prostu szeroko dostępne i obecne na stołach rodzin w Polsce. – mówi Damian Kopecki, twórca start-upu.
Mięsna Paczka to zgrany zespół oraz sprawdzeni, certyfikowani dostawcy z ekologicznych gospodarstw z całej Polski. Gwarancją jakości produktów jest także proces mrożenia przeprowadzany w szczycie świeżości mięsa. Jak do tej pory, Mięsna Paczka podbiła już serca stałych klientów, którzy nie tylko dokonują regularnych zakupów, ale też dzielą się w rozmowach z zespołem start-upu niezwykle pozytywną informacją na temat jakości produktów, sposobu ich pakowania i wygody, jaką zapewnia im regularna dostawa. Do idei dostawy ekologicznego, świeżego mięsa wprost do domu klienta, Damian Kopecki przekonał inwestorów, od których w rundzie seedowej pozyskał ponad 4 mln złotych na rozwój projektu.
W ramach Grupy Żabka rozwijamy i wdrażamy wiele nowatorskich projektów, które mają ułatwiać życie konsumentom i odpowiadać na ich zmieniające się potrzeby takie jak m.in. wygoda, zdrowy tryb życia, personalizacja. Częścią tej strategii jest wsparcie innowacyjnych firm w początkowej fazie rozwoju, zwłaszcza jeśli stoją za nimi doświadczeni menadżerowie z pasją i misją zbieżną z naszymi celami biznesowymi. Chcemy stymulować rozwój produktów, usług i modeli biznesowych, które podążają za najnowszymi trendami konsumenckimi i technologicznymi oraz tworzą nową jakość w handlu. Mięsna Paczka i jej założyciele idealnie wpisują się w tę definicję. – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Żabka Future.
Projekt Mięsnej Paczki spotkał się także z zainteresowaniem funduszy kapitałowych, które poszukują projektów nie tylko innowacyjnych, ale też zgodnych z najnowszymi trendami gospodarki cyrkularnej. – Jedną z naszych podstawowych dewiz jest wsparcie liderów zmiany, a Mięsna Paczka na wielu płaszczyznach jest uosobieniem tej idei. Jesteśmy przekonani, że to właśnie Damian jest osobą, która w naszej ocenie jest w stanie wywołać pozytywny ruch w podejściu Polaków do konsumpcji mięsa. – podkreśla Konrad Gawłowski, Investment Director w LT Capital.
Jako fundusz, jak i aniołowie biznesu, którzy zaangażowali się w Mięsną Paczkę, widzimy potencjał leżący w projekcie i jego innowacyjnej formule, niespotykanej na polskim rynku. Przede wszystkim jednak widzimy dużą wartość w zespole, który skutecznie rozwija start-up, kierując się chęcią wykreowania pozytywnych zmian w trendach żywieniowych swoich potencjalnych klientów — mówi dr Tomasz Goliński, Founding Partner w CofounderZone.
Start-up zamierza przeznaczyć pozyskane od inwestorów środki na rozwój zespołu, zaplecza operacyjno–logistycznego oraz działania pozwalające na dotarcie do jak największego grona klientów.
Przy zwiększeniu skali działalności projektujemy nasze działania tak, aby móc utrzymać wysoką jakość. Jesteśmy obecnie w niezwykle ważnym dla nas momencie, dlatego tym bardziej cieszą mnie pozyskane na rozwój środki od inwestorów. Są one nie tylko paliwem do szybkiego wzrostu, ale idą za nimi także zaangażowanie i doradztwo ze strony inwestorów. – podsumowuje Damian Kopecki, założyciel Mięsnej Paczki.