Firma DB Schenker wdrożyła AutoStore w celu optymalizacji rozwiązań logistycznych dla klientów e-commerce. Centrum logistyczne w Göteborgu z elastyczną ofertą dla zrównoważonych, wielokanałowych rozwiązań.
Firma DB Schenker wdrożyła AutoStore, zautomatyzowany system „towar do człowieka”, w celu usprawnienia logistyki dla MQ Marqet, wiodącego sprzedawcy detalicznego wysokiej jakości artykułów odzieżowych w Szwecji. Zautomatyzowane rozwiązanie do realizacji zamówień online i obsługi zwrotów, które funkcjonuje w Göteborgu, ustawia wysoką poprzeczkę dla zrównoważonej i sprawnej logistyki. Tym samym wzmacnia pozycję DB Schenker w sektorze logistyki dla e-commerce.
Wiedza na temat innowacyjnych technologii, które można zastosować, ma istotne znaczenie. Jednak absolutnie kluczowe jest opanowanie ich metod wdrażania, dzięki czemu możemy zapewnić rzeczywistą wartość dla naszych klientów. – mówi Ingo Brauckmann, Executive Vice President Contract Logistics/SCM Europe w DB Schenker.
Zautomatyzowany system przechowywania i wyszukiwania wykorzystuje roboty magazynowe do dostarczania i pobierania pojemników dla operatorów. Jego funkcjonowanie oparte jest na inteligentnym oprogramowaniu, które jest połączone z systemem zarządzania magazynem DB Schenker. Kompleksowe rozwiązanie obejmuje również sortownię oraz sekcję do wieszania odzieży. Wszystko to wspiera proces uzupełniania towarów w MQ Marqet i sprzedaż on-line.
Cieszymy się, że możemy obsługiwać MQ Marqet w naszym nowoczesnym, zautomatyzowanym centrum logistycznym. Nasze innowacyjne rozwiązanie można rozszerzać. Zapewnia nam to elastyczność w zakresie dostosowywania się do rozwoju klientów oraz możliwość zarządzania towarami wielu klientów z szybko rozwijającego się rynku B2C. Ponadto umożliwia oszczędności jeśli chodzi o powierzchnię. Zapewnia też bardziej ergonomiczne środowisko pracy. – mówi Håkan Nydén, CEO Schenker Logistics AB and Head of Contract Logistics DB Schenker w Szwecji i Danii.
AutoStore jest elementem portfela e-commerce DB Schenker. Jest on przeznaczony dla klientów prowadzących działalność online na dużą skalę, którzy chcą osiągnąć znaczny wzrost wydajności. Inwestycja w automatyzację zarządzania zapasami podkreśla ambicję DB Schenker, aby kształtować przyszłość nowoczesnych, wielokanałowych operacji detalicznych, zarówno online, jak i stacjonarnych.