Gamedust to producent gier w segmencie VR, który zaprezentował swoje plany na przyszłość. Celem spółki jest stworzenie grupy kapitałowej dostarczającej pełne imersji doświadczenia dla odbiorców cyfrowej rozrywki.
Spółka planuje dalszą rozbudowę portfiolo pod postacią własnych IP, tak aby rozszerzyć swoją ofertę na cały ekosystem rozrywkowy. W domyśle mają być to tytuły z segmentu indie premium, które będą się opierać na innowacyjnej mechanice, unikalnym stylu graficznym oraz wydawaniem ich na wielu platformach docelowych. Realizacja powyższych działań zostanie oparta na podstawie trzech linii biznesowych:
- I linia — produkcje własne
- II linia — działalność wydawnicza
- III linia — connected realities
Connected realities to rozwój autorskiej linii biznesowej, polegającej na łączeniu ze sobą świata materialnego i wirtualnej rzeczywistości. Taki efekt można uzyskać dzięki łączeniu wzajemnych interakcji pomiędzy nimi i tworzeniu na ich podstawie nowych produktów. W ramach rozwoju tej linii biznesowej w 2021 roku zarejestrowano spółkę celową Bluekey sp. z o. o., która zaliczyła udaną rundę inwestycyjną. W jej ramach pozyskano od inwestorów wkład w wysokości 5,65 mln zł, a przodującym inwestorem został fundusz YouNick Mint. Głównym celem Bluekey jest zbudowanie platformy do wirtualnych escape roomów z wykorzystaniem technologii VR. To zaoferuje nową wartość na rynku rozrywkowym.
Działalność wydawnicza będzie opierać się na wykorzystaniu know-how produkcyjnego oraz wydawniczego. Dzięki temu uzyskane zostaną dodatkowe źródła przychodów, przy jednoczesnym rozbudowie portfolio wydawanych tytułów. W 2022 roku Gamedust będzie wydawcą:
- Best Forklift Operator — jest to symulator wózka widłowego na PC ze wsparciem VR. Projekt realizowany jest z firmą Setapp sp. z o. o., która dała się poznać jako specjaliści w tworzeniu realistycznych symulatorów biznesowych
- Sunrise GP — arcade’owa gra wyścigowa od studia Garage 5, która w pierwszej kolejności trafi na Nintendo Switch.
Gamedust na rynku VR wyróżniają mocne cechy, które umożliwią jej szersze dotarcie do klientów. Dzięki znajomości procesów deweloperskich oraz szerokim doświadczeniu wydawniczym na platformach VR spółka nie obawia się przyszłości na tym rynku. Jej zespół tworzą doświadczeni specjaliści, a niska rotacja wśród pracowników studia przekłada się na dobrą współpracę pomiędzy nimi. Od czasu rozpoczęcia swojej działalności w 2017 roku spółka wydała łącznie 4 tytuły skierowane na platformy VR.
W ramach grupy kapitałowej w 2021 Gamedust zanotowało przychody na poziomie 2,15 mln złotych oraz stratę netto na poziomie 1,33 mln złotych. W tym samym roku doszło jednak do sporej zmiany w funkcjonowaniu spółki, bo ta do marca działała jako Inwestycje.pl S.A. Następnie nastąpił proces zmiany przedmiotu działalności oraz połączenie się z Gamedust sp. z o. o.