epoint

Bloober Team drugi rok z rzędu zanotował rekordowe wyniki finansowe zarówno na poziomie jednostkowym, jak i skonsolidowanym. Krakowski developer wypracował w 2021 r. prawie 22 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 125 proc.  To efekt świetnej sprzedaży The Medium oraz realizacji umów z wydawcami. Spółka planuje wynagrodzić artystów oraz pracowników stojących za sukcesem The Medium realizując program akcji pracowniczych (ESOP). Nadchodzące miesiące upłyną na przygotowaniach do kolejnego skokowego rozwoju marki Bloober Team.

Do 74,8 mln zł wzrosły przychody ze sprzedaży Bloober Team w 2021 r. To prawie trzykrotnie więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wypracowane wyniki to efekt przede wszystkim utrzymujących się przychodów z bestsellerowej gry The Medium, która w 2021 roku zadebiutowała na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X oraz realizacji kolejnych kamieni milowych umów z globalnymi wydawcami. Wzrost przychodów oraz ograniczenie kosztów operacyjnych, pozwoliły spółce osiągnąć w 2021 r. ponad 12,55 mln zł zysku ze sprzedaży (o 97% więcej niż w roku ubiegłym). Pozyskane dotacje (11,18 mln zł) oraz dodatnie różnice kursowe (1,64 mln zł) sprawiły, że zysk netto Bloober Team wzrósł w zakończonym roku do 21,78 mln zł.

Miniony rok pokazuje, jak ogromną pracę wykonaliśmy w ostatnich latach. Był to dotychczas najmocniejszy produktowo rok w historii Bloober Team, ale wierzę, że rok 2022 i lata kolejne będą równie dynamiczne jeśli chodzi o wzrost przychodów z tytułu sprzedaży gier naszego autorstwa, a przede wszystkim nasza spółka wyrasta na jeden z najbardziej unikalnych podmiotów na światowym rynku gier. — komentuje Piotr Babieno, prezes Bloober Team.

Nadchodzące miesiące będą okresem przygotowań do kolejnego, skokowego rozwoju marki Bloober Team. Prowadzone obecnie przez spółkę projekty — te oficjalnie ogłoszone przez spółkę, jak również te owiane tajemnicą — tworzone są we współpracy z największymi podmiotami w branży: KONAMI, Private Division i Rouge Games. Już w najbliższym tygodniu prezes Bloober Team osobiście będzie mógł omówić postępy prac w trakcie spotkań, które odbędą się w kuluarach największych światowych targów dla game developerów — GDC. Wydarzenie odbędzie się w San Francisco w dniach 21.03 – 25.03.

Stoimy obecnie przed nowym celem — osiągnięciem pozycji światowego lidera w tworzeniu gatunku horror. Całość podjętych dotychczas działań, jednakowo pod kątem realizacji konkretnych projektów, pozyskania zasobów ludzkich czy organizacji pracy, są kolejnymi elementami budowania tej pozycji. Naszym celem nie jest wyłącznie strategia krótkoterminowa, ale budowa jednego z największych i najlepiej zorganizowanych przedsiębiorstw w branży gier. Pod tym kątem rok 2021 był kluczowy, wystarczy wspomnieć najbardziej istotne zdarzenia — rozpoczęliśmy oficjalnie współpracę strategiczną z KONAMI, podpisaliśmy umowę z Private Division, stanowiącego część Take Two, a później do grona naszych partnerów dołączył także Rogue Games. Przy tych wszystkich przedsięwzięciach pamiętamy o najważniejszych aspektach naszego DNA — moralności, partnerskim traktowaniu naszych pracowników i współpracowników. Chcemy, aby Bloober Team był czymś więcej niż tylko jedną z firm na rynku gier. Wizja ta jest na tyle atrakcyjna, że w minionym roku największym akcjonariuszem Bloober Team SA został najważniejszy na świecie fundusz technologiczny — Tencent. — kontynuuje Piotr Babieno.

Prezes GK Bloober Team ponownie odniósł się do realizowanego przez firmę programu ESOP. Rozwija on założenia programu motywacyjnego uchwalonego w 2019 roku, a akcje Bloober Team dostępne dla pracowników będą objęte 3-letnimi lock-upami oraz umową lojalnościową. Cena akcji obowiązująca w programie odnosi się do średniego kursu obowiązującego w dniu uchwalenia planu (2019), wynoszącego 6,70 zł. Uchwalony wczoraj program motywacyjny ma na względzie przyszłość firmy i budowanie jej fundamentalnych wartości, w oparciu o najcenniejsze aktywa każdej firmy – czyli pracowników.

Jak już niejednokrotnie podkreślałem, Bloober Team obecnie posiada najlepszych specjalistów i artystów dostępnych na polskim rynku i pragnę, aby ten stan rzeczy był naszą wizytówką. Wierzę, że członkowie naszego zespołu powinni zostać wynagrodzeni za dotychczasowe sukcesy i zostać zachęceni do związania się z naszą marką na stałe. Myśląc o przyszłości, jasnym wydaje się, że razem możemy zbudować znacznie większą wartość, ale w tym celu musimy zadbać o odpowiednią retencję talentu. Uchwalając ten program, zadbaliśmy o długofalowy interes firmy, a co za tym idzie — także naszych Akcjonariuszy. — kończy prezes Bloober Team,

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments