Posiadając 32 wielkopowierzchniowe sklepy na terenie całego kraju, sieć Agata S.A. jest jednym z największych polskich dystrybutorów mebli, oferującym także szeroką ofertę artykułów do dekoracji wnętrz. Chcąc ograniczyć powstawanie strat związanych z kradzieżami oraz zapewnić swoim klientom lepsze doświadczenia zakupowe, firma zdecydowała się zaufać Checkpoint Systems i zainstalować system antykradzieżowy oparty na działaniu anten EAS Checkpoint. Nowoczesny system, dzięki możliwości wykorzystania zaawansowanego oprogramowania, dostarcza dodatkowych wartości, generując wiele użytecznych danych, a tym samym przenosząc rozwiązanie EAS na wyższy poziom.
Statystki są nieubłagane i pokazują, że w 2021 r. polska policja stwierdziła ponad 24% więcej kradzieży w sklepach niż rok wcześniej i aż o 44% więcej względem roku 20191.
Wybierając rozwiązanie, które miało ograniczyć straty związane z kradzieżą, szukaliśmy w pełni zautomatyzowanego systemu, oferującego znacznie więcej funkcjonalności niż klasyczny „alarm na bramce”. Zależało nam na zautomatyzowanej, zdalnej obsłudze, braku konieczności angażowania pracowników, pełnej i prostej możliwości konfiguracji czy choćby automatycznym raportowaniu. Bardzo istotna była dla nas także możliwość łatwego i prostego zabezpieczenia możliwie największej liczby produktów. Po przeanalizowaniu ofert wielu dostawców zdecydowaliśmy się na rozwiązania Checkpoint Systems, której w naszej ocenie mają najlepszy stosunek ceny do oferowanych możliwości. – komentuje Łukasz Grzesik, Zastępca Dyrektora Technicznego ds. Bezpieczeństwa w Agata S.A.
Wybrane przez sieć Agata S.A. rozwiązanie ma wiele unikatowych na rynku i przydatnych funkcjonalności, które idealnie wpisują się w potrzeby sklepów o tak szerokim i licznym asortymencie produktów. Podstawą jest zestaw anten EAS zainstalowanych w strefie kasowej, ale sercem rozwiązania jest innowacyjna platforma Checkpoint Store Operations.
Oprogramowanie to pozwala w pełni zdalnie kontrolować pracę każdej z anten antykradzieżowych. Dodatkowo automatyczna diagnostyka pozwala wykryć potencjalne anomalie, które mogą wpłynąć na prawidłowe działanie całego systemu, a zdalny serwis Checkpoint może je usunąć niemal w czasie rzeczywistym. System jest również w stanie wykryć urządzenia zakłócające częstotliwości radiowe, zapobiegając w ten sposób kradzieży przez bardziej wyrafinowanych złodziei próbujących zagłuszyć sygnały wzbudzające alarm.
Ogromną zaletą systemu firmy Checkpoint Systems jest generowanie tak zwanej „mapy zdarzeń”. Pokazuje ona wszystkie pożądane, jak i niepożądane alarmy czy ingerencje w pracę systemu. Dzięki temu osoby zarządzające systemem wiedzą, jak często włączają się alarmy, w jakie dni tygodnia, o jakich porach. Pozwala to na precyzyjnie reagowanie na zaistniałe zdarzenia.
Wiemy, że dla bardzo wielu sprzedawców detalicznych, obok samej skuteczności rozwiązań antykradzieżowych, równie ważna jest możliwość zabezpieczenia jak najszerzej gamy oferowanych produktów. Checkpoint Systems oferuje pełną gamę rozwiązań, które można w pełni dostosować do ochrony każdego towaru – bez względu na jego kształt, kolor czy fakturę. Niektóre z naszych rozwiązań Alpha High-Theft, przeznaczone dla najbardziej wartościowych produktów, mogą również uruchamiać alarm w przypadku próby manipulacji przy nich lub ich usunięcia. To, w połączeniu z naszymi zaawansowanymi antenami EAS i zaawansowaną platformą Store Operations, daje sprzedawcom detalicznym potężne narzędzie do walki z nieuczciwymi kupującymi i pozwala im znacznie ograniczyć straty wynikające z tego procederu. – dodaje Ewa Pytkowska, Business Unit Director z Checkpoint Systems Polska.