Sygnis S.A., notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych, ogłosiła strategię rozwoju na lata 2022-2027. Spółka zamierza podtrzymać wielowątkowy rozwój inwestycyjny i strategiczny, a także stawia na cross-selling produktów oraz kontynuację współpracy pomiędzy poszczególnymi zespołami R&D, które będą motorem napędowym dla Sygnis. Spółka planuje w ciągu najbliższych 5 lat osiągnąć pozycję największej firmy innowacji hardware w Europie Środkowej i Wschodniej.
Spółka prowadzi działalność w branży produkcji urządzeń specjalistycznych w zakresie nowych technologii. Liczny zespół badawczo-rozwojowy dostarcza nowatorskie i innowacyjne urządzenia na rynek, często w autorskich technologiach. Na co dzień specjaliści Sygnis pracują nad innowacyjnymi projektami R&D z segmentów: biotechnologia, nowe technologie addytywne, nanotechnologia, energetyka oraz zautomatyzowana fotografia.
Nowa strategia rozwoju na lata 2022-2027 zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach:
1) Wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży
2) Rozwój dystrybucyjny
3) Sprzedaż usług badawczo-rozwojowych oraz wzorniczych
4) Sprzedaż pozostałych usług
Prawie 3 miesiące od debiutu oraz w przeddzień publikacji naszego pierwszego raportu rocznego, zdecydowaliśmy się na publikację naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Będzie to okres pierwszych komercjalizacji naszych autorskich rozwiązań. W pierwszej kolejności zamierzamy wprowadzić na rynek urządzenie Syglass, które w 2021 roku zostało zaprezentowane podczas najważniejszych międzynarodowych targów dot. technologii addytywnych „Formnext” we Frankfurcie nad Menem. Jeszcze w tym roku pierwsze maszyny trafią do użytkowników. W 2023 roku zamierzamy zakończyć kolejne projekty, w tym maszynę do biodruku 3D oraz uniwersalną drukarkę 3D drukującą z materiałów płynnych z kontrolą jakości w czasie rzeczywistym. Prace nad nimi przebiegają zgodnie z harmonogramem. – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis S.A.
Jednym z istotnych celów firmy jest zwiększenie udziału przychodu ze sprzedaży produktów własnych do poziomu 40% całości przychodów spółki. W szczególności istotnym rynkiem jest rynek eksportowy do krajów Europy Zachodniej oraz USA. Oprócz własnych projektów R&D spółka zamierza dalej rozwijać działalność w zakresie projektów badawczo-rozwojowych realizowanych na zlecenie.
Spółka zamierza rozwijać się również w zakresie sprzedaży pozostałych usług. W 2021 roku dział produkcyjny Sygnis został wzbogacony o dodatkowe maszyny, natomiast w tym roku planowana jest jego modernizacja. W kolejnych latach planowane są dalsze nakłady na rozbudowanie możliwości postprocessingowych umożliwiających dalej idącą oraz zautomatyzowaną w wyższym stopniu obróbkę gotowych elementów (wydruków). Spółka zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.
Obecnie posiadamy umowy dystrybucji sprzętu na większość Europy Centralnej. W celu zwiększenia jakości obsługi oraz dalszego rozwoju sprzedaży na rynkach zagranicznych planujemy powiększyć zespół sprzedażowy o 3-4 osoby, zwiększyć magazyn, a także założyć oddział zagraniczny w Czechach, ponieważ to tam sprzedaje się najwięcej naszych urządzeń spośród sprzedaży zagranicznej. Będziemy również kontynuować roadtrip’y oraz udział w międzynarodowych spotkaniach branżowych. Nie wykluczamy również inwestycji w obiecujące start-upy z branży hardware. Regularnie otrzymujemy zgłoszenia od młodych innowatorów zainteresowanych naszym wsparciem. Jesteśmy w stanie działać w formie tech venture, angażując naszą wiedzę, zasoby sprzętowe oraz niewielkie środki grantowe. – informuje Andrzej Burgs.
Rok 2022 poza stałym poszukiwaniem nowych możliwości, będzie przede wszystkim opierał się na zwiększeniu efektywności wykorzystania obecnych zasobów. W ocenie Zarządu spółka w tym zakresie posiada znaczną rezerwę, której zagospodarowanie podniesie jeszcze bardziej rentowność firmy.