epoint

Warsaw Equity Group (WEG) jest lead inwestorem rundy A Nethansy. Spółka rozwija narzędzie, które pozwala na automatyzację sprzedaży na marketplace’ach Amazon i Kaufland.de na europejskich rynkach. Wartość rundy A to blisko 4 miliony euro.

Nethansa, oferuje platformę opartą na modelu SaaS, która automatyzuje i optymalizuje procesy sprzedaży i logistyki na marketplace’ach takich jak Amazon i Kaufland.de. Z narzędzia Nethansy mogą skorzystać zarówno średnie e-commerce’y, jak i duże marki, które celują przede wszystkim w rozwój poprzez optymalizację działań. Z licencjonowanego przez Amazona narzędzia korzysta już ponad 100 firm. Tylko w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy narzędzie Nethansy przyniosło klientom kilkadziesiąt milionów złotych dodatkowego zysku. Oparty o sztuczną inteligencję system analizuje oferty konkurencji i optymalizuje ceny wystawionych na sprzedaż produktów, dzięki czemu skokowo zwiększa marżę produktów swoich klientów. Oprócz platformy firma oferuje kompleksowe wsparcie prowadzenia kont swoich kontrahentów oraz obsługuje klientów końcowych w sześciu językach.

Do tej pory spółka pozyskała 4,3 mln euro z programów Unii Europejskiej oraz funduszy inwestycyjnych Movens VC, CofounderZone, LT Capital, a także od inwestorów indywidualnych. Ponadto, Nethansa zdobyła dofinansowanie na rozwój produktu od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju wynoszące prawie 1 mln euro.
Środki z obecnej, opiewająca na 4 miliony euro rundy finansowania, w której uczestniczy Warsaw Equity Group (wiodący inwestor) oraz Movens VC, przeznaczone będą na dalszy rozwój firmy. Przede wszystkim umożliwią międzynarodową ekspansję i rozwój produktu, co pozwoli Nethansie na dalsze umacnianie pozycji lidera. W pierwszej kolejności spółka planuje wejść na rynek duński i szwedzki.

Nethansa na ścieżce szybkiego rozwoju

Obrana przez Nethansę strategia pozwala na szybkie osiągnięcie efektu skali i zdobycie globalnego rynku dzięki unikalnemu rozwiązaniu technologicznemu. Obecnie trwają prace rozwojowe nad optymalizacją algorytmów wykorzystywanych do zarządzania polityką cenową w oparciu o dane pobierane z marketplace’ów. Nethansa planuje również integrację swojej platformy z innymi, liczącymi się marketplace’ami w Polsce i za granicą.

Jesteśmy wiodącą firmą w Polsce, działamy również w Niemczech i wchodzimy na rynek w krajach skandynawskich. Jednak w najbliższym czasie chcemy w pełni udostępnić platformę Nethansy klientom z pozostałej części Europy, a kluczem do tego będzie zintegrowanie naszego narzędzia z innymi platformami sprzedażowymi. Współpraca z Warsaw Equity Group i pozyskane środki w rundzie A finansowania pozwolą na dalszą szybką realizację naszych założeń — podkreśla Sascha Stockem, prezes zarządu Nethansy.

Dobre prognozy na przyszłość

Decyzja Warsaw Equity Group o inwestycji w Nethansę podyktowana jest spodziewanym ogólnym silnym wzrostem sprzedaży e-commerce oraz wzrostem udziału marketplace’ów w handlu elektronicznym. Będzie się to wiązać z rosnącą liczbą firm chcących dystrybuować za ich pomocą swoje produkty. Dlatego usługi profesjonalnego wsparcia i optymalizacji sprzedaży z wykorzystaniem zaawansowanej technologii na tych platformach będą zyskiwać na znaczeniu.Decyzja Warsaw Equity Group o inwestycji w Nethansę podyktowana jest spodziewanym ogólnym silnym wzrostem sprzedaży e-commerce oraz wzrostem udziału marketplace’ów w handlu elektronicznym. Będzie się to wiązać z rosnącą liczbą firm chcących dystrybuować za ich pomocą swoje produkty. Dlatego usługi profesjonalnego wsparcia i optymalizacji sprzedaży z wykorzystaniem zaawansowanej technologii na tych platformach będą zyskiwać na znaczeniu.

Amazon czy Kaufland.de to złożone ekosystemy z własnymi systemami reklamowymi i rozbudowaną obsługą klienta. Obecnie to znaczące kanały dystrybucji wykorzystywane przez firmy z całego świata do globalnej dystrybucji swoich produktów. – mówi Stockem.

Przemysław Danowski, Partner Zarządzający WEG

Nethansa to nie tylko świetny produkt i technologia, która umożliwia dynamiczne zwiększanie skali, ale przede wszystkim zaangażowany, ambitny i skuteczny zespół. Kapitał ludzki to kluczowy element, na który zwracamy uwagę, decydując się na inwestycję. Dlatego cieszę się, że z zespołem Nethansy będziemy mogli realizować nasze wspólne ambicje. — mówi Przemysław Danowski, Partner Zarządzający Warsaw Equity Group.

Strategia WEG nastawiona na wzrost

WEG jest zarządzany przez doświadczonych przedsiębiorców, którzy poza własnym kapitałem, dostarczają biznesom jednocześnie wsparcie operacyjne i strategiczne.
W 2021 r. Grupa wdrożyła nową strategię inwestycyjną. Skupia się w niej na podmiotach w fazie wzrostu, których produkt został zwalidowany przez rynek i które posiadają silne przewagi konkurencyjne. WEG wspiera wzrost skali działalności, między innymi poprzez stwarzanie warunków do rozwoju dojrzałości organizacyjnej przedsiębiorstw oraz zwiększenie ich efektywności operacyjnej.

Nasze wsparcie wykracza daleko poza inwestycję kapitałową. Misję, wizję i wartości WEG zamknęliśmy w trzech słowach: Partners for Growth. Ze spółkami pracujemy w sposób strategiczny, dzięki czemu dostarczamy im wartość, skupiając się na zwiększaniu efektywności kluczowych procesów biznesowych i maksymalizacji potencjału zespołu i organizacji. Społeczność, którą budujemy wokół marki WEG, pomaga naszym spółkom osiągać jeszcze lepsze wyniki. — tłumaczy Przemysław Danowski, Partner Zarządzający Warsaw Equity Group.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments