Grupa Carrefour we współpracy z daphni, europejskim przedsiębiorstwem venture capital, uruchomiła fundusz Dastore. Inicjatywa skoncentruje się na pomocy młodym cyfrowym startupom z branży retail. Fundusz rozpocznie działalność od zainwestowania 80 milionów euro w obiecujące przedsiębiorstwa z Francji i innych krajów, co ma wzmocnić innowacyjny charakter Grupy.
Model działania funduszu Dastore będzie się opierać na przejmowaniu mniejszościowych udziałów w startupach będących na wczesnym etapie rozwoju. Dzięki współpracy młode przedsiębiorstwa otrzymają dostęp do wieloletniego know-how obu inwestorów, a także możliwości przemysłowych oraz globalnego zasięgu sieci Carrefour. Sieć zapewni również startupom rozwiązania akceleracji biznesowej, wsparcie operacyjne, łatwiejszy dostęp do klientów, międzynarodowych rynków oraz danych potrzebnych do rozwoju.
Działanie wpisuje się w cyfrową strategię 2026 Carrefour, ogłoszoną w listop adzie 2021 roku. Fundusz Dastore pozwoli na rozbudowanie innowacyjnego ekosystemu sieci, co ułatwi m.in. przewidywanie zakłóceń na rynku oraz określanie przyszłych liderów i wiodących modeli. W osiągnięciu celów funduszowi pomoże dedykowany zespół złożony z ekspertów Carrefour oraz daphni. Założenia inwestycyjne skoncentrują się na obszarach biznesowych strategii sieci: nowych inicjatywach e-commerce, obsłudze danych, narzędziach cyfrowych i usługach finansowych dla branży retail, a także logistyce i łańcuchu dostaw.
– Uruchomienie instrumentu venture capital to ważny kamień milowy w realizacji naszej strategii innowacji, który potwierdza naszą gotowość do dalszego rozwoju relacji ze środowiskiem startupów. Inwestowanie w startupy zapewnia sieci Carrefour możliwość przyspieszenia transformacji cyfrowej, a zarazem pomaga młodym przedsiębiorstwom w szybszym rozwoju. Z tego powodu zdecydowaliśmy się na bezprecedensowy model inwestycyjny w branży retail. Bardzo nas cieszy, że w tej przygodzie towarzyszy nam tak doświadczony i znany inwestor jak daphni. – stwierdziła Elodie Perthuisot, Dyrektor ds. danych, handlu elektronicznego i transformacji cyfrowej w Grupie Carrefour.
Dastore wpisuje się perfekcyjnie w jeden ze strategicznych celów daphni, jakim jest tworzenie mostów między startupami a korporacjami (w tym przypadków właśnie z siecią Carrefour) w zakresie e-retailu.– powiedział Marc Simoncini, Partner w daphni.