Wyniki za 2021 rok spółki DataWalk wskazują na wyższy wzrost przychodów niż założenia strategii. Spółka podała, że przychody wyniosły 30,87 mln zł, co stanowi wzrost o 96% w stosunku do poprzedniego roku.
Nasz biznes jest acykliczny, kryzysy rynkowe i geopolityczne nasilają popyt na analizę danych, szczególnie w zastosowaniach związanych z bezpieczeństwem. W 2021 roku odnieśliśmy znaczące sukcesy, co przełożyło się na 161% 3-letni CAGR, czyli od momentu rozpoczęcia sprzedaży w Ameryce Północnej, skąd pochodzi większość z naszych ponad 30 klientów. Udowodniliśmy możliwość wygrywania u najlepszych w swojej klasie klientów zarówno komercyjnych, jak i publicznych – pozostałe działania stają się deterministyczne. – wskazuje Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk S.A.
Koszty operacyjne Grupy DataWalk w 2021 roku wynoszą 37,38 mln zł i wzrosły o 68% w porównaniu z 2020 rokiem, kiedy to wynosiły 22,26 mln zł. Szacunkowa strata netto wyniosła 1,65 mln zł, wobec 6,32 mln zł w roku ubiegłym.
Według doniesień rynkowych firma Gartner przewiduje, że analityka danych oparta na grafach staje się głównym nurtem, gdyż jest instrumentalna dla rewolucji AI i Big Data. Do 2025 r. technologie grafowe będą wykorzystywane w 80% innowacji w zakresie danych i analiz, w porównaniu z 10% aktualnie” – komentuje Paweł Wieczyński. „Dążymy, aby stać się beneficjentem nadchodzącej fali. Aby umożliwić rozwój w obecnym tempie w następnych okresach, rozpoczęliśmy skalowanie zasobów ludzkich oraz inwestujemy w infrastrukturę niezbędną do skalowania. – dodaje Wieczyński.