SEG 2025

Polsko-brytyjski startup Embargo, który oferuje aplikację lojalnościową i system CRM dla gastronomii, debiutuje w Polsce. Pomoże restauratorom lepiej poznać klientów i zwiększyć ich lojalność. Konsumenci zyskują aplikację z cyfrowymi kartami lojalnościowymi wielu lokali. Embargo jest już dziś obecne w ponad 350 punktach w całej Polsce.

Embargo to polsko-brytyjski startup, który oferuje aplikację lojalnościową i system CRM dla gastronomii. Dzięki temu kawiarnie, bary, restauracje i sklepy mogą zastąpić karteczki z pieczątkami aplikacją mobilną wykorzystującą NFC i Bluetooth. Otrzymują też cały system CRM, który pozwala im analizować dane i wykorzystywać je w różnych kanałach marketingowych. Z kolei konsumenci mogą korzystać z wielu programów lojalnościowych w jednej aplikacji, która działa jak cyfrowy portfel, i zbierać pieczątki z taką samą łatwością, z jaką płacą z Apple Pay lub Google Pay.

Startup założyli Frederick Szydłowski i Tsewang Wangkang. Frederick to były koszykarz polskiej ekstraklasy, który grał w drużynie PBG Basket Poznań. Po zakończeniu kariery sportowej przeprowadził się do Londynu, w którym poznał od środka świat gastronomii – od przygotowania napojów, po marketing. To właśnie tam odkrył, że restauratorzy mają, wbrew powszechnemu przekonaniu, bardzo małą wiedzę na temat swoich klientów, a dostępne narzędzia nie spełniają ich wymagań.

Fundamentem każdego przedsiębiorstwa są lojalni, powracający klienci. To oni zapewniają najwięcej przychodów i sprawiają, że biznes jest rentowny. Dotychczas restauratorzy nie byli w stanie określić, ilu takich klientów mają, kim są, ani nie mogli w żaden prosty sposób się z nimi komunikować.  Takie dane i funkcje były dostępne tylko dla największych sieci, które mogły sobie pozwolić na gigantyczne nakłady we własne narzędzia technologiczne i marketingowe. Mniejsi, których na rynku jest najwięcej, mogli opierać się jedynie na własnych obserwacjach i intuicji. Embargo zapewnia im nie tylko cyfrowy system lojalnościowy, ale też wiedzę o lojalnych klientach i ich nawykach, a także możliwość bezpośredniej komunikacji z nimi w wielu kanałach. – mówi Frederick Szydłowski, CMO i współzałożyciel Embargo.

Założyciele Embargo od lewej: Tsewan Wangkang i Frederick Szydlowski

Współzałożycielem Embargo jest Tsewang Wangkang, doświadczony menedżer, który wcześniej pracował w bankach J.P. Morgan i UBS Investment Bank. Startup pozyskał też dotąd ponad 2 mln dolarów od inwestorów – wśród nich są aniołowie biznesu, tacy jak Filip Gorczyca (były wiceprezes Alior Banku), Tadeusz Kurek i Maciej Kurek (NTT Systems), Marek Buczak (były dyrektor Quercus TFI), Loui Blake (znany brytyjski restaurator i inwestor gastronomiczny), Faraz Nagree (założyciel Lean Kitchen Networks), Chin Teow (współwłaściciel międzynarodowej marki kawiarnii Tsujiri), Zoran Planinic (były zawodnik NBA i aktywny inwestor startupowy w USA), Tomasz Gielo (reprezentant Polski w koszykówce), Nick Telson (założyciel DesignMyNight oraz Horseplay Ventures) czy Mika Taavitsainen (Head of EMEA w UBS).

Dotychczas Embargo oferowało aplikację lojalnościową i system CRM w Wielkiej Brytanii. Na tamtejszym rynku rozwiązanie jest dostępne dla klientów blisko tysiąca lokali, w tym dla takich marek i sieci jak Crussh Juice Bars, Crosstown Doughnuts, The Gentlemen Baristas czy Honi Poke. Teraz platforma Embargo dostępna jest także dla klientów B2B i konsumentów z Polski.

Polska to dla nas naturalny kierunek rozwoju. To olbrzymi rynek, pełen małych sieci lub pojedynczych lokali prowadzonych przez ludzi z pasją, wiedzą na temat biznesu i ambicjami rozwoju. Co istotne, zarówno tutejsi restauratorzy jak i konsumenci, są otwarci na nowe technologie. Zaczynamy od aplikacji lojalnościowej i systemu CRM, ale wkrótce będziemy oferować także inne produkty i usługi, związane z napiwkami czy płatnościami, ale również innymi kluczowymi funkcjami dla branży gastronomicznej. Wszystko w ramach jednej platformy. Doświadczenie zdobyte w Wielkiej Brytanii i Polsce pomoże nam też w ekspansji na kolejne rynki, w Europie i na Bliskim Wschodzie. – mówi Frederick Szydłowski.

Wśród klientów Embargo w Polsce znajdują się znane przez konsumentów marki, takie jak Coffeedesk, czy sieć Fit Cake, a także popularne warszawskie lokale Bułkę przez Bibułkę, Vegan Ramen Shop, Soul Food Burgers, UKI Green, Mąka i Woda, czy Peaches Gastro Girls. W sumie Embargo obsługuje w całej Polsce już ponad 350 lokali.

Coffeedesk jest omnichannellem, dlatego wielofunkcyjność systemów, z jakich korzystamy, jest dla nas kluczowa. Aplikacja Embargo to skuteczniejsza alternatywa do papierowych kart na pieczątki, które nie mówią nam wiele o klientach, a do tego nie są ekologiczne. W zamian mamy wielofunkcyjną apkę, z której goście kawiarni Coffeedesk korzystają chętnie, a my możemy poznać ich nawyki i komunikować się z nimi za pomocą wielu opcji marketingowych tej aplikacji. – tłumaczy Sebastian Łęski, Head of Retail w Coffeedesk.

Coffeedesk wykorzystuje Embargo nie tylko do prowadzenia programu lojalnościowego i komunikacji z klientami, ale też w relacjach inwestorskich.

Embargo świetnie sprawdziło się w relacjach inwestorskich. Ponad 500 inwestorów ma możliwość korzysta z aplikacji jako benefitu dla posiadaczy akcji naszej spółki, robiąc zakupy z rabatem w showroomach Coffeedesk. – mówi Sebastian Łęski.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments