Narzędzie pozwoli konsumentom w szybki sposób robić zakupy na różnych platformach za pomocą wybranego konta. W Portmonetce będą mieli zapamiętane swoje dane adresowe, preferowane metody dostawy i płatności – nie będą musieli ich ponownie podawać podczas korzystania z e-sklepów zintegrowanych z rozwiązaniem.
W nowy rok wkroczyliśmy z ambitnym i silnym postanowieniem zdemokratyzowania najlepszych praktyk na rynku e-commerce. Chcemy zaoferować działającym obecnie na własną rękę sprzedawcom narzędzia, które z jednej strony pozwolą im zachować niezależność, a z drugiej, poprzez dołączenie do ekosystemu sklepów zintegrowanych z Furgonetką – zaoferować klientom doświadczenia zakupowe na miarę największych platform. Pierwszym krokiem na tej drodze było udostępnienie narzędzia do kompleksowej obsługi zwrotów. Przed nami kolejny etap – wprowadzenie na rynek Portmonetki, systemu pozwalającego na robienie zakupów w różnych e-sklepach za pomocą jednolitego systemu logowania – mówi Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetki.
Portmonetka to narzędzie pozwalające konsumentom za pomocą jednego konta zakupowego korzystać z oferty wielu sklepów – bez konieczności wypełniania za każdym razem identycznych formularzy. Będzie wyposażone w opcję typu „one login”, co oznacza, że klienci nie będą musieli rejestrować się w danym e-sklepie, aby dokonać zakupu – wystarczy, że zalogują się przy użyciu już posiadanego konta Wp.pl, Onet.pl, Google, Allegro, Microsoft czy Apple. Następnie za pomocą kilku kliknięć będą mogli wybrać adres i metodę dostawy oraz sposób płatności. Wszystkie dane teleadresowe wpisywane podczas dokonywania zakupów za pomocą Portmonetki będą zapamiętywane w profilu konsumenta, a jako domyślny sposób płatności zostanie zapisany ostatni używany.
Jak pokazują dane duńskiej firmy Baymard Institute, specjalizującej się w analizowaniu rynku e-commerce, obecnie blisko aż 70 proc. wizyt w e-sklepach kończy się porzuceniem koszyka, a jedną z głównych przyczyn rezygnowania z zakupu jest konieczność założenia konta1. Wydawałoby się, że tak prozaiczny powód nie powinien mieć wpływu na intencje konsumentów, a tymczasem wskazało go aż 24 proc. respondentów. Przekładając to na realia – jeśli ktoś musi przejść proces rejestracji, aby dokonać zakupu, to woli ten sam produkt znaleźć w marketplace, w którym już ma konto. W ten sposób nieobecne w nim e-sklepy tracą wielu klientów i jest to tylko jeden z wielu powodów. Postanowiliśmy zatem stworzyć rozwiązanie, które pozwoli właścicielom e-sklepów zaoferować swoim klientom doświadczenie znane im z największych platform – Portmonetkę. – tłumaczy Grzegorz Mencel, product owner w firmie Furgonetka.
Co więcej, dzięki Portmonetce sprzedawcy będą mogli zaproponować swoim klientom metody wysyłki produktów od 12 firm kurierskich i sposoby płatności od 5 największych dostawców w Polsce. Narzędzie będzie można w szybki i prosty sposób, za pomocą pluginów, zintegrować z popularnymi platformami sklepowymi w modelu SaaS oraz open-source.
Obecnie trwają wdrożenia testowe systemu u wybranych partnerów Furgonetki. Dostęp do Portmonetki będzie otwarty dla wszystkich e-sklepów w maju. Jednak już teraz sprzedawcy zainteresowani wdrożeniem rozwiązania mogą zapisać się na listę zainteresowanych i jako pierwsi otrzymać dostęp do platformy. Więcej informacji na temat rozwiązania oraz formularz dla właścicieli e-sklepów znajdują się pod adresem: www.portmonetka.pl.
W Furgonetce wierzymy, że zakupy online powinny być maksymalnie intuicyjne, proste i szybkie. Dlatego też od lat tworzymy rozwiązania automatyzujące szereg procesów w logistyce i e-commerce. Portmonetka jest naszym kolejnym narzędziem pozwalającym mniejszym sprzedawcom skrócić dystans do największych marketplace’ów i tym samym rozwijać swoją sprzedaż. Wierzymy, że dzięki oferowanym produktom jesteśmy w stanie wyrównać szanse na rynku między wszystkimi graczami. – podsumowuje Rafał Agnieszczak, CEO Furgonetki.