SEG 2025

Golden Eggs Studio – producent i wydawca niezależnych tytułów na PC i konsole – jeszcze w pierwszej połowie 2022 roku przeprowadzi kampanię crowdfundingową przed debiutem na rynku NewConnect.

Z pierwszej rundy inwestycyjnej, zrealizowanej przez poprzednika prawnego spółki (Golden Eggs Studio Sp. z o.o.), studio pozyskało 1,4 mln zł, a do grona akcjonariuszy dołączyło blisko 100 inwestorów. Zrealizowano wszystkie zakładane cele, a przychody firmy wzrosły o 147%.

Golden Eggs Studio specjalizuje się w produkcji gier niezależnych (ang. indie games, independent games). Są to m.in. gry platformowe, fabularne (RPG), z gatunku horroru czy stawiające przed graczem wyzwanie w postaci przetrwania w niesprzyjającym świecie (survival).

Studio wydało już 8 gier. W przygotowaniu są kolejne 3, w tym m.in. symulator życia papieskiego, a w planach prace nad 7 następnymi. Głównym akcjonariuszem studia, a także wydawcą części gier jest Ultimate Games, a Golden Eggs Studio współpracuje m.in. z Gaming Factory, Glob Games czy West Wind Games. Produkcje powstają na PC oraz konsole, takie jak PlayStation, Xbox czy Nintendo Switch, i są dystrybuowane przez największe cyfrowe platformy, takie jak Steam, Nintendo Store, Microsoft Store czy PlayStation Store.

Obecnie Spółka prowadzi rozmowy z podmiotami z rynku amerykańskiego oraz azjatyckiego, dotyczące produkcji minigier do ich portfolio. Studio pracuje także nad projektami dla biznesu opartymi o mechanizmy gamifikacji. W planach jest dalszy rozwój, w czym pomóc ma wejście Golden Eggs SA na rynek NewConnect. Debiut planowany jest do końca 2022 roku. Przychody spółki za 2021 rok przekroczyły 1,2 mln zł, a sprzedaż wzrosła o 147%.

Jeszcze przed debiutem studio zapowiada przeprowadzenie kampanii crowdfundingowej. Będzie ona promowana przez platformę Crowdway.pl i ma wydarzyć się jeszcze w pierwszym półroczu 2022.

Mamy globalne aspiracje, dlatego od samego początku naszej działalności kładziemy nacisk na rozwój i obecność na rynkach Ameryki Północnej, Europy Zachodniej i Azji. Wszystkie nasze produkcje powstają oryginalnie w języku angielskim. To właśnie w krajach anglojęzycznych posiadamy największą rzeszę odbiorców. W Polsce mamy wielu oddanych i zaangażowanych fanów, do których m.in. kierujemy ofertę emisji akcji. To doskonała okazja, by dołączyć do akcjonariatu i razem budować dalsze kierunki rozwoju. Tych jest całe mnóstwo. Obecnie pracujemy nad 3 tytułami. W najbliższej przyszłości mamy w planach rozpoczęcie prac nad kolejnymi 7. Dzięki finansowaniu, pochodzącemu z crowdfundingu oraz obecności na rynku NewConnect, będziemy mogli zbudować jeszcze większy zespół i skalować się znacznie szybciej. — powiedział Paweł Czarnecki, CEO Golden Eggs Studio.

Z pierwszej rundy finansowania społecznościowego, zakończonej w styczniu 2021 r., studio pozyskało 1,4 mln zł. Spółka zrealizowała cele emisyjne z nawiązką.

Szerokie portfolio gier i… ambitne plany

Golden Eggs Studio w swoim portfolio posiada 5 tytułów na PC oraz 3 na konsole Nintendo Switch, wydanych od 2020 roku. Dodatkowo utworzyła 1 zespół wewnętrzny oraz nawiązała współpracę z 2 zespołami zewnętrznymi, które wspierają ją w produkcji gier. Najwięcej odbiorców gier pochodzi z USA, Kanady oraz krajów Unii Europejskiej. Co ciekawe, GES jest jednym z niewielu polskich producentów gier, który chce rozwijać swoją działalność na rynku azjatyckim.

W portfolio produkcyjnym znajduje się obecnie 10 nowych gier, których premiery przewidziane są na lata 2022-2023. W bieżącym roku studio planuje wydać trzy tytuły: Puppet House – horror z elementami łamigłówki, Vatican Gardens (Pope Simulator) – symulator życia papieskiego, ukazujący alternatywną historię pontyfikatu papieża oraz Cooking Championship – turniej kulinarny w formie programu telewizyjnego, w którym gracze biorą udział w rywalizacji w 8 różnorodnych sceneriach na całym świecie. Pozostałe gry będą wydane w 2023 roku.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments