epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 28 marca – 1 kwietnia br.

Starward Industries: Mariusz Antkiewicz oraz Daniel Betke zrezygnowali z funkcji członków zarządu Starward Industries, wskazując, że produkcja gry „The Invincible” weszła w ostatni etap prac i tym samym chcą w pełni skoncentrować się na wypełnianiu swoich obowiązków związanych z jej produkcją, podała spółka. Ponadto rada nadzorcza powołała na członka zarządu spółki Macieja Dobrowolskiego, pełniącego dotychczas rolę marketing managera spółki.   Źródło: ISBnews

Incuvo: Planowana data premiery gry „Green Hell VR” w wersji Oculus Quest2 została przesunięta na 7 kwietnia 2022 r. z I kwartału 2022 r. oraz premiery gry „Green Hell VR” w wersji na PC – na maj 2022 r. z I kwartału 2022 r., podało Incuvo.   Źródło: ISBnews

Carbon Studio: Zawarło trzy umowy ze znaczącym podmiotem z branży gamingowej na bezzwrotne dofinansowanie trzech projektów, podała spółka. Carbon Studio będzie realizować projekty wraz z podmiotem zależnym.   Źródło: ISBnews

Artifex Mundi: Odnotowało 13 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2021 r. wobec 8,24 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.   Źródło: ISBnews

Ten Square Games: Zakłada dalszą dywersyfikację portfolio gier z czterema soft-launchami nowych tytułów zaplanowanymi na ten rok, poinformował CEO Maciej Zużałek. Spółka chce utrzymać wysoki poziom pobrań gier i wzrost przychodów.  Źródło: ISBnews

Ten Square Games: Odnotowało 67,36 mln zł skonsolidowanej skorygowanej EBITDA w IV kw. 2021 r. wobec 78,25 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.  Źródło: ISBnews

All In! Games: Rada nadzorcza postanowiła, że z dniem 30 marca br. Marcin Kawa obejmie stanowisko prezesa zarządu w ramach obecnej 5-letniej kadencji, podała spółka.  Źródło: ISBnews

Illusion Ray: Producent gier planuje emisję crowdfundingową na kwotę 1,2 mln zł oraz debiut na  NewConnect w połowie 2023 roku, podała spółka. Studio pracuje nad portowaniem gry „Beast Inside” i nowymi projektami „Wardogz” i „Beast Inside II”.  Źródło: ISBnews

Drago Entertainment: Opublikował pierwszą część road mapy rozwoju tytułu „Gas Station Simulator”, w której pierwszym kamieniem milowym będzie wydanie 11 maja br. płatnego dodatku „Can Touch This”, podała spółka. Źródło: ISBnews

Huuuge: Odnotował 11,38 mln USD skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w IV kw. 2021 r. wobec 107,36 mln USD straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Źródło: ISBnews

CD Projekt: Zmienił dotychczas obowiązującą politykę dywersyfikacji inwestycji bieżących nadwyżek gotówkowych i zakłada obecnie możliwość utrzymywania w dłużnych papierach wartościowych nie więcej niż 80% wartości bieżącej środków finansowych, podała spółka.  Źródło: ISBnews

Movie Games: Zawarł z Vaporware LTD – spółką na prawie amerykańskim, będącego deweloperem niezależnych gier – umowę wydawniczą, w ramach której Movie Games zobowiązał wydać grę studia pod tytułem „Beyond Synset”, podała spółka. „Beyond Synset” jest to gra tzw. typu first-person retro shooter korzystająca ze zmodernizowanej technologii stojącej za najbardziej legendarnym tytułem gatunku: „Doom”. Osadzona w cyberpunkowej rzeczywistości produkcja pozwala wcielić się w wojowniczkę dysponującą bronią palną oraz białą, a także zagłębić się w konspirację, która może zmienić losy futurystycznego Sunset City. Gra wzbogaca popularny gatunek o elementy przygodowe i RPG a także duże, otwarte poziomy.   Źródło: spółka

Hydra Games: Zawarło umowę dystrybucyjną z CE-Asia Hong Kong Limited, będącą wydawcą i dystrybutorem gier wideo. Przedmiotem umowy jest udzielenie licencji dystrybutorowi na sprzedaż i dystrybucję gier „Don’t Be Afraid” oraz „The Last Show of Mr Chardish” na należących do dystrybutora platformach: www.sonkwo.com, www.sonkwo.hk, www.sonkwo.cn. Licencja została udzielona na terytorium Chin kontynentalnych, Hong Kongu, Tajwanu, Tajlandii, Indonezji, Malezji, Singapuru, Wietnamu i Filipin. Licencjodawcy przysługiwać będzie 70% skorygowanego dochodu brutto ze sprzedaży gier na platformach.   Źródło: ISBtech

Pyramid Games: Zapowiedział premierę gry „Dinosaur Fossil Hunter” na 27 kwietnia 2022 r. na platformie Steam. Cena gry została ustalona na 19,99 USD. Gra jest w trakcie beta testów. Rozwój gry po premierze będzie kontynuowany, studio planuje aktualizacje gry, dodające m.in. nową mapę z kolejnymi gatunkami dinozaurów czy dostęp do Steam Workshop, gdzie gracze będą mogli prezentować własnoręcznie udekorowane muzea innym użytkownikom. Do gry planowane są również DLC z różnymi zawartościami wzbogacającymi rozgrywkę. Liczba graczy, która do tej pory dodała tytuł do swojej wishlisty, wynosi ponad 90 tysięcy. Prolog do gry w ostatnich 30 dniach zebrał na Steam 92% pozytywnych recenzji użytkowników.   Źródło: spółka

Polyslash: Spółka podpisała umowę z Grande Games na stworzenie gry „The Neighborhood”, czyli humorystycznego symulatora życia w niewielkim miasteczku oraz przejęła od MeanAstronauts tytuł „Poly Gangs”, który skierowany jest do fanów gier akcji. „The Neighborhood” to humorystyczny symulator życia w miasteczku. Zadaniem gracza jest pokierowanie losami nowego członka lokalnej społeczności. Bohaterem drugiej gry jest młodzieniec, który został wplątany w życie gangsterskie. Karta drugiego tytułu jest już dostępna na platformie Steam. Źródło: spółka

Demolish Games: Producent gier z gatunku symulatorów z grupy kapitałowej Ultimate Games zaprezentował trailer swojego flagowego projektu z serii „Demolish&Build” – „Demolish&Build 3”. 28 marca tytuł zadebiutował na platformie Steam. Premiera pełnej wersji gry planowana jest na I połowę 2023 r. Spółka planuje dołączyć do rynku NewConnect w 2022 r. W „Demolish&Build 3” gracz wcieli się w rolę właściciela firmy budowlanej i będzie, m.in.: przyjmować i wykonywać zlecenia na wyburzenia, zatrudniać personel, obsługiwać maszyny budowlane oraz kupować posiadłości. Demolish Games będzie wydawcą oraz producentem tytułu. Gra będzie dostępna na PC i konsolach.   Źródło: spółka

Sony Interactive Entertainment LLC: Ogłosiło, że zawarło umowę nabycia Haven Entertainment Studios Inc., studia deweloperskiego z siedzibą w Montrealu założonego przez uznaną deweloperkę Jade Raymond, założycielkę Ubisoft Toronto i Motive Studios oraz jedną z twórczyń stojących za serią Assassin’s Creed. Źródło: ISBtech

Gaming: Proste, łatwe do opanowania i dostarczające masę rozrywki gry hyper-casualowe dominują w tabelach pobrań na świecie od dobrych kilku lat. Ten gatunek odpowiadał w 2020 roku za jedną trzecią globalnych pobrań (czyli ponad 6 mld), wynika z danych Sensor Tower. Dane Statista na IV kw. 2021wskazują, że 6 na 10 graczy mobilnych w Europie ogląda reklamy video in-app podczas rozgrywki w celu uzyskania dodatkowych bonusów. Z kolei dane z raportu „Mobile Gaming in Poland” przygotowanego przez AdColony dla Mobiem Polska pokazują, że polscy gamerzy wolą obejrzeć reklamę i awansować dzięki temu w rozgrywkach, niż wydać na to pieniądze. „W 2021 roku wydawcy wypuścili 2 mln nowych aplikacji, z czego 15 proc. stanowiły gry. Hyper-casualowe produkcje były głównym motorem napędowym pobrań. Największą popularnością w skali świata cieszyły się gry takie jak: Bridge Race, Hair Challenge, Count Masters, Phone Case DIY, High Heels, które znalazły się w pierwszej piątce najczęściej ściąganych gier – dodaje Michał Pietruszka Head of Mobile Product, Mobiem Polska. Źródło: ISBtech

Gaming: Według raportu „State of mobile 2022” data.ia (wcześniej App Annie), pomimo lęków związanych ze zmianami IDFA (Identifier for Advertisers), wydatki na reklamy w środowisku mobilnym w ubiegłym roku osiągnęły 295 mld USD, co daje 23% wzrost r/r. Źródło: ISBtech

Sony: Od momentu uruchomienia usługi PlayStation Plus w 2010 roku, SIE jest liderem innowacji w zakresie usług subskrypcji gier. Był pierwszą konsolową usługą członkowską, która obejmowała odświeżoną bibliotekę gier w ramach PlayStation Plus, a także uruchomiliśmy pierwszą usługę strumieniowego przesyłania gier konsolowych w ramach PlayStation Now. „W czerwcu tego roku połączymy PlayStation Plus i  PlayStation Now w zupełnie nową usługę subskrypcji PlayStation Plus, która zapewni naszym klientom na całym świecie dostęp do szerszego katalogu gier, na trzech poziomach członkostwa; PlayStation Plus Essential, PlayStation Plus Extra oraz PlayStation Plus Premium. Dzięki nowej usłudze strumieniowania, gracze będą mieli dostęp do bibliotek tytułów z poprzednich generacji konsoli – PlayStation, PlayStation 2 i PSP – z poziomu PlayStation 4, PlayStation 5 oraz PC” – podano w komunikacie. Źródło: ISBtech 

QubicGames: Podpisał umowę z wydawcą z Izraela, którego gry na urządzeniach mobilnych zostały pobrane ponad 5 mld razy. Umowa przewiduje otrzymanie przez QubicGames licencji na portowanie i wydawanie wybranych gier partnera na konsolę Nintendo Switch. W ramach podpisanej umowy, QubicGames otrzyma licencję na dwie uzgodnione gry na okres 5 lat, począwszy od dnia 1 kwietnia 2022 roku. Umowa przewiduje możliwość rozszerzania o kolejne tytuły. Tytuły gier zostaną podane do publicznej wiadomości w terminie późniejszym, zgodnie z ich planem marketingowym. Podpisany kontrakt jest ważnym elementem budowy planu wydawniczego QubicGames na kolejne lata w ramach portowania i wydawania popularnych gier z mobile na konsolę Nintendo Switch. Źródło: spółka

Grupa LeoVegas: Szwedzka marka z sektora iGamingu otwiera centrum technologiczne w Warszawie. W Warszawie zamierza kontynuować rozwój swojej autorskiej platformy Rhino. Planuje zbudowanie zespołu 60 deweloperów. Grupa LeoVegas prowadzi rekrutacje w innych państwach europejskich, gdzie obecnie zatrudnia już ponad 850 pracowników. Nowe centrum technologiczne powstanie w Mindspace Koszyki w Warszawie. Źródło: ISBtech

(ISBnews)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments