Dynamiczny rozwój rynku e-commerce wymaga podejmowania przez e-sklepy działań umożliwiających budowanie przewagi konkurencyjnej na każdym etapie podróży klienta. Apaczka, ekspert technologiczny w zakresie procesów wysyłkowych, rozszerza zakres swoich usług o pakiet PRO Brand, który umożliwia właścicielom e-sklepów budowanie indywidualnej relacji z klientem poprzez możliwość personalizowania komunikacji w procesach po-zakupowych.
To znaczące wsparcie dla e-biznesu w zakresie kreowania pozytywnego wizerunku firmy, zmniejszenia zapytań o status przesyłki, zwiększenia ruchu na witrynie e-sklepu, a w efekcie sposób na wzrost sprzedaży.
Przyspieszony rozwój e-commerce
Ostatnie dwa lata, zdominowane przez pandemię i kolejne lockdowny znacznie przyspieszyły cyfryzację i wiele firm skoncentrowało się na rozwoju kanałów online. W efekcie rynek e-commerce rozwinął się znacznie szybciej, niż przewidywano i jak pokazuje prognoza analityków z PwC, jego wartość każdego roku będzie rosła średnio o 12%, aby do 2026 roku osiągnąć wartość 162 mld zł.
Polacy przyzwyczaili się do e-zakupów i już teraz ponad 74% badanych deklaruje, że po zakończeniu pandemii nie zmniejszy poziomu zakupów przez internet, a kolejne 10% zamierza zwiększyć ich częstotliwość i ilość.
Inteligentna logistyka
Wraz ze wzrostem rynku rośnie zapotrzebowanie na usługi wspierające sprzedaż i marketing sklepów online. Odpowiedzią na potrzeby klientów z branży e-commerce jest innowacyjne rozwiązanie PRO Brand, będące pakietem usług umożliwiających personalizację komunikacji z klientami e-sklepów na etapie procesów wysyłkowych.
W pakiecie PRO Brand na szczególną uwagę zasługują 2 usługi: personalizowane wiadomości e-mail ze statusem przesyłki wysyłane do kupujących oraz personalizowana strona śledzenia przesyłki udostępniana klientom końcowym.
POWIADOMIENIA E-MAIL O STATUSIE PRZESYŁKI
Wzrost sprzedaży poprzez oferowanie produktów komplementarnych, czy zmniejszenie liczby zgłoszeń związanych ze statusem przesyłek ze strony kupujących realnie wpływają na efektywność całego e-biznesu. Z kolei pozytywny wizerunek marki jest kluczowy w budowaniu lojalności i zadowolenia klienta.
Usługa powiadomień e-mail spełnia powyższe oczekiwania właścicieli e-sklepów, dzięki zaimplementowanym funkcjonalnościom, do których należą m.in. personalizacja treści maila kierowanego do klienta końcowego z informacją o statusie przesyłki, stworzenie własnego komunikatu w stopce wiadomości, umieszczenie linku do strony śledzenia przesyłki, dołączenie informacji kontaktowych, a także odnośników do mediów społecznościowych sprzedającego.
Tak opracowana, zindywidualizowana komunikacja jest szczególnie ważna, ponieważ jak się okazuje – nawet 85% wiadomości e-mail z powiadomieniami o statusie przesyłki jest otwieranych przez adresatów. Stanowią więc idealny punkt styku z klientem, aby oferować produkty komplementarne, czy zachęcić klientów do powrotu na witrynę e-sklepu.
STRONA ŚLEDZENIA PRZESYŁKI
Klienci dla własnego komfortu chcą wiedzieć, na jakim etapie dostawy jest przesyłka, na którą niecierpliwie czekają. W ramach Pakietu PRO Brand umożliwiamy personalizację podstrony śledzenia przesyłki, służącej do samodzielnego monitoringu postępów w dostawie zamówionego produktu przez klienta końcowego.
To idealne miejsce na komunikację ofert promocyjnych, czy nowości produktowych w formie banera reklamowego, umieszczenia aktualnych treści marketingowych, czy odnośników do mediów społecznościowych sprzedawcy. Efektem takich działań jest zwiększenie ruchu w witrynie e-sklepu, up-sell produktów promowanych, a także mniej zapytań o status przesyłki ze strony kupujących.
Korzystając z PRO Brand właściciel e-sklepu nie tylko buduje pozytywne wrażenia u osób kupujących, ale też otrzymuje nowe narzędzie stymulujące sprzedaż w procesach po-zakupowych – mówi Marcin Susmanek, członek zarządu Wolante Investments (właściciel platformy Apaczka.pl).
Efektywne zarządzanie procesami wysyłkowymi w e-sklepie już od dawna nie polega jedynie na skutecznym dostarczeniu przesyłki do rąk kupującego, dlatego właściciele e-biznesów szukają rozwiązań spełniających zarówno oczekiwania klientów, ale także poprawiających rentowność ich firm oraz optymalizacji czasu pracy pracowników zajmujących się logistyką i obsługą klienta. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom Apaczka.pl oferuje nie tylko pakiet PRO Brand, ale także szereg rozwiązań technologicznych szytych na miarę potrzeb każdego biznesu.