epoint

Spotawheel pozyskało 100 mln euro finansowania w serii B w postaci kapitału własnego i długu zabezpieczonego aktywami. Firma zajmująca się sprzedażą samochodów używanych planuje w 2022 roku osiągnąć przychód na poziomie 200 mln euro, a od 2023 roku prowadzić dalszą ekspansję na kolejne rynki europejskie.

Obecną serię finansowania poprowadził fundusz VentureFriends z udziałem m.in. Adevinta Ventures, UNIQUA Ventures, Rockaway Ventures, Endeavor Catalyst, Velocity Partners, FJ Labs, Collective Spark i innych znaczących inwestorów. Instrument dłużny zabezpieczony aktywami był prowadzony przez fundusz kredytowy o wartości 3,5 mld euro z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do którego dołączyli inwestorzy instytucjonalni. Fundusz kredytowy dołączył także do rundy kapitałowej.

Spotawheel zajmuje się sprzedażą samochodów używanych w Europie Środkowej i Wschodniej, zapewniając prosty, wygodny i szybki sposób zakupu niezawodnego pojazdu na rynku wtórnym. Start-up odnotował już liczne sukcesy w Polsce, Grecji i Niemczech, a w 2022 roku rozpoczął działalność także w Rumuni. Do końca bieżącego roku firma planuje osiągnąć łączny przychód w wysokości 200 mln euro na rynkach greckim, polskim i rumuńskim, zapowiadając jednocześnie dalszą ekspansję w Europie w roku 2023.

Jesteśmy szczęśliwi, że dzięki zaufaniu naszych klientów oraz wsparciu pracowników i partnerów finansujących możemy przyczynić się do transformacji cyfrowej rynku samochodów używanych w Europie Środkowo-Wschodniej. Zależy nam, aby Europejczycy mogli cieszyć się jak największym asortymentem samochodów doskonałej jakości, jednocześnie oferując im najlepsze opcje finansowania. Dlatego, aby zapewnić jeszcze większą elastyczność, pracujemy nad rozszerzeniem naszej oferty o modele subskrypcyjne. – powiedział Charis Arvanitis, założyciel i dyrektor generalny Spotawheel.

W 2022 roku flota samochodów oferowanych przez Spotawheel ma powiększyć się aż 5-krotnie. W przyszłości firma chce przygotowywać do sprzedaży aż 50 000 samochodów rocznie. Spotawheel spodziewa się również, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy zatrudni ponad 700 nowych pracowników, rozszerzając działalność w Niemczech i tworząc nowe zespoły w całej Europie Zachodniej.

Nowy kierunek dla branży

Spotawheel postawiło na innowacyjny model biznesowy – sprzedaż samochodów używanych przez Internet. Firma koncentruje się przede wszystkim na przejrzystości procesu i maksymalnym uproszczeniu ścieżki zakupu i sprzedaży auta przez klienta, tak aby cały proces był dla niego tylko i wyłącznie pozytywnym doświadczeniem. Główną przewagą konkurencyjną firmy jest jej autorska metoda pozyskiwania aut, łącząca najnowsze technologie ze specjalistycznym know-how, dzięki której start-up jest w stanie niezwykle precyzyjnie przewidzieć popyt, podaż, trendy rynkowe i wartość oferowanych pojazdów.

Spotawheel jako pierwsze zaoferowało też darmową dostawę aut na terenie całej Polski, możliwość zwrotu samochodu i pieniędzy w ciągu 14 dni oraz nawet pięcioletnią gwarancję, ustanawiając tym samym nowy standard w branży. Dziś ponad 60% klientów firmy wybiera zdalną formę zakupu przechodząc cały proces przez Internet.

Cieszymy się, że będziemy dalej wspierać Spotawheel w dążeniu firmy do międzynarodowej ekspansji, jednocześnie przyczyniając się do rozwoju autorskich technologii wpływających na proces pozyskiwania samochodów. Zespół nieustannie pracuje nad poprawą sytuacji klientów na strukturalnie problematycznym rynku, dążąc jednocześnie do jakościowego rozszerzenia oferty produktowej. – powiedział George Dimopoulos, partner w VentureFriends.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments