epoint

W ciągu zaledwie roku od uruchomienia Campiri stało się dominującym graczem na rynku cyfrowego karawaningu w Czechach. Platforma z kamperami, działająca podobnie jak serwisy typu Airbnb, sukcesy odnosi również w Polsce – już po czterech miesiącach od rozpoczęcia działalności operacyjnej nad Wisłą w ofercie ma ponad sto kamperów pozyskanych zarówno od właścicieli indywidualnych, jak i wypożyczalni. I to właśnie nasz kraj ma być regionalnym hubem spółki. Firma Lukáša Janouška i Paula Tesara ma coraz większe ambicje – celem jest osiągnięcie pozycji lidera na rynku najmu kamperów w całej Europie.

Z międzynarodowym wsparciem od funduszy Rockaway, Miton i Purple Ventures
Realizacja wyznaczonych celów, w tym dalszy rozwój w Polsce, będzie możliwa m.in. dzięki zakończonej właśnie inwestycyjnej rundzie w wysokości 2,7 mln EUR. Do tej kwoty dochodzi m.in. wkład założycieli w wysokości ponad 600 tys. EUR. Kolejne 1,3 mln EUR Campiri pozyskało w formie finansowania dłużnego na zakup floty kilkudziesięciu samochodów.

Głównymi inwestorami w Campiri są:

• Rockaway Capital, mający w portfelu również m.in. czeskiego jednorożca Productboard czy działającą także w Polsce Invię,

• grupa inwestycyjna Miton, przed laty inwestująca m.in. w największą grupę modową w Polsce – DOMODI,

• Purple Ventures, wspierający kapitałowo takie spółki jak Vrgineers, Toroto, Tatum, Curfex czy Paypipes.

Pozyskane właśnie od tych inwestorów środki przeznaczone zostaną na wprowadzenie Campiri na nowe rynki, wzmocnienie zespołu i zakup nowych pojazdów.

dyrektor generalny Campiri Lukáš Janoušek

Od początku mamy wielkie ambicje i plany. Chcemy, aby Campiri było nie tylko lokalnym graczem. Największa część finansowania przeznaczona zostanie więc na wsparcie ekspansji i rekrutację doświadczonych osób do zespołu na obecnych oraz nowych rynkach. Ogromny potencjał dla rozwoju firmy widzimy w Europie Środkowej, Wschodniej i Południowej. Jesteśmy przekonani, że to idealny moment, by rosnąć właśnie tam. Podczas gdy w Europie Zachodniej działa już kilka konkurencyjnych firm, w regionie Europy Środkowo-Wschodniej trend digitalizacji w turystyce dopiero raczkuje – mówi dyrektor generalny Campiri Lukáš Janoušek, który wcześniej jako udziałowiec i CMO z sukcesem, również w Polsce, rozwijał Twisto – jeden z najgorętszych fintechów w Europie.

Uwagę naszego funduszu zwrócił przede wszystkim cyfrowy model biznesowy Campiri, tj. pomysł, aby za pomocą kilku kliknięć sprawnie połączyć właścicieli z osobami zainteresowanymi wynajmem ich kamperów. W ostatnich latach obserwujemy wzrost popularności tej formy podróżowania. Co istotne, ma ona również wyraźnie mniejszy wpływ na środowisko naturalne. Jednocześnie wspieranie przez Campiri zrównoważonych projektów w ramach branży turystycznej jest zgodne z naszą strategią ESG, która stanowi dla nas jedno z kluczowych kryteriów wyboru – podkreśla Dusan Zabrodsky, partner inwestycyjny w Rockaway Capital i dodaje, że finansowanie Campiri jest konsekwentną kontynuacją ostatnich inwestycji funduszu w całym segmencie cyfrowego wypożyczania oraz sprzedaży aut.

Wystarczył jeden sezon, aby stanąć na podium

Już pierwszy sezon działalności zapewnił platformie w Czechach pozycję lidera z największą bazą samochodów kempingowych do wynajęcia. Obecnie liczba aut w czeskiej ofercie sięga 400 pojazdów. W Polsce – gdzie Campiri działa od początku roku – dostępnych jest już ponad 100 kamperów.

Campiri zamknęło 2021 r. obrotami w wysokości 800 tys. EUR i zrealizowaniem ponad 5000 “noclegów na kółkach” – zarówno dzięki współpracy z właścicielami indywidualnymi, jak i wypożyczalniami. W tym roku celem jest poszerzenie oferty na wszystkich rynkach do 1200 pojazdów. Pomoże w tym m.in. własna flota kilkudziesięciu aut, która dzięki pozyskanemu kapitałowi ma być w dalszym ciągu rozbudowywana. Jednym z motorów napędowych wzrostu Campiri ma być jego rozwój na polskim rynku.

Katarzyna Jedlińska, dyrektor generalna Campiri w Polsce i na Słowacji

Campiri to nowa jakość podróżowania dla miłośników kamperów oraz osób, które chciałyby spróbować takiej formy wypoczynku. Dziś, gdy kamper nie jest już tylko alternatywnym sposobem spędzania wakacji, musi być dostosowany zarówno do rosnących oczekiwań turystów, jak i do wymagań związanych z ochroną środowiska. To dla nas ważne, dlatego też przekazujemy 1% naszych obrotów na wsparcie projektów lokalnych społeczności i ekologicznych. Nasi klienci jak i właściciele kamperów kochają nas za to, że działamy kompleksowo, w jednym miejscu łącząc usługę wygodnego najmu kamperów z bogatą ofertą unikalnych lokalizacji turystycznych. – wskazuje Katarzyna Jedlińska, dyrektor generalna Campiri w Polsce i na Słowacji.

Od wynajmu do inwestycji

Ostatnie lata otworzyły branży karawaningowej drzwi do sukcesu. Pandemia nie tylko sprawiła, że ludzie zaczęli szukać alternatywnych sposobów podróżowania, ale też zmieniła podejście dużej części społeczeństwa do tradycyjnych wakacji.

Obecnie turyści coraz odważniej spełniają marzenia o niepowtarzalnych przygodach, a co za tym idzie, oczekują dużej elastyczności w miejscu pobytu. To właśnie oferują auta kempingowe. Do niedawna segment ten był całkowicie pomijany w procesie unowocześniania branży turystycznej. Borykał się z problemami i skomplikowanymi procesami. Campiri przynosi cyfrową zmianę, umożliwiając każdemu zorganizowanie niepowtarzalnych wakacji w kamperze za pomocą kilku kliknięć – dodaje szefowa Campiri.pl.

Platforma Campiri, dostrzegając rosnące zainteresowanie podróżami kamperami w Polsce, wprowadza więc do swojej oferty kolejne funkcje. Już niedługo w jednym miejscu będzie można zarezerwować i opłacić całe wakacje.

Campiri.pl zaproponuje też kamperowiczom setki malowniczych, sprawdzonych przystanków, na których można zatrzymać się kamperem – nie tylko na polecanym przez firmę kempingu, ale na przykład pod murami średniowiecznego zamku, w winnicy czy kameralnej agroturystyce.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments