Channel Factory, globalna firma technologiczna działająca w obszarze treści wideo na platformie YouTube, rozwija swoją działalność w Polsce. Jej misją jest dostarczenie innowacyjnych rozwiązań porządkujących ekosystem reklamowy, łączący użytkowników, twórców i marki w celu jak najlepszego dopasowania kontekstowego brandów do wyświetlanych treści wideo.
Brand safety, czyli bezpieczeństwo marki to nie wszystko. Liczy się także kontekstowe dopasowanie do odpowiednich treści
Branża reklamowa przechodzi okres znaczącego wzrostu. Wśród liderów tego trendu znajduje się reklama cyfrowa. Według badania Global Ad Spend Forecast przeprowadzonego przez Dentsu, reklamodawcy na całym świecie przeznaczą na reklamę w 2022 r. aż 745 miliardów dolarów. Ponad 55 proc. z tej kwoty to wartość reklamy digitalowej, a przewiduje się, że w kolejnych latach ten udział treści cyfrowych będzie rósł.
Tak dynamiczny rozwój w obszarze reklamy internetowej rodzi nowe wyzwania, jakie stoją przed marketerami i firmami, które chcą coraz więcej inwestować w swoją obecność w sieci. Jednym z nich jest potrzeba zadbania o bezpieczeństwo marki i jej odpowiednia ekspozycja, która ma wpływ nie tylko na wizerunek, ale też cele biznesowe.
Badania MAGNA Media Trials przeprowadzone we współpracy z Channel Factory w USA pokazują, że źle dopasowana treść osłabia wpływ reklamy na odbiorcę. Ponadto, marki muszą działać proaktywnie w kwestii traktowania niedopasowanych kreacji, aby uniknąć zmniejszenia skuteczności swoich kampanii.
Brand safety jest dziś absolutną podstawą, ale to nie wystarczy do skutecznego reklamowania swojej marki w Internecie. Należy zadbać o taką ekspozycję, która zapewni jej spójność wizerunkową, wiarygodność w oczach odbiorców i wesprze cele biznesowe. Słowem klucz staje się więc brand suitability i właściwe dopasowanie kontekstowe. Brand safety mówi nam, przy jakich treściach dana marka nie powinna być eksponowana. Z kolei brand suitability to preferencje marki dotyczące treści i miejsc, przy których marka chciałaby być widziana. Te dwa podejścia muszą się uzupełniać, jeśli chcemy zadbać o efektywność reklamy na platformie takiej jak YouTube. – mówi Mattias Spetz, Prezes Channel Factory w regionie EMEA i APAC.
Channel Factory dostarcza technologię wychodzącą naprzeciw nowym trendom w digitalu
YouTube od dłuższego czasu znajduje się w czołówce statystyk pod względem największej liczby użytkowników i najchętniej oglądanych serwisów w polskim Internecie. Dane Mediapanelu z marca bieżącego roku wskazują liczbę ponad 26 mln realnych użytkowników YouTube’a ze średnią ponad 19 godzin miesięcznie spędzonych w tym serwisie. Większość z nich to ludzie młodzi, przedstawiciele pokolenia „Z” i Millenialsi, których oczekiwania wobec prezentowanych treści odbiegają od tych, z którymi mogą zetknąć się w bardziej tradycyjnej formie np. w telewizji.
Środowisko reklamowe YouTube’a daje szerokie pole możliwości w zakresie planowania kampanii i jej późniejszej ewaluacji. Warto jednak bardziej precyzyjnie przygotować się na takie działania i skorzystać z narzędzi, które pozwolą lepiej zadbać o to, gdzie reklama brandu będzie spozycjonowana i jak użytkownicy na nią zareagowali.
Channel Factory dysponuje autorską platformą technologiczna, która już na etapie przygotowania media planu pozwala określić, przy jakich treściach będzie wyświetlana zaplanowana przez nas reklama. Mamy do dyspozycji także szereg narzędzi, które z jednej strony na bieżąco mierzą efektywność kampanii, a z drugiej segregują materiał analityczny niezbędny do tego, by działania reklamowe były skuteczne. Dzięki naszym rozwiązaniom skomplikowany ekosystem reklamowy YouTube staje się bardziej przejrzysty, a przede wszystkim pozwala planować działania w oparciu o twarde dane i mierzalne założenia. Zyskują na tym przede wszystkim marki i ich partnerzy, a także użytkownicy, którzy oczekują spójności i kontekstowego dopasowania w konsumpcji treści wideo. – mówi Szymon Szmigiel, Managing Director Channel Factory w Polsce.
Polska jednym z głównych oddziałów firmy w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej
Channel Factory jest firmą o zasięgu globalnym, a swoją główną siedzibę ma w Stanach Zjednoczonych. Jej oddziały znajdują się w kilkudziesięciu państwach na całym świecie. W Europie działa m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech i od niedawna także w Polsce. Jej klientami są głównie agencje marketingowe i interaktywne oraz firmy z sektora technologicznego, płatniczego czy e-commerce.
Polskim oddziałem Channel Factory kieruje Szymon Szmigiel, doświadczony menedżer specjalizujący się w digital marketingu, wcześniej pracujący m.in. w CDA i Wirtualnej Polsce.