Geberit wybiera hybrydową strategię zarządzania danymi

epoint

W ostatnich dwóch latach nastąpił silny wzrost zainteresowania technologią chmurową. Dane PMR wskazują, że w 2022 roku wartość rynku cloud computing osiągnie 3 mld zł. Jednym z kluczowych obszarów inwestycji przedsiębiorstw w chmurę jest przechowywanie i zarządzanie danymi. Na transformację w tym zakresie zdecydował się między innymi lider europejskiego rynku produktów sanitarnych – Geberit. Chcąc działać w modelu hybrydowym, firma wdrożyła rozwiązania SAP HANA Cloud i SAP Analytics Cloud.

Badanie przeprowadzone przez IDC wskazuje, że 60 proc. firm ma już za sobą realizację projektów transformacji cyfrowej. Głównym ich celem jest stworzenie organizacji „napędzanej danymi”. Tymczasem przeciętnie tylko 32 proc. danych jest wykorzystywanych w wydajny sposób. Geberit, zatrudniający 12 000 pracowników w ponad 50 krajach, postanowił przekształcić swój krajobraz danych za pomocą SAP HANA Cloud. Dzięki temu rozwiązaniu firma zoptymalizowała swoje środowisko IT i wyeliminowała konieczność stosowania oprogramowania pośredniczącego. Obecnie posiada jeden, centralny punkt dostępu do zasobów organizacji, umożliwiający wgląd w informacje w czasie rzeczywistym. Ten krok okazał się niezbędny do podejmowania terminowych decyzji biznesowych.
Ze względu na globalny zasięg firmy Geberit i potężną bazę klientów, uzyskanie kontroli nad zasobami przedsiębiorstwa było kluczowe.

Poprzednia architektura danych składała się z połączenia rozwiązań SAP i innych aplikacji biznesowych, między innymi SAP BW/HANA, Microsoft Azure SQL Database oraz Dynamics 365. Te wciąż miały być używane. Firmie zależało jednak na wyeliminowaniu narzędzi typu middleware, powodujących trudności z wydajnością. Stąd też decyzja o wprowadzeniu hybrydowej strategii danych, umożliwiającej lepsze wykorzystanie infrastruktury lokalnej przy jednoczesnym zapewnianiu elastyczności oferowanej przez chmurę.

SAP HANA Cloud ma stanowić centralny punkt dla wszystkich raportów w naszym krajobrazie danych. Jest to pojedyncze źródło informacji, które łączy wszystkie nasze źródła danych i zapewnia nam niezbędny dostęp do informacji. SAP HANA Cloud przygotowuje nas na przyszłość. Rozwiązuje wiele problemów i otwiera wiele możliwości. Uzyskaliśmy taką elastyczność w naszej podróży do chmury, jakiej zawsze pragnęliśmy. – powiedział Marius Reck, Head of IT Business Support Applications, Geberit.

Wykorzystując rozwiązanie SAP HANA Cloud Geberit uprościł swój krajobraz i uruchomił zupełnie nową, hybrydową strategię przetwarzania danych. Przejście do chmury: zlikwidowało silosy, wyeliminowało oprogramowanie pośredniczące, zmodernizowało środowisko danych pod kątem wszystkich przyszłych potrzeb oraz pozwoliło na dostęp do informacji w czasie rzeczywistym. Dodatkowo zaawansowana funkcjonalność SAP Analytics Cloud wykorzystuje wszystkie źródła danych Geberit w celu poprawy analityki biznesowej i planowania. Użytkownicy mogą szybko przeprowadzać symulacje i tworzyć raporty graficzne, nie martwiąc się o silosy czy niespójne dane.

Cyfrowa transformacja jest odpowiedzią na wyzwania rynku. Firmy dążą do osiągnięcia wysokiej elastyczności biznesowej i efektywności kosztowej. Chmura zaś stanowi podstawę cyfrowego świata. W przypadku Geberit ostatecznym celem jest przeniesienie jak największej ilości danych do środowiska cloud, ale to wymaga czasu. Na razie SAP HANA Cloud pozwala firmie dokonywać tej konwersji stopniowo, na własnych warunkach. Kiedy organizacja wyrazi gotowość, platformę SAP będzie można łatwo połączyć z dowolnymi rozwiązaniami chmurowymi. – tłumaczył Piotr Ferszka, wiceprezes zarządu, dyrektor sprzedaży ds. kluczowych klientów w SAP Polska.

Według danych PMR dwa lata temu do wykorzystania chmury w Polsce przyznawała się 1 na 10 firm. Tymczasem zgodnie z nowymi prognozami w 2022 roku rynek cloud computing w całkowitych wydatkach na IT przedsiębiorstw ze wszystkich sektorów gospodarki w Polsce przekroczy 7,5 proc.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments