epoint

Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe) rusza z kampanią crowdinvestingową. Celem jest 2,5 mln zł. Spółka chce rozwijać kanał e-commerce, który tylko w ubiegłym roku odnotował 270% wzrostu, rozszerzyć portfolio produktów i wejść na największy rynek superfoods na świecie, czyli USA.

Przychody ze sprzedaży w I kw. 2022 r. wyniosły 8 mln zł, a w całym ubiegłym roku – ponad 30 mln zł1. Spółce udało się m.in. poprawić rentowność i wskaźnik EBIDTA. W tym roku spółka prognozuje przychody na poziomie ponad 37 mln zł, a w kolejnym – 52 mln zł.

Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson

Mamy sprecyzowane plany na zwiększenie przychodów, do tej pory ograniczeniem był dostęp do dodatkowego kapitału na rozwój. Dlatego między innymi w ubiegłym roku skupiliśmy się na poprawie rentowności. W kolejnych liczymy na większą dynamikę wzrostu. 2,5 mln zł z emisji akcji chcemy przeznaczyć na rozwój sprzedaży online, nowe produkty i ekspansję w USA. Im szybciej pozyskamy środki, tym łatwiej będzie nam osiągnąć zakładane wyniki. – mówi Michał Lasocki, prezes zarządu spółki Intenson.

Rosnący udział sprzedaży online

Intenson sprzedaż online uruchomił dopiero w grudniu 2019 r. Od tego czasu udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży rośnie. W 2020 roku było to 11 proc., w 2021 – ok. 15 proc., a w I kw. 2022 r. – już 21 proc. przychodów ze sprzedaży. Poza sklepem internetowym marki, produkty Intensona są też dostępne w marketplace’ach (np. Amazon).

Najważniejszy jest dla nas oczywiście rozwój własnego sklepu internetowego, za to marketplace’y są świetnym uzupełnieniem. Ułatwiają nam pozyskiwanie klientów w kanale online na nowych rynkach zagranicznych. – komentuje Michał Lasocki.

Nowe produkty w portfolio Intensona

Emisja akcji ma pomóc także w rozbudowie portfolio produktów. Już w tej chwili jest ono mocno zdywersyfikowane, spółka produkuje suplementy diety, superfoods czy produkty śniadaniowe. Nowe produkty są dla spółki priorytetem, poprawiają możliwości zwiększania sprzedaży.

W ubiegłym roku na rynku pojawiło się 20 nowości, białka wegańskie, kolageny smakowe oraz suplementy diety, w tym produkty wspierające odporność. Ostatnia kategoria od 2020 roku cieszy się rosnącą popularnością.

Perspektywy rozwoju eksportu

Spółka dziś jest obecna m.in. w Niemczech, uznawanych za największy rynek superfoods w Europie. Największym światowym rynkiem są kraje Ameryki Północnej. Intenson planuje pojawić się także na tym kontynencie i rozwijać dystrybucję w Stanach Zjednoczonych.

W działaniach na rynkach zagranicznych spółka bazuje zarówno na sprzedaży online w marketplace’ach, jak i współpracy z lokalnymi dystrybutorami.

Potencjał rynku superfoods i dalsze plany spółki

Intenson rozwija własny dział R&D, który odpowiada za nowoczesne podejście do produkcji, innowacyjne formulacje i kategorie produktowe. Zakład produkcyjny Intenson Europe jest jednym z najnowocześniejszych w Polsce, który zyskał m.in. certyfikat IFS – Międzynarodowy Standard Jakości, certyfikat branżowy BIO, potwierdzający etyczne podejście do biznesu certyfikat SMETA oraz wdrożony standard AOECS – produktów bezglutenowych.

Rozbudowa zakładu zakończyła się w 2018 roku i dziś wykorzystywane jest ok. 30-40% mocy, więc kolejna rozbudowa planowana jest dopiero na lata 2023-2024.
W związku z dalszymi planami rozwoju spółka rozważa debiut na giełdzie.

Myślimy od razu o dużym parkiecie, jednak decyzja jest zależna od przyszłej sytuacji spółki, otoczenia rynkowego i spełnienia wymogów regulacyjnych. – mówi prezes Michał Lasocki.

Kampania crowdinvestingowa Intensona promowana jest przez platformę Crowdway. Zapisy na akcje ruszą w poniedziałek 23 maja o godzinie 9:00.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments