epoint

Wrocławska spółka Rating Captain pozyskała właśnie nową rundę finansowania na dalszy rozwój platformy służącej do badania i zarządzania satysfakcją klientów sklepów internetowych i tradycyjnych. Opracowana przez startup aplikacja ułatwia m.in. pozyskiwanie rekomendacji oraz monitorowanie opinii wystawianych przez kupujących, a także komunikację z klientami w procesie posprzedażowym. Użytkownicy platformy mogą więc na bieżąco weryfikować poziom satysfakcji klientów oraz zarządzać reputacją swojej marki.

RatingCaptain.com wspiera nie tylko proces pozyskiwania i agregowania opinii, ale także umożliwia ich analizowanie poprzez NPS, czyli badanie satysfakcji klientów z użyciem rozbudowanych ankiet. Zaawansowane algorytmy platformy pozwalają naszym użytkownikom m.in. lepiej zrozumieć, jak sklep wypada na tle konkurencji i z czego klienci są niezadowoleni. — tłumaczy Mateusz Piwnicki, współzałożyciel i CEO Rating Captain.

Narzędzie pozwala zarządzać opiniami wystawianymi na kilkudziesięciu popularnych platformach, w tym m.in. Airbnb, Allegro, Booking.com, Ceneo, Facebook, Google, Opineo, Capterra czy Trustpilot, a także na platformach niestandardowych, takich jak sklepy internetowe.

Klientami Rating Captain są nie tylko sklepy działające online i offline, ale także firmy usługowe czy producenci, np. sprzętów elektronicznych. Z narzędzia korzysta już prawie 200 biznesów, w tym m.in. Neonet, NBP, Electrolux czy Merida. W 2021 roku liczba korzystających z Rating Captain klientów zwiększyła się w stosunku do poprzedniego roku aż o 800%.

W bazie Rating Captain znajduje się blisko 5 milionów opinii i spodziewamy się, że ta liczba będzie skokowo rosnąć. Z jednej strony widzimy, że wzrasta świadomość dotycząca tego, jakie znaczenie mają dla biznesu rekomendacje klientów. Z drugiej – już wkrótce czekają nas zmiany w przepisach, które spowodują, że przedsiębiorcy będą odpowiadać za prawdziwość opinii wystawianych na ich stronach internetowych, a konsekwencje braku takich działań będą bardzo dotkliwe. — mówi Karol Bocheński, COO w spółce Rating Captain.

Zespół Rating Captain

Od 28 maja Polska będzie zobowiązana do stosowania przepisów unijnej dyrektywy Omnibus, która nakłada na przedsiębiorców pozwalających na zamieszczanie opinii klientów obowiązek wskazywania, czy i w jaki sposób dokonują weryfikacji tego, że rzeczywiście pochodzą one od konsumentów, którzy używali lub nabyli dany produkt. Dzięki automatyzacji i transparentności procesu pozyskiwania opinii Rating Captain ułatwia spełnienie tego obowiązku. W produkt wrocławskiego startupu uwierzył fundusz Tar Heel Capital Pathfinder, który dołączył do wcześniejszego inwestora, CzystaVC. Fundusz docelowo planuje zainwestować w spółkę 1 mln zł.

Kamil Moczulski, Dyrektor Inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder

Rating Captain stworzył wysokiej jakości produkt, odpowiadający na potrzeby szerokiej grupy odbiorców. Dbałość o zadowolenie konsumentów realnie przekłada się na większą liczbę powracających klientów i rosnącą sprzedaż, a długoterminowo wyróżnia przedsiębiorców aspirujących do roli branżowych liderów. Platforma realnie pomaga więc nie tylko rozwijać biznes, ale też promuje nowe standardy w relacjach z klientami. Cieszymy się, że będziemy mieć w tym swój udział. — komentuje Kamil Moczulski, Dyrektor Inwestycyjny w Tar Heel Capital Pathfinder.

Pozyskane finansowanie zespół Rating Captain przeznaczy przede wszystkim na ekspansję na rynek UK, a także dalsze powiększanie zespołu. Będzie też rozbudowywać platformę o kolejne funkcjonalności.

Naszym celem jest to, aby Rating Captain stał się tzw. one-stop shop dla biznesów chcących efektywnie i rzetelnie zarządzać swoją reputacją, w Polsce i za granicą. — dodaje Mateusz Piwnicki.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments