Feardemic, wydawca gier z gatunku horror, osiągnął stabilne przychody w pierwszym kwartale 2022 r. Strategia rozwoju zakłada dalsze budowanie i wzmacnianie oferty gier wideo na wszystkie najważniejsze platformy sprzętowe.
Gry, które wydał Feardemic przyniosły stabilne przychody, m.in. ze względu na fakt brania udziału w wyprzedażach i promocjach. Spółka kontynuuje pozyskiwanie praw wydawniczych do gier i produktów z zakresu interaktywnej rozrywki od deweloperów z całego świata, a także nieustannie poszukuje potencjalnych partnerów. Krakowski wydawca planuje wykorzystywać swoje doświadczenie w portowaniu gier na konsole obecnej generacji – PS5 i Xbox serii X I S. Krakowski wydawca kontynuuje także zatrudnianie nowych pracowników – obecnie stały zespół składa się z 11 osób plus outsourcing. By dostosować się do potrzeb pracowników, nawet po zakończeniu pandemii, spółka pozwala zarówno na pracę zdalną, hybrydową, jak i w pełni stacjonarną w swoim biurze w Krakowie. W nowym roku Feardemic skupił się również na rozwoju istniejących już mediów społecznościowych oraz uruchomił oficjalny kanał spółki na Discordzie.
Poprzez rozwój kanałów społecznościowych chcemy wypełniać naszą misję, kierując się naszymi dwiema głównymi zasadami. Dzięki temu zwiększamy zaangażowanie konsumenta – gracza, który lubi horror jako rodzaj rozrywki i budujemy społeczność, której zapewniamy horrorową rozrywkę wysokiej jakości. – komentuje Scott Millard, prezes spółki.
Już w tym roku Feardmic zawarł kilka istotnych umów, poszerzających jego portfolio. Pierwszą z nich była umowa z niemieckim KOCH MEDIA na dystrybucję fizycznej edycji DARQ Ultimate Edition. Feardemic spodziewa się, że będzie ona dostępna we wszystkich sklepach z grami w Europie, Azji, Australii i Stanach Zjednoczonych jeszcze przed Halloween. Na mocy umowy z Titanite Games spółka stała się wyłącznym wydawcą trzech rozdziałów powieści graficznej zatytułowanej Perseverance na komputerach i konsolach.
„Perseverance” to horror oparty na narracji, inspirowany takimi dziełami jak „The Walking Dead”. Pierwszą część przekształcono w grę free-to-play, a druga została udostępniona fanom już w pierwszym kwartale. Premiera trzeciej części planowana jest na lato 2022 r. Pod koniec roku ma także wyjść na Nintendo Swich oraz PC „Perseverance: The Complete Edition”, która stanowić będzie połączenie wszystkich części w jedno. W lutym zaś podpisano umowę z kalifornijską spółką Unfold Games, na podstawie której Feardemic stał się wyłącznym wydawcą kontynuacji gry DARQ Complete Edition, zatytułowanej „Bloody Hell Hotel” na konsolach. „Bloody Hell Hotel” to trójwymiarowy symulator budowania i craftingu, w którym gracz buduje i zarządza złowrogim hotelem z wieloma dziwnymi elementami np. smokami w piwnicy.
Cieszymy się, że nasza spółka stale się rozwija. Nowe umowy pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze, by stać się światowej klasy wydawcą w gatunku horroru. W styczniu „DARQ Complete Edition” został uznany za jedną z dziesięciu najlepszych krótkich gier na PlayStation 5 przez portal Cultured Vultures. Zaś Bloody Disgusting uznało „DARK FRACTURE” za jedną z najbardziej oczekiwanych z nadchodzących gier z gatunku horror. Bardzo nas cieszą te wyróżnienia i zachęcają do dalszej pracy. – komentuje Scott Millard, prezes Feardemic.
W marcu Feardemic uruchomił pierwszą edycję Feardemic FearFest, którego założeniem było przedstawienie wszystkich zapowiedzianych dotychczas przez spółkę gier. Każdy z deweloperów miał za zadanie opisać swoją grę, inspiracje i doświadczenia związane z procesem jej tworzenia. Zaprezentowano również nowe zwiastuny. Inauguracyjną prezentację FearFestu poprowadził Hunter Peterson, aktor dubbingowy, reżyser, producent filmowy i doświadczony gospodarz imprez. Spółka planuje przekształcić coroczną prezentację w pełne wydarzenie i samodzielną markę.
Tak jak spółka założycielska Bloober Team, Feardemic także wspiera działania humanitarne w Ukrainie – m.in. utrzymuje kontakty ze społecznościami twórców gier w Ukrainie i nieustannie poszukuje sposobów na opracowanie projektów, które przyniosą korzyści twórcom gier teraz i w przyszłości.