Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), właśnie zakończyła wdrożenie Chatbota Q&A wspierającego komunikację z kandydatami do pracy w polskiej Agencji Wywiadu. AI bierze udział w procesie rekrutacji pracowników, przekazuje najważniejsze informacje związane z zatrudnieniem i kulturą panująca w organizacji.
Przy wyborze partnera do stworzenia nowej funkcjonalności kluczowa była dla nas fachowość, rzetelność, a także sposób działania. Emplocity S.A. to polski start-upu skupiający młodych ludzi o otwartych umysłach, którzy za sprawą świetnej znajomości swojej branży sprostali specyficznym potrzebom tak nietypowego klienta jak nasza Agencja i zaspokoili oczekiwania komunikacyjne młodego pokolenia. — stwierdza Szef Agencji Wywiadu.
Nowy Chatbot wspiera kandydatów w kilku obszarach. Odpowiada na ich pytania dotyczące samego procesu rekrutacji (np. czas trwania rekrutacji, liczba etapów, sposób aplikowania, wymagania formalne) oraz służby i pracy w Agencji Wywiadu tj. godziny pracy, dress code, atmosfera, etc. Ułatwia również aplikowanie poprzez kierowanie na dedykowany formularz.
Bot pomaga również Agencji Wywiadu w obszarze employer branding. Jedna z funkcjonalności bota pozwoli mu na przekazanie informacji o organizacji, przybliżając jej zalety, prezentując wartości i misję, a także przedstawiając różnice pomiędzy pracownikami cywilnymi i oficerami / funkcjonariuszami. To dodatkowo wesprze Agencję w budowaniu pozycji pracodawcy i pozyskiwaniu nowych kadr.
Ostatni obszar, jakim jest moduł testów bota, umożliwia kandydatowi poznanie testów podczas pierwszego etapu rekrutacji. Przed przystąpieniem do właściwego tekstu, kandydaci będą mogli przejść krótki, próbny test, co pozwoli im zaznajomić się z tą funkcjonalnością i ograniczyć stres związany z tym etapem rekrutacji.
Chatbot został zamieszczony na stronie internetowej Agencji Wywiadu. Jego najważniejszą zaletą jest pełna dostępność dla kandydatów, którzy poprzez zwykłą rozmowę w oknie chatu, przypominającą rozmowę z drugim człowiekiem, będą mogli poznać lepiej AW i uzyskać odpowiedzi na ważne dla nich kwestie i to 24 godziny na dobę, bez wychodzenia z domu. Obsługa bota przez kandydata nie wymaga żadnego przeszkolenia ani instalowania oprogramowania. Do rozmowy z nim wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.
Z kolei funkcjonariusze Agencji Wywiadu otrzymali od Emplocity Panel Administracyjny, w ramach którego będą mogli zarządzać bazą wiedzy chatbota i aktualizować próbkę testów oraz zbierać pytania kandydatów, które nie zostały wcześniej przewidziane i opracowane w bazie.
Bieżąca obsługa chatbota będzie wymagała minimalnego zaangażowania po stronie pracowników Agencji Wywiadu. Narzędzie jest w stanie samodzielnie się rozwijać i udoskonalać. Modele predykcyjne pozwalają natomiast przewidywać zachowania i intencje użytkowników. Sprawia to, że trafność odpowiedzi na pytanie zadane wytrenowanemu systemowi może osiągać nawet 85 procent. — dodaje Arkadiusz Talun, współzałożyciel i CTO Emplocity SA.