Rusza crowdfundingowa emisja akcji 100% S.A. – właściciela marki odzieżowej Stoprocent. Zainteresowanie założoną w 1999 przez Winicjusza “Winiego” Bartkówa legendą polskiego streetwearu jest ogromne: ponad 3100 osób zadeklarowało chęć zainwestowania niemal 10 mln zł, podawano w komunikacie przed rozpoczęciem oferty.
UPDATE REDAKCJI: Na 28 czerwca zapisy objęły ok. 10% oferowanej puli.
Stoprocent to założona jeszcze w XX w. bezkompromisowa marka odzieżowa inspirowana kulturą hip-hopu i sportami ekstremalnymi. Po krótkiej przerwie Stoprocent wraca z nowymi pomysłami, ale wciąż stawia na czasem żartobliwy, a czasem poważny przekaz i legendarną wręcz jakość swoich ubrań. Firma zapowiada trzy główne linie produktowe: basicową Ulicę, techniczny Sport i najbardziej kreatywną Muzykę. Pierwsza kolekcja pojawi się jeszcze w tym roku. Stoprocent będzie koncentrować się na sprzedaży online, ale planuje także otwarcie showroomu, który stanie się ważnym narzędziem komunikacji marketingowej marki.
Crowdfundingowa emisja akcji, w której spółkę wspiera platforma Emiteo, rozpocznie się 22 czerwca o 18:00. W prekampanii Stoprocent zebrało 10 000 000 zł zadeklarowanych inwestycji od ponad 3100 osób. Inwestorzy i fani marki będą mogli śledzić jej otwarcie, poznać zespół i zadać pytania podczas transmisji live w mediach społecznościowych – przede wszystkim na kanale YouTube WINI TV.
Założycielem, kreatywnym silnikiem i spiritus movens Stoprocent od zawsze był Winicjusz “Wini” Bartków – producent muzyczny, raper, youtuber – i to się nie zmienia. Zespół zarządzający uzupełniają specjaliści od e-commerce i marketingu: Adam Romanowski, współtwórca spółki Vito Team i założyciel magazynu Vaib, oraz Maciej Grad, brand manager poznańskiej agencji Semcore. Firmę będą wspierać m.in. pisarz Jakub Żulczyk, producent muzyczny Mateusz “Matheo” Schmidt i główny projektant marki Guru Gomez.