epoint

Polski startup Heroify, który rozwija platformę sprawdzającą kompetencje marketingowe i sprzedażowe, pozyskał 1,7 mln zł w rundzie pre-seed. Przewodził jej fundusz SMOK Ventures przy udziale Movens Capital i zagranicznych aniołów biznesu. Startup pomaga rekrutować w oparciu o rzeczywiście posiadane kompetencje, a nie zawartość CV, co pomaga podejmować lepsze decyzje rekrutacyjne i skraca cały proces z kilku tygodni do nawet kilku dni.

Heroify to platforma z tworzonymi na miarę testami kompetencji marketingowych i sprzedażowych, która pozwala szybko i skutecznie sprawdzić umiejętności kandydatów jeszcze przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną. Stworzenie testu zajmuje 3 minuty. System analizuje ofertę pracy i na jej podstawie sugeruje kompetencje, które warto przetestować oraz dobiera pytania, które pozwolą to zrobić najskuteczniej. Pytania zostały opracowane przez zespół ponad 30 ekspertów z wieloletnim międzynarodowym doświadczeniem, którzy zadbali o to, by sprawdzały rzeczywiste umiejętności, a nie znajomość definicji.

Dzięki temu Heroify pozwala znacząco skrócić procesy rekrutacyjne, zaoszczędzić dziesiątki godzin na przeglądaniu aplikacji i rozmowach z nieodpowiednimi kandydatami. Rekruterzy mogą podejmować lepsze decyzje w oparciu o sprawdzone dane, a nie CV i intuicję. Z kolei kandydaci poza szybkim procesem, który pozwala im pokazać, co potrafią, doceniają także feedback otrzymywany od razu po ukończeniu testu. Platformę wykorzystano do tej pory do przetestowania ponad 700 kandydatów. 96% z nich oceniło testy pozytywnie.

Pandemia zmieniła na zawsze rynek rekrutacji. Pozyskiwanie dobrych kandydatów jest coraz trudniejsze, dlatego firmy nie mogą sobie pozwolić na przypadkowe odsianie świetnych kandydatów lub zatrudnienie nieodpowiedniej osoby. To generuje koszty idące w dziesiątki, a nawet setki tysięcy złotych. Dlatego w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje rekrutacja oparta o kompetencje. Badania potwierdzają, że przynosi 2,5-krotnie lepsze efekty niż ta oparta o doświadczenie. Taki proces znacząco redukuje wpływ nieuświadomionych uprzedzeń i preferencji rekruterów, a także zwiększa szanse kandydatów o dużych umiejętnościach, którzy nie mogą pochwalić się formalnym wykształceniem lub odpowiednim doświadczeniem. – mówi Paulina Wardęga, CEO i Co-Founderka Heroify.

Założyciele Heroify, Paulina Wardęga (CEO) i Maciej Lotkowski (CTO)

Założyciele Heroify, Paulina Wardęga (CEO) i Maciej Lotkowski (CTO) to doświadczeni przedsiębiorcy i menedżerowie, którzy przeprowadzili ponad setkę rekrutacji. Paulina przez ostatnie 10 lat budowała zespoły marketingowe, m.in. w PIXERS i Coffeedesk. Maciej to współzałożyciel Jobartis, jednego z największych portali z ofertami pracy w południowej Afryce. Przez ostatnie 10 lat zarządzał zespołami technicznymi w startupach rewolucjonizujących branżę HR, m.in. w Jobandtalent – największej na świecie digitalowej agencji pracy tymczasowej, która w grudniu 2021 została unicornem.
Heroify wykorzystano od marca 2022 w kilkudziesięciu procesach rekrutacyjnych, w których szybko rosnące startupy takie jak HiPets, inStreamly czy Renderro znalazły specjalistów i managerów z różnych obszarów marketingu.

Na rozwój swojej platformy Heroify pozyskało 1,7 mln zł w rundzie pre-seed, której przewodził fundusz SMOK Ventures, przy udziale Movens Capital oraz zagranicznych aniołów biznesu, m.in. Davida Bizera, doświadczonego rekrutera, który pracował m.in. w Netscape, Google i HackFWD. W swojej karierze znalazł i zatrudnił ponad 5 tysięcy osób w 25 krajach Europy.

Pozyskane środki pozwolą na dalszy rozwój platformy, skalowanie sprzedaży i ekspansję międzynarodową. Aktualnie Heroify umożliwia sprawdzanie kompetencji marketingowych w 120 obszarach, a w najbliższych tygodniach poszerzy testy o umiejętności sprzedażowe. W planach jest także niezależne testowanie kandydatów i łączenie sprawdzonych wcześniej osób z firmami poszukującymi pracowników o podobnych kompetencjach, co pozwoli jeszcze bardziej zoptymalizować procesy.

W ostatnich latach uwaga firm była skupiona na rekrutacji programistów. Powstało wiele narzędzi, które pomagają weryfikować ich kompetencje oraz usprawnić cały proces rekrutacyjny. a rynku wciąż brakuje podobnych narzędzi do rekrutacji specjalistów od marketingu i sprzedaży. Twórcy Heroify doskonale znają ten problem z własnego doświadczenia i budują narzędzie, które pomoże firmom niezależnie od ich skali, od początkującego startupu dopiero budującego zespół, po spółkę prowadzącą rekrutację na kilkadziesiąt czy kilkaset stanowisk jednocześnie. – mówi Borys Musielak ze SMOK Ventures.

Z uwagą i ekscytacją obserwujemy rozwiązania dla branży HR. To rynek, który w najbliższych latach podwoi swoją wartość. Zespół Movens Capital to byli przedsiębiorcy. Tworzyliśmy startupy oraz firmy technologiczne i bardzo dobrze rozumiemy wyzwania oraz oczekiwania pracodawców względem zatrudniania najlepszych talentów na rynku. Platforma Heroify w pełni adresuje te potrzeby i pozwala skutecznie ocenić i przyspieszyć zatrudnienie najlepszych specjalistów. – mówi Przemysław Jurgiel-Żyła z Movens Capital

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments