epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 6-10 czerwca br.

The Dust: Game Island – spółka zależna od The Dust – podpisał z Toplitz Productions GmbH umowę wydawniczą, na podstawie której Toplitz będzie wydawcą produkowanej przez Game Island gry „Serum”, podało The Dust. „Serum” – przygotowana na silniku Unreal 5 – w wersji PC, zostanie wydana w opcji wczesnego dostępu do końca 2023 r., a w pełnej wersji do końca 2024 r.

Render Cube: Łączna sprzedaż brutto gry „Medieval Dynasty” w wersji PC przekroczyła poziom 1 mln sprzedanych egzemplarzy, podał Render Cube.

The Dust: Akcjonariusze przyjęli program motywacyjny, zakładający przyznanie osobom uprawnionym do 155 tys. akcji serii G, pod warunkiem, że skumulowany skonsolidowany zysk brutto spółki skorygowany o koszty programu motywacyjnego (skumulowany wynik EBT) za lata 2023-2025 wyniesie co najmniej 21,5 mln zł, podała spółka.

Gamedust: Zakłada, że jego spółka zależna Bluekey będzie rozwijać aplikację Rooms of Realities jako „killer application”, co może doprowadzić do wprowadzenia tej firmy na giełdę lub sprzedaży dla jednego z dużych operatorów escape roomów, poinformował CEO Gamedust Paweł Flieger. Gamedust liczy na to, że w 2023 roku osiągnie break-even point.

Creepy Jar: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu 14,61 mln zł z zysku netto za 2021 r., wynoszącego 29,1 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 21,5 zł na akcję, podała spółka.

Bloober Team: Światowa premiera gry „Layers of Fears” – nowego produktu związanego z posiadaną przez Bloober Team marką „Layers of Fear” – na platformy PC, Play Station 5, Xbox X|S w wersji cyfrowej została zaplanowana na I kw. 2023 r., podała spółka. Pierwsza część „Layers of Fear” zadebiutowała na rynku w 2016 r., druga – w 2019 r.

Pixel Crow Games: Chce udostępnić grę „Fire Commander” w tym roku, poinformował CEO Damian Gasiński. Ponadto studio chce w tym roku pokazać demo „Food Truck Empire” oraz „Total Alarm”.

Klabater: Zapowiedział, że wkrótce gry spółki pojawią się w usłudze Prime w serwisie Amazon, na platformie streamingowej Stadia, której właścicielem jest Google oraz nowej sprzętowej platformie Valve – przenośnej konsoli PC Steam Deck, poinformował członek zarządu Michał Gembicki.

BoomBit: Przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły 27,26 mln zł w maju 2022 r., co oznacza spadek o 1,3% m/m, podała spółka. Łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit w maju to 31,8 mln.

Unseen Silence: Chce zadebiutować od razu na rynku głównym GPW, choć wcześniej planował wejście na rynek NewConnect, poinformował ISBtech prezes Ignacy Kurkowski. Spółka planuje premierę gry „Ultra Mega Cats” przełomie 2022/2023 i „Terror Endless Nights” na początku przyszłego roku.

Cl Games: Rada nadzorcza Cl Games, w związku z upływem dotychczasowej kadencji zarządu z dniem odbycia zwyczajnego walnego zgromadzenia podjęła uchwałę w sprawie powołania na nową, pięcioletnią kadencję: Marka Tymińskiego, powierzając mu funkcję prezesa zarządu oraz Davida Brodericka, powierzając mu funkcję wiceprezesa zarządu.

Vivid Games: Przychody wzrosły o 111% r/r do 3,4 mln zł w maju i są najwyższe w tym roku, podała spółka. Narastająco Vivid Games wygenerował w br. ponad 14 mln zł sprzedaży. Podobnie jak w ubiegłych miesiącach, największy udział miały w tym „Real Boxing 2” i „Eroblast”, które po raz kolejny wypracowały przychody wyższe niż miesiąc wcześniej. Narastająco wynik netto wynosi 270 tys. zł, EBITDA jest na poziomie 2 mln zł. Na koniec maja na rachunkach spółki było 2,8 mln zł.

Games Box: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie zatwierdziła dokument informacyjny producenta i wydawcy gier wideo na PC i konsole oraz podjęła uchwałę o wprowadzeniu jej akcji do obrotu na rynku NewConnect. W dniu debiutu do obrotu trafi łącznie 1 213 750 akcji zwykłych na okaziciela serii A i B.

Incuvo: „Green Hell VR” zostało wydane w edycji PC VR. Gra jest dostępna w cenie 89,99 zł w sklepie Steam. „Green Hell VR” zaprojektowano jako wierne rzeczywistości doświadczenie survival z otwartym światem. Wyprodukowana przez Incuvo gra „Green Hell VR” jest oparta na „Green Hell”, wydanym przez Creepy Jar w 2018 roku na PC, a później także konsole.

Immersion Games: „Disc Ninja” trafił 9 czerwca na chińską platformę Pico Digital Store. Gra dostępna jest na gogle Pico Neo 3 i posiada tryb multiplayer przeznaczony dla czterech graczy. Platforma Pico Store w ubiegłym roku została wykupiona przez ByteDance – operatora serwisu TikTok. To drugi największy rynek dla projektu spółki. Gra „Disc Ninja” debiutuje wraz z najnowszą aktualizacją, która ulepsza model rzutu dyskiem.

BTC Studios: Nabył 100% udziałów spółki Xi4G wniesionych przez dotychczasowych wspólników Xi4G w drodze aportu tytułem pokrycia akcji serii M. Zarząd jednocześnie patrzy z dużym optymizmem na nadchodzące kwartały oraz wierzy, że połączenie sił obu podmiotów przyniesie wymierne korzyści dla akcjonariuszy spółki, podano w komunikacie.

Pyramid Games: Wyprodukowany przez spółkę symulator paleontologa pt. ” Dinosaur Fossil Hunter” w ciągu niespełna 5 tygodni od premiery sprzedał się w liczbie ponad 22 tysięcy egzemplarzy. Tym samym, według szacunków spółki, zwróciły się wszystkie koszty produkcji i marketingu gry, które łącznie wyniosły ponad 1 mln zł. Na zakup tytułu na platformie Steam oczekuje obecnie około 130 tysięcy osób. Gra została wydana w 14 wersjach językowych, a cena egzemplarza wyniosła 19,99 USD.

Duality: Data premiery gry „Barn Finders” na platformach Nintendo Switch oraz Microsoft Xbox została ustalona na 17 czerwca 2022 r. Jeżeli proces akceptacji gry na konsolę Sony Playstation zakończy się przed 17 czerwca, wówczas gra zostanie wydana wspólnie na wszystkich trzech platformach.

Duality: Na 72 godziny od premiery sprzedało się 141 egzemplarzy gry „Barn Finders VR”, która miała premierę na platformie Steam 2 czerwca. Za wykonanie portu gry na urządzenia Virtual Reality odpowiedzialna jest spółka Punch Punk.

Dark Point Games: Po trzech tygodniach dostępności gry „Achilles: Legends Untold” w wersji early access spółka ocenia, że tytuł cieszy się sporym zainteresowaniem graczy. Gra ma pozostać w wersji early access ok. 12 miesięcy. Spółka przez kolejne 2-3 lata chce rozwijać tytuł poprzez nowe dodatki, darmowe dla wszystkich graczy. W planach jest również, po zakończeniu fazy wczesnego dostępu, wypuszczenie wersji na konsole.

Golden Eggs Studio: W ramach finansowania społecznościowego spółka planuje zebrać 3 999 600 zł. Pozyskane środki mają zostać przeznaczone na dalszy rozwój. W swoich planach Golden Eggs Studio ma m.in. stworzenie kolejnego niezależnego zespołu produkcyjnego, wsparcie marketingowe tytułów, które spółka wyda w najbliższym czasie, rozbudowę zespołu projektowego oraz nabycie praw do własności intelektualnej nowego projektu.

Game Hunters: Ruszyły darmowe playtesty gry „Gunsmith Simulator” na Steam.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments