epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora TMT z okresu 6-10 czerwca.

BIZNES I FINANSE: RYNEK

E-budownictwo: Sejm przyjął nowelizacje prawa budowlanego wprowadzającą możliwość prowadzenia dziennika budowy w postaci elektronicznej i monitorowania przez inwestora zdalnie wpisów w nim dokonywanych. Nowelizacja zakłada wprowadzenie obowiązku dołączania do dziennika budowy kopii uprawnień budowlanych uczestników procesu budowlanego (z zastrzeżeniem, że ww. obowiązku nie stosuje się do uprawnień budowlanych wpisanych do centralnego rejestru osób posiadających uprawnienia budowlane).

Transformacja cyfrowa: Wskaźnik główny monitora transformacji cyfrowej biznesu wynosi w Polsce 4,8 pkt w dziesięciostopniowej skali, wynika z badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoftem. W ocenie autorów raportu, pokazuje to duży potencjał do przyspieszenia cyfryzacji polskich firm. Ponad połowa firm w Polsce (51%) dostrzega duże znaczenie transformacji cyfrowej w ich organizacjach, ale jednocześnie tylko 21% planuje zwiększać nakłady na ten cel, a zaledwie 10% zamierza zatrudnić specjalistów w tym zakresie w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Zdecydowana większość firm w Polsce zamierza utrzymać na niezmienionym poziomie wydatki (73% wskazań) i liczbę pracowników (89%) potrzebnych do realizacji zadań związanych z procesem digitalizacji, wynika z raportu.

E-podpis: Z podpisu elektronicznego korzysta 75% polskich firm, wynika z raportu Asseco pt. „Luka paperless i inne wyzwania na drodze cyfryzacji dokumentów w biznesie”. Zakres wykorzystania podpisu wzrósł o 45% w wyniku pandemii Covid-19. Jednocześnie 16% przedsiębiorców korzysta z platform zarządzania dokumentami elektronicznymi, a 3% z elektronicznej identyfikacji tożsamości.

Rynek reklamy: Poważne zakłócenia w Rosji i u jej najbliższych partnerów handlowych po inwazji na Ukrainę spowodują 26-proc. spadek wydatków na reklamę w Europie Środkowo-Wschodniej, pomimo tego, że większość pozostałych rynków w tym regionie będzie nadal rosła, prognozuje agencja mediowa Zenith. Według jej raportu „Advertising Expenditure Forecasts” globalne wydatki na reklamę wzrosną 8% r/r do 781 mld USD w 2022 r. W grudniu 2021 roku Zenith prognozował wzrost wydatków reklamowych w 2022 r. na poziomie 9,1%.

Praca w IT: Praca zdalna jest postrzegana jako bardziej efektywna niż w biurze według 57,7% specjalistów IT w regionie CEE, wynika z danych No Fluff Jobs „Praca zdalna i hybrydowa w IT. Jak chcemy pracować po pandemii?”. Z danych No Fluff Jobs wynika, że 61% specjalistów(-ek) IT w Europie Środkowo-Wschodniej pracuje zdalnie przez 5 dni w tygodniu, największą grupę stanowią Polacy – 74,6% respondentów(-ek) z tej branży pracuje z domu. Najniżej w tym zestawieniu znalazły się Węgry – 45,5% ankietowanych pracuje zdalnie.

E-banking: Ponad połowa Polaków (55) chce płacić kartami, smartfonami i smartwatchami podczas podróży zagranicznych, wynika z badania Visa CEE Travel and Payment Intentions Study 2022, obejmującego osiem rynków Europy Środkowo-Wschodniej, w tym Polskę. Przyzwyczajenie do płacenia w cyfrowy sposób jest widoczne w wyborze metod płacenia podczas wyjazdów za granicę. Polacy, którzy w takich sytuacjach wybierają kartę lub smartfon/smartwatch cenią te metody płatności za wygodę (74%), szybkość (68%) i brak ryzyka utraty gotówki (45%), a także za bezpieczeństwo (42%) oraz brak konieczności wymiany gotówki na lokalną walutę (40%).

E-commerce: Dominującym miejscem, w którym konsumenci zarówno zaczynają, jak i finalizują zakupy są nadal platformy handlowe – 34% polskich internautów właśnie tu zaczyna swoją ścieżkę zakupową, wynika z badania przeprowadzonego przez Agencję Badawczą Atena Research&Consulting. Spośród platform handlowych, najbardziej znaną jest Allegro – zaczyna na niej 88% internautów, którzy rozpoczynają poszukiwania produktu na platformach. Najwięcej osób rozpoczyna poszukiwania produktu od Allegro – 30% polskich internautów. Dla porównania, od Google swoją ścieżkę zakupową zaczyna 18% Polaków.

Telekomunikacja: Według danych Krajowego Instytutu Mediów (KIM) poziom przygotowania na nowy standard odbioru telewizji naziemnej wśród gospodarstw korzystających wyłącznie z NTC wynosił w maju 67%, co oznacza wzrost o 6 pkt proc. w porównaniu do okresu marzec-kwiecień br. Liczba gospodarstw zagrożonych utratą sygnału spadła w maju do 1,32 mln w stosunku 1,53 mln na koniec kwietnia 2022.

Cyberbezpieczeństwo: Z raportu Sophos wynika, że im mniejsza firma, tym dłużej atakujący są w stanie penetrować jej zasoby – nawet do 51 dni. Średni czas, po którym wykrywana jest obecność cyberprzestępców w firmowej infrastrukturze IT wydłużył się o 36%. Tylko co dwudziesty atak nastąpił w wyniku złamanych bądź nielegalnie pozyskanych danych uwierzytelniających. Do szkodliwej działalności najczęściej wykorzystywane są luki w Microsoft Exchange; 73% wszystkich analizowanych w raporcie przypadków to ataki typu ransomware, podano w informacji.

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

Allegro: Allegro Biznes liczy na dalszy szybki rozwój segmentu płatności odroczonych (buy now, pay later), szczególnie w okresie, kiedy rośnie znaczenie zarządzania cash-flow; obecnie opcja takiej płatności jest dostępna na ponad 180 mln z 215 mln ofert w segmencie B2B Allegro, poinformował ISBnews szef Allegro Biznes Piotr Truszkowski. Jednocześnie podkreślił, że wzrost konkurencji na tym rynku nie dziwi, ponieważ jest to najszybciej rosnący obszar finansów.

OPTeam: Zwyczajne walne zgromadzenie OPTeam postanowiło dokonać podziału zysku netto za 2021 r., w kwocie 4,68 mln zł, w następujący sposób: przeznaczyć na wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy 2,07 mln zł oraz przeznaczyć na pokrycie strat z lat ubiegłych kwotę 2,61 mln zł, podała spółka. Jednocześnie walne zdecydowało o przeznaczeniu na wypłatę dywidendy 7,93 mln zł z zysków zatrzymanych z lat ubiegłych / kapitału zapasowego oraz dokonaniu wypłaty dywidendy w łącznej kwocie 9 996 380,82 zł tj. 1,27 zł dywidendy przypadającej na jedną akcję, podała spółka.

Allegro: Rozpoczęło prace nad rozszerzeniem programu lojalnościowego na klientów biznesowych, którym zaoferowane zostaną dodatkowe funkcjonalności, poinformował ISBnews szef Allegro Biznes Piotr Truszkowski. Ponadto w III kw. 2022 r. Allegro Biznes planuje wdrożyć mini-platformy zakupowe, gromadzące w jednym miejscu użytkowników z jednej firmy i nadające im różne uprawnienia, dodał.

Answear.com: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu zysku netto za 2021 r., wynoszącego 22,88 mln zł, w 8% na kapitał zapasowy, a w pozostałej części – na pokrycie strat z lat ubiegłych, podała spółka.

Glovo: Stawia w Polsce na rozwój technologiczny Tech Hub w Warszawie, q-commerce rozszerzając segment zakupów innych niż spożywcze oraz ekspansję na kolejne miasta, poinformował ISBtech general manager Glovo Polska Carlos Silvan.

Vectra: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie wobec spółki Vectra. Zarzut dotyczy usługi dodatkowej „Bezpieczny Internet”, którą przed 11 maja 2020 r. firma automatycznie uruchamiała w przypadku części ofert promocyjnych, nie pytając konsumentów o zgodę na pobieranie za nią płatności, podał Urząd. Przez pierwszy miesiąc lub dwa usługa była bezpłatna, potem – jeśli konsument nie podjął działań, aby z niej zrezygnować – kosztowała 6,9 zł miesięcznie.

Cisco: Cisco Global Services Center w Krakowie rekrutuje aktualnie na ponad 100 nowych wakatów eksperckich, poinformował senior director, Cisco Customer Experience Centers EMEAR i Cisco Kraków Site Lead Jacek Przybylski. Z perspektywy biznesowej obszarami priorytetowymi oddziału są bezpieczeństwo, oprogramowanie i innowacje.

iTechArt: Firma technologiczna z USA tworzy w swoich strukturach praktykę fintech i stawia na Polskę jako swoje centrum kompetencyjne w tym obszarze. Zamierza szukać m.in. najlepszych programistów blockchain i kształcić deweloperów w kluczowych dla fintechu językach programowania. Globalnie firma zatrudnia ponad 3500 specjalistów, z czego 300 w Polsce. Jest już obecna w Łodzi, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, zaczyna też rekrutacje w Poznaniu.

CDA: Zwyczajne walne zgromadzenie postanowiło o przeznaczeniu 18,92 mln zł z zysku netto za 2021 r., wynoszącego 19,04 mln zł, na dywidendę, co oznacza wypłatę w wysokości 1,85 zł na akcję. Dzień dywidendy wyznaczono na dzień 29 czerwca, a dzień wypłaty dywidendy na dzień 18 lipca 2022 r.

Creotech Instruments: Podpisał z austriacką firmą ID Quantique Europe GMBH porozumienie o współpracy w obszarze telekomunikacji kwantowej na rzecz programu niezależności kwantowej Unii Europejskiej. Jednocześnie, decyzją Komisji Europejskiej, spółka wraz z innymi członkami międzynarodowego konsorcjum, od maja br. realizuje pionierski projekt budowy pierwszego dużego komputera kwantowego dla UE.

Polskie ePłatności: Żaklina Pawlak-Iwińska, wiceprezes ds. HR weszła w skład ścisłego kierownictwa, do którego dołączył także nowy CFO – Rafał Merk. Zmiany kadrowe są konsekwencją rozwoju PeP na polskim rynku oraz wewnątrz europejskiej Grupy Nexi-Nets. Polskie ePłatności biorą na cel zdobycie pierwszego miejsca w dziedzinie agentów rozliczeniowych w Polsce.

OVHcloud: Jeden z europejskich liderów cloud computingu otworzył biuro w Gdańsku – to druga lokalizacja R&D Grupy w Polsce.

GIEŁDA, EMISJE, M&A

Grupa IMS: Akcjonariusze zdecydowali podczas walnego zgromadzenia o przeznaczeniu na dywidendę 5,6 mln zł z zysku netto za 2021 rok, tj. o wypłacie 0,18 zł na akcję, podała spółka.

The Batteries: Ogłosiło zamknięcie rundy A w wysokości 35 mln zł. Finansowanie pochodzi zarówno od dotychczasowego inwestora – funduszu Aper Ventures, który jest liderem rundy, a także od Januarego Ciszewskiego i JR Holding (JRH), EIT InnoEnergy oraz UAB Electronics System. Jednocześnie JR Holding podał, że w wyniku przystąpienia do umowy inwestycyjnej Holdingu oraz Nexity Global, strony dokonały uzgodnień w zakresie wprowadzenia The Batteries na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW) z wykorzystaniem mechanizmu odwrotnego przejęcia Nexity.

PKN Orlen: Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Rzecznika Praw Obywatelskich (RPO) w sprawie zgody prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) na przejęcie przez PKN Orlen Polska Press, podał Urząd. UOKiK w lutym 2021 r. wydał zgodę na przejęcie przez PKN Orlen kontroli nad Polska Press. Wydanie rozstrzygnięcia w tej sprawie poprzedziło postępowanie i badanie rynku, które wykazały, że była to koncentracja wertykalna zachodząca pomiędzy podmiotami działającymi na różnych szczeblach obrotu prasy. W praktyce oznaczało to, że działalność uczestników koncentracji nie pokrywała się. Ze względu na brak zagrożenia dla konkurencji wydana została bezwarunkowa zgoda na dokonanie koncentracji przedsiębiorców, przypomniano.

R22: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu 10,07 mln zł z zysku netto za 2021 r. na dywidendę, co oznacza wypłatę 0,71 zł na akcję, podała spółka. Ponadto zdecydowali o utworzeniu kapitału rezerwowego w celu sfinansowania skupu akcji własnych, na który przeznaczyli 4,3 mln zł.

STS Holding: Zarząd zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 57,92 mln zł z zysku netto za 2021 r., wynoszącego 58,1 mln zł, na dywidendę, wobec wcześniej proponowanych 53,22 mln zł dywidendy i zasilenie kapitału zapasowego spółki w kwocie 178 165,63 zł, podała spółka.

Carlson ASI Evig Alfa: Fundusz venture capital z grupy Carlson włączył do grona spółek portfelowych projekt Debster.ai. Celem pomysłodawców jest opracowanie systemu zarządzania wierzytelnościami, który przy wykorzystaniu algorytmów uczenia maszynowego umożliwi zwiększenie efektywności procesu biznesowego wierzyciela. Carlson ASI Evig Alfa należy do najaktywniejszych krajowych funduszy VC, które poszukują projektów o charakterze badawczo-rozwojowym na wczesnym etapie rozwoju.

Backbase: Twórca wiodącej w kategorii aplikacji bankowych Engagement Banking Platform uzyskał od Motive Partners 120 mln euro na dalszy rozwój działalności. Współpraca z prywatnym funduszem inwestycyjnym pozwoli ugruntować pozycję Backbase w obszarze Engagement Banking. Rolą Motive Partners, inwestora typu „founder-friendly”, jest wsparcie Backbase w niezależnym dążeniu do rozwoju strategii i dalszej ekspansji w obszarze innowacyjnych technologii skoncentrowanych na transformacji tradycyjnych kanałów usług finansowych.

Oracle: Korporacja ogłosiła, że uzyskała wszystkie wymagane zatwierdzenia antymonopolowe, w tym zgodę Komisji Europejskiej, dla planowanego nabycia firmy Cerner. Cerner jest przodującym dostawcą cyfrowych systemów informacyjnych wykorzystywanych przez szpitale i systemy opieki zdrowotnej, które umożliwiają pracownikom medycznym świadczenie lepszej opieki pacjentom i całym społecznościom.

FCapp: Trwa emisja spółki stojącej za aplikacją Football Challenge App, która zmienia sposób funkcjonowania półprofesjonalnego i juniorskiego futbolu. W kilka miesięcy zdobyła kilkanaście tysięcy użytkowników z ponad 5 tys. drużyn, za chwilę zaczyna ekspansję na rynki zagraniczne, począwszy od Niemiec. Chce zebrać z rynku 2 mln zł z przeznaczeniem na dalszy rozwój i ekspansję.

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Shell: Usługa Shell SmartPay dla klientów flotowych posiadających kartę paliwową Shell Card, dzięki której można płacić bez wysiadania z samochodu w Polsce, została rozszerzona na dziewięć innych krajów europejskich, m.in. Niemcy, Czechy, Wielką Brytanię czy Francję, podał Shell.

Nokia, Orange Polska: Nokia przedłużyła dotychczasową współpracę z Orange Polska dotyczącą modernizacji sieci infrastruktury radiowej oraz zwiększenie jej możliwości w zakresie technologii 5G o kolejne dziesięć lat, podała spółka.

Bank Pocztowy: Wprowadził dla swych klientów debetową kartę wirtualną organizacji płatniczej Mastercard, podał bank. To pierwsza na polskim rynku karta wirtualna z pakietem ubezpieczeń. Dzięki nowej usłudze Bank Pocztowy liczy na dalszy wzrost liczby klientów korzystających z kart płatniczych.

Allegro: Allegro Pay odnotowało milionowego klienta w dziewięć miesięcy po udostępnieniu swojej oferty wszystkim chętnym, podało Allegro.

Red Hat: Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) podpisał umowę o współpracy ze spółką Red Hat – zbudowaną na bazie listu intencyjnego –  dotyczącą współpracy przy standaryzacji architektury w ZUS oraz rozwoju platformy aplikacyjnej, podano w komunikacie.

Comp: Konsorcjum firm Enigma SOI (spółka zależna Comp) i ITM Poland podpisało z Ministerstwem Sprawiedliwości umowę na realizację kolejnego projektu Systemu Dozoru Elektronicznego (SDE) w Polsce, podał Comp. Wartość umowy uwzględniająca prawo opcji wynosi 197,3 mln zł brutto, a okres jej realizacji to lata 2022-2026. Jest to drugi największy kontrakt w historii Grupy Comp, co przyspieszy realizację założeń Strategii Comp Next Generation 2022-2025.

Bosch i Siemens: 74% respondentów dostrzega przydatność zdalnego sterowania sprzętami AGD. Zwłaszcza dotyczy to rodzin z dziećmi oraz mieszkańców dużych aglomeracji, wynika z badania. Większość badanych (81%) dostrzega związek między możliwością samo diagnozy sprzętu a oszczędnością czasu i pieniędzy, zwłaszcza dotyczy to rodzin z dziećmi oraz mieszkańców dużych miast. Nieco ponad połowa badanych (57%) deklaruje zainteresowanie zakupem sprzętu AGD z rozwiązaniem Home Connect. Gotowość zakupu częściej deklarują osoby młode w wieku 29-39 lat, mieszkające z dziećmi. Rzadziej do tego typu rozwiązania są przekonane osoby starsze (60+), mieszkające bez dzieci.

Infinix Mobile: Producent smartfonów z Szanghaju działający w 40. krajach świata, w najbliższych tygodniach marka zadebiutuje z ofertą w Polsce oraz w Czechach. To kolejny etap ekspansji firmy, która kieruje swoją ofertę urządzeń mobilnych głównie do młodszego pokolenia. W latach 2019-2021 sprzedaż Infinix wzrosła o 157%, co pozycjonuje ją obecnie wśród najszybciej rozwijających się marek w branży telefonii komórkowej.

SafeKiddo: Stworzyło aplikację SafeContent – rozwiązanie kontroli rodzicielskiej, które pozwala monitorować i blokować niebezpieczne treści takie, jak hejt. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce. Obecnie aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, a niebawem pojawi się także na kolejnych. Za pomocą SafeContent rodzice otrzymują powiadomienia, gdy na ekranie smartfona pojawią się niepokojące treści związane np. z rasizmem, ksenofobią czy homofobią.

SEB Polska: Groupe SEB Polska prowadząca sklepy pod logo Tefal rozpoczęła korzystanie z polskiego oprogramowania Lease Commander opracowanego przez kancelarię Causa Finita Szczepanek i Wspólnicy Spółka Komandytowa. Rozwiązanie wspiera zarządzanie najmem 27 sklepów Tefal, które znajdują się na terenie Polski. System porządkuje informacje z umów najmu i dostarcza wiedzy potrzebnej do zarządzania lokalizacjami. Jak wskazują twórcy, rozwiązanie pozwala zaoszczędzić nawet 70% czasu i kosztów związanych z odszukiwaniem, systematyzowaniem, przetwarzaniem i raportowaniem danych z dokumentów najmu. Groupe SEB Polska korzysta z nowej wersji 4.0 Lease Commander wprowadzonej właśnie na rynek.

Spartavity: Krakowska spółka zajmująca się tworzeniem programów lojalnościowych wprowadza na rynek LoyRise, czyli nową aplikację, która pozwoli małym biznesom – kawiarniom, myjniom, salonom fryzjerskim – dbać o lojalność klientów. Dzięki LoyRise nie tylko zbudują profesjonalny program lojalnościowy, ale przede wszystkim stworzą własne bazy klientów. Te umożliwią im prowadzenie spersonalizowanej komunikacji, która dotychczas zarezerwowana była przede wszystkim dla dużych stacji paliw czy sieci handlowych.

M/platform: Od 30 maja, po okresie pilotażu prowadzonego na węższej grupie sklepów, promocje Kompanii Piwowarskiej, posiadającej ponad jedną trzecią udziału w polskim rynku piwa, są dostępne dla sklepów tradycyjnych, korzystających z platformy i dedykowanego narzędzia M/promo+ w ramach stałej oferty.

InPost: Wprowadza dla użytkowników serwisu OLX możliwość wysyłania przesyłek bez konieczności drukowania etykiet. OLX to pierwszy serwis ogłoszeniowy, specjalizujący się w organizacji sprzedaży przez osoby prywatne, któremu InPost udostępnił ten znany i lubiany sposób nadawania przesyłek, dostępny dotychczas tylko dla użytkowników aplikacji InPost Mobile.

NFON: Nawiązał współpracę z jednym z największych dostawców usług telekomunikacyjnych w Niemczech – 1&1 Versatel, liderem w dziedzinie usług głosowych, internetu oraz zarządzania danymi. Krok ten pozwala NFON na zapewnienie w pełni redundantnej architektury, kompleksowego bezpieczeństwa danych i usług głosowych z dostępnością usług na poziomie 99,9%.

Play, UPC Polska: Serwis SpeedTest.pl opublikował najnowszy „Ranking dostawców Internetu w Polsce”, który obejmuje testy wykonane w maju 2022 roku. Play i UPC Polska zajęły pierwsze miejsca wśród ogólnopolskich operatorów potwierdzając, że oferują swoim klientom najszybszy internet w kraju.

DB Schenker: Planuje uruchomienie w Norwegii autonomicznego, przybrzeżnego statku.

Red Hat, Inc.: Podczas Red Hat Summit zaprezentował nowości: Wśród najważniejszych premier znalazła się nowa odsłona Red Hat Eneterprise Linux 9, Ansible Automation Platform dla Microsoft Azure czy nowe funkcje i rozszerzenia w swojej ofercie otwartych rozwiązań chmury hybrydowej, które mają na celu przyspieszenie wdrażania przez przedsiębiorstwa architektur przetwarzania brzegowego w ramach inicjatywy Red Hat Edge.

ABB, Shell: Zawarły globalną umowę ramową obejmującą portfolio rozwiązań ładowania w technologiach prądu stałego (DC) i przemiennego (AC) – od ładowarek naściennych AC typu wallbox dla zastosowań w domu, w miejscu pracy i instalacji komercyjnych, po ładowarkę dużych mocy Terra 360 dla stacji paliw, miejskich punktów ładowania, parkingów czy aplikacji flotowych.

Omnispace, Thales Alenia Space: Ogłosiły, że satelita Omnispace Spark-2 dotarł na orbitę. Zakończenie fazy rozmieszczenia satelitów oznacza początek fazy rozwoju pierwszej na świecie sieci satelitarnej obsługującej technologię 5G.

MIM Solutions: Polski startup technologiczny opracowuje rozwiązania AI dla leczenia zaburzeń płodności. Sztuczna inteligencja będzie wspierać lekarzy specjalistów w realizacji procesu in-vitro.

Cisco: W trakcie konferencji RSA Cisco przedstawiło plan stworzenia globalnej, zintegrowanej, opartej na chmurze platformy, która zapewni bezpieczeństwo i łączność organizacjom o dowolnym kształcie i wielkości. Firma projektuje Cisco Security Cloud jako najbardziej otwartą platformę w branży, chroniącą integralność całego ekosystemu informatycznego, niwelując ograniczenia związane z zależnością od konkretnych dostawców chmury publicznej (ang. public cloud lock-in).

Snowflake: Uruchamia nową usługę cyberbezpieczeństwa.

Opera: Dodała Shopping Corner do swojej przeglądarki na komputery stacjonarne.

RED GO: Wystartował nowy serwis streamingowy, prezentujący zarówno klasykę kinematografii, jak i najnowsze premierowe filmy i seriale.

Fortinet: Zaprezentował nowy produkt – FortiNDR. Umożliwia szybkie wykrywanie zagrożeń sieciowych z wykorzystaniem zaawansowanej sztucznej inteligencji i pragmatycznej analityki.

Polsat: W dniu premiery w Polsce 14 czerwca usługa Disney+ pojawi się w ofertach Polsat Box, Plusa, Netii i Polsat Box Go. Grupa Polsat Plus to jedyny operator usług płatnej telewizji i telekomunikacyjny w Polsce, który będzie oferował Disney+.

Źródła: depesze ISBnews, serwis ISBtech.pl, informacje ze spółek i organizacji

(ISBnews/ISBtech)

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments