Poczta Polska zawarła umowę ze spółką z grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe, funkcjonującą na rynku komercyjnym pod nazwą Envelo, na zakup i wdrożenie systemu informatycznego „Nowy System Operacyjny” dla placówek pocztowych.
Przedmiotem umowy jest realizacja przez wykonawcę wytworzenia wraz ze wdrożeniem rozwiązania informatycznego wspierającego obsługę procesów sprzedażowych i okołosprzedażowych realizowanych w placówkach pocztowych wraz ze świadczeniem usług utrzymania i usług gwarancyjnych.
Poczta Polska konsekwentnie postawiła na informatyzację. Obecnie wytwarzane jest oprogramowanie do obsługi logistyki – system TMS, trwają intensywne prace w zakresie obsługi e-doręczeń, system IT, który usprawni obsługę klientów w placówkach pocztowych, jest kolejną istotną inwestycją w cyfryzację procesów. Cyfrowa Poczta to jeden z filarów naszej strategii na lata 2021-2023, łącznie na inwestycje w IT i infrastrukturę zamierzamy przeznaczyć 1,4 mld zł. To konieczne, aby Poczta była nowoczesną firmą, która będzie skutecznie konkurować na wielu rynkach, na których prowadzi działalność: kurierskim, logistycznym, czy usług finansowych. – podkreśla Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskiej.
Obecnie procesy sprzedażowe realizowane są w placówkach pocztowych przy użyciu wielu systemów, w tym Systemu Poczta 2000, który jest podstawowym systemem wspierającym realizację procesów biznesowych. Jednak jest to system rozproszony, dlatego jego działanie w wielu obszarach staje się mało efektywne, a dość długi czas potrzebny na wprowadzanie nowych usług bądź dostosowanie się do potrzeb klientów nie pozwala Poczcie Polskiej na szybką reakcję na zmiany zachodzące w otoczeniu biznesowym. Stąd też potrzeba wdrożenia centralnego systemu operacyjnego, co znalazło swoje odzwierciedlenie w strategii Poczty Polskiej.
Informatyzacja usług jest wymogiem naszych czasów, przynosi korzyści zarówno klientom, jak i pracownikom. Nowy system informatyczny do obsługi sprzedaży w placówkach pocztowych jest jednym z najważniejszych projektów IT, który obecnie prowadzimy. Rozwijając ofertę różnorodnych usług pocztowych, bankowych i finansowych dbamy o satysfakcję klientów odwiedzających nasze placówki. – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Poczty Polskiej.
System będzie umożliwiał zarówno realizację usług, jak też zapewni wsparcie sprzedaży towarów handlowych oferowanych w placówkach. Dodatkową korzyścią z wdrożenia NSO będzie również uproszczenie i optymalizacja procesów operacyjnych w każdym kanale dystrybucji usług i produktów.
Poczta Polska wytwarza kluczowe oprogramowanie w ramach pocztowego software house, jakim stała się spółka z naszej grupy Poczta Polska Usługi Cyfrowe. To gwarantuje nam integrację cyfrowych kompetencji, pozwala na sprawniejsze działanie i optymalizację kosztów rozwiązań informatycznych, które są niezbędne do tego, aby obsługiwać klientów w sposób coraz bardziej nowoczesny. – mówi Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Dzięki planowanym funkcjonalnościom optymalizacyjnym zostanie zautomatyzowanych wiele pracochłonnych procesów. Wdrożenie systemu planowane jest do końca 2024 roku.
Jestescie zlodziejami, okradajacymi wlasnych pracownikow. Nic wiecej, systemy ktore sie zawieszaja i nie maja nic wspolnego z doreczalnoscia. Wazne ze wyplacicie sobie premie za kolejny bezndziejny pomysl. Na zwykle karteczki Was nie stac a chcecie isc w system informatyczny. Zenada.