Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych oraz Highsnobiety, światowy pionier nowej kultury dóbr luksusowych, wspólnie ogłosili, że Zalando obejmie większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety.
Celem obu firm jest objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów. Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu.
Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalności. Jako kreatywny konsultant strategiczny, wesprze Zalando w rozwijaniu nowych, inspirujących przestrzeni i formatów na platformie. Unikalne możliwości Highsnobiety pomogą w realizację ambicji Zalando, aby wpleść inspirujące doświadczenia w ścieżkę zakupową klienta, tworząc ekscytujące i angażujące środowisko online zarówno dla konsumentów, jak i marek. Z kolei dołączenie Highsnobiety do Zalando, pozwala na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.
Marka Highsnobiety została założona w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą. Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Marka zalicza się do najbardziej wpływowych globalnych głosów mówiących o luksusie w nowym ujęciu i szeroko pojętej kulturze. Współpraca z Highsnobiety przyspieszy realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.
David Fischer, założyciel i CEO Highsnobiety, komentuje: Marka Highsnobiety opanowała sztukę przekształcania historii w produkty, a produktów w historie. Jestem bardzo podekscytowany tym, że nasze możliwości wesprą zaangażowanie Zalando w dostarczanie modowych inspiracji i że wspólnie możemy kreować przyszłość contentu oraz handlu. Cieszę się również, że mogę korzystać z bezkonkurencyjnego doświadczenia Zalando w skalowaniu platform e-commerce i przenieść moją życiową pasję na wyższy poziom.
David Schneider, założyciel i Co-CEO Zalando mówi: Obie nasze firmy łączy pasja do budowania silnego partnerstwa z markami i umożliwiania im inspirowania odbiorców swoimi produktami oraz historiami. Partnerstwo z Highsnobiety pozwoli znacznie szybciej zrealizować nasze ambicje oferowania klientom Zalando najbardziej trafnych i angażujących, a także najwygodniejszych doświadczeń zakupowych. Cieszę się, że nasza wspólna wizja się urzeczywistni i będziemy razem kształtować przyszłość treści modowych w handlu.
W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.
Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 – Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.