Zalando opublikowała aktualizację na drugi kwartał 2022 oraz zrewidowała swoje prognozy na rok finansowy 2022 z uwagi na dalsze pogarszanie się warunków makroekonomicznych w czasie drugiego kwartału 2022, oraz dalsze obniżanie się indeksu zaufania konsumentów w UE w czerwcu.
Poprzednie prognozy spółki z początku maja, wskazywały na niższe prognozy na koniec całego roku, oparte na przewidywanych wyzwaniach, ale także na wczesnych oznakach potencjalnego ożywienia. Kierownictwo oczekuje obecnie, że wyzwania makroekonomiczne będą trwalsze i bardziej intensywne niż wcześniej przewidywano. W drugim kwartale 2022 r. kierownictwo spodziewa się, że wzrost wolumenu sprzedaży brutto (GMV), wzrost przychodów i skorygowany EBIT będzie znacznie niższy od szacunków analityków. Zalando rewiduje prognozę na pełny rok 2022 w związku z dalszym pogarszaniem się warunków makroekonomicznych:
- Spodziewany wzrost wolumenu sprzedaży brutto (GMV) na poziomie 3%-7% do 14.8-15.3 miliarda euro w roku finansowym 2022
- Drugi kwartał z zyskiem, lecz mniejszym niż spodziewany
- Firma podejmuje zdecydowane działania, by zaadaptować się do obecnych wyzwań i poprawić dochodowość
Firma opublikuje swoje dane finansowe za drugi kwartał 4 sierpnia 2022 r.