epoint

Podczas konferencji prasowej w Warszawie deweloperzy z RedDeer.Games zapowiedzieli pracę nad grą wideo na podstawie kultowego kryminału “Zły” Leopolda Tyrmanda. Deweloperzy mają jednak ambitne plany co do przyszłości całego uniwersum. 

Konferencja rozpoczęła się od drobnej wymiany uprzejmości dwóch panów przywdzianych w stroje nawiązujące do mody lat 50. ubiegłego wieku. Aktorzy ożywili publikę, nim na scenie pojawili się przedstawiciele stydua RedDeeer.Games. Deweloperzy rozpoczęli pracę nad grą na podstawie najbardziej znanej powieści autora, okrzykniętej “najpopularniejszym kryminałem PRL”. Tyrmand opowiada w niej historię nieznajomego o białych oczach, który w ruinach i placach budowy Warszawy lat 50., wymierza sprawiedliwość chuliganom, złodziejom i zorganizowanej przestępczości.

Tam, gdzie nie sięga władza Milicji, obywatele mogą liczyć na Złego. Półświatek jednak nie śpi i szykuje intrygę, która może doprowadzić do poważnych problemów w odradzającym się mieście. Typowo noirowa opowieść polskiego pisarza, to według RedDeer.Games idealne miejsce na grę przesiąkniętą mrocznym i niepokojącym klimatem.

Produkcja będzie nosiła tytuł Zły – Człowiek białego spojrzenia i będzie Izometryczną przygodową grą akcji, która przeniesie graczy do odbudowującego się po wojnie miasta, pełnego jazzu, swingu, romansu i zbrodni. Zaoferuje ona 7-10 godzin rozgrywki, a w jej trakcie zabawy gracze będą mogli rozwiązać ok. 50 zadań i zwiedzić 6 dużych lokacji. Gra tworzona jest na Unreal Engine 5 na PC, Xbox Series X|S i PS5. Na ten moment nie brano pod uwagę innych platform, ale możliwe, że w przyszłości takowe się pojawią. Sam zamysł gry może się także zmieniać pod wpływem decyzji deweloperów, bo premiera planowana się dopiero na 2025 rok. Gra ma być mroczna i posiadać wiele mocnych scen, dlatego skierowana jest ona do dorosłego odbiorcy. Jednak studio bierze pod uwagę łagodniejszą wersję, która będzie przygotowana z myślą o młodszym odbiorcy lub ewentualnie wymogów bardziej restrykcyjnych rynków gamingowych jak np. Chiny. Tamtejsza cenzura jest bardzo wyczulona na kwestie brutalności.

Panowie w skórzanych płaszczach później wrócili i zabrali prowadzących. Na szczęście oddali ich po kilku minutach

Zarówno książka, jak i motyw PRL-u jest rozpoznawalny głównie w Polsce oraz w Europie Środkowej. Dlatego deweloperzy nie chcą opierać całego marketingu oraz rozpoznawalności „Złego” na lokalnych klimatach, jednak fani twórczości Tyrmanda nie muszą się obawiać:

“Zły jest często nazywany polskim batmanem – to porównanie już pokazało drzemiący w powieści potencjał. Tyrmand zadedykował swoją książkę miastu Warszawie i my również zamierzamy pokazać miasto, które wznosi się z ruin. Dla międzynarodowego odbiorcy będzie nazywało się Bad City i często będzie wspominane jako Miasto przez duże M. Fani powieści nie mają się czego bać – na pewno oddamy niepowtarzalny klimat półświatka, ulic, bram i budynków stolicy, a równocześnie zadbamy o przystępność dla graczy spoza Polski”. Jestem dumny z Zespołu, który wyobraził sobie na wczesnym etapie jak w czasie dynamicznie rozwijającej się technologii i powstających nowych pól eksploatacji, możemy zbudować nie tylko grę, ale cały świat, który nazywamy “multiwersum”. Będziemy przybliżać i ujawniać go w kolejnych krokach .- powiedział Michał Maciej Lisiecki – współtwórca i prezes zarządu RedDeer.Games.

Multiwersum Tyrmanda 

RedDeer.Games przy produkcji „Złego” współpracuje z Destructive Creations, które ma już spore doświadczenie w tworzeniu gier z rzutem izometrycznym. Gliwiccy deweloperzy zaskarbili sobie spore uznanie wśród graczy za sprawą strategii Ancestors Legacy, a dodatkowo nowy projekt idealnie wpasowuje się w ich tematykę:

Materiał źródłowy przedstawia mroczną i niepokojącą wizję powojennego Miasta, którego wciągająca atmosfera jest bardzo bliska naszej twórczości. Dlatego też cieszymy się z możliwości pracy nad tytułem o tak charakterystycznym klimacie noir i nietuzinkowej fabule” – skomentował Marcin Stanek z Destructive Creations.

Po konferencji można było porozmawiać w luźniejszej atmosferze

Twórcy zapraszają również fanów powieści, miasta Warszawy i przede wszystkim graczy do współtworzenia multiwersum “Złego”. Liczą oni na to, że będą oni stale pomagać deweloperom rozstrzygać dylematy stojące przed zespołem. RedDeer.Games pozyskało 20-letnią, nowoczesną licencję na adaptację prozy Leopolda Tyrmanda i budowę świata inspirowanego “Złym”. Twórcy zapowiadają stworzenie całego multiwersum wokół książki Tyrmanda. Już teraz można wziąć udział w konkursach na komiks oraz grę planszową opartą na prozie autora. Zwycięzcy mogą liczyć na publikację swoich prac oraz na nagrody pieniężne (łączna pula w obu konkursach to 21,5 tys. zł).

Deweloperzy liczą także, że ich społeczność będzie nader aktywna i będzie pomagała w rozwoju nie tylko gry, ale także wszelkich dodatków. W zależności od zainteresowania fanów będą powstawać DLC rozszerzające całe uniwersum pod postacią nowych miejsc, postaci oraz historii. Oprócz rozwoju na polu samych gier RedDeer.Games chce w maksymalnym stopniu wykorzystać rozpoznawalność swojego nowego IP. Dlatego nie wyklucza wejścia na rynek figurkowy, zabawkowy czy nawet NFT czy Metaverse. Potencjał jest ogromny, toteż chcą w pełni go wykorzystać.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments