epoint

Firma technologiczna IFS została sklasyfikowana na pozycji lidera w prestiżowym rankingu IDC MarketScape for Worldwide Manufacturing Service Life-Cycle Management Platforms 2022 Vendor Assessment 2022. IFS doceniono za silny ekosystem i możliwości, które wspierają transformację usług w całym przedsiębiorstwie.

Firmy produkcyjne na całym świecie wykorzystują technologię IFS do wsparcia swojej działalności w branżach obejmujących m. in. urządzenia medyczne, rolnicze, budowlane, maszyny oraz sprzęt przemysłowy, lotnictwo i obronność, zaawansowane technologie, a także produkty konsumenckie.

Rankingi pokazują, że to, co i jak robimy, ma sens. Zestawienie IDC MarketScape for Service Lifecycle Management 2022 jednoznacznie pokazuje, że IFS jest liderem w badanym segmencie. – podkreśla Marek Głazowski, prezes IFS Poland & EE.

Przemysł wytwórczy, zarówno dyskretny, jak i procesowy, znajduje się w okresie intensywnych zmian. Transformacja została wywołana nie tylko globalną pandemią COVID-19, ale także zmianą zachowań klientów, którzy, co naturalne, oczekują najwyższego poziomu świadczonych usług na każdym etapie współpracy. Sytuacja rynkowa pokazuje, że aktualnie kluczowym wyróżnikiem producentów, niezależnie od segmentu, w którym działają (serwis, dostawa usług, partnerzy zewnętrzni), jest jakość obsługi oraz ocena i lojalność klienta.

Procesy i technologie wysuwają się na pierwszy plan

Jeśli chodzi o zapewnienie pozytywnego doświadczenia, firmy często mają ograniczone możliwości zarządzania tym procesem. W całym łańcuchu wartości jest wiele momentów, w których można klienta zachwycić albo rozczarować. Odpowiedzą na te wyzwania, jest dostarczenie wysokiej jakości usługi jako odpowiednio zarządzonego procesu. Klienci chcą niezawodności i odpowiedniego standardu, terminowych dostaw, łatwych zwrotów oraz korzyści z zamówionych produktów. – tłumaczy Głazowski.

Historycznie zarządzanie cyklem życia usług (SLM) było silosem samym w sobie. Jednak wraz ze wzrostem jego znaczenia, producenci ponownie pracują nad procesami i technologiami, które wspierają oferowane przez nich usługi. Priorytetem stało się realizowanie strategii przedsiębiorstwa, która uwzględnia obsługę klienta w swojej podróży do transformacji cyfrowej (DX).

Z tego powodu ich oczekiwania stale rosną i firmy zdają sobie sprawę, że muszą bardziej położyć nacisk na kwestie doświadczeń klientów, a nie, tak jak było wcześniej, jedynie wyniki sprzedaży. W rezultacie niezwykle istotne jest, aby dostarczać tzw. „Moment of service”. Oznacza to odejście od nastawienia na natychmiastową sprzedaż i przychody, a skupienie się jakości produktu i długofalowej relacji z klientem opartej na współpracy. – dodaje prezes IFS Poland & EE.

Inwestycje cyfrowe, które skupiają się na rozwiązaniu pojedynczego problemu, ustąpiły miejsca inicjatywom strategicznym, które poprawiają jakość obsługi, a także zapewniają przedsiębiorstwu informację zwrotną od klientów. Liderzy usług i działy IT lepiej rozumieją potrzebę ukierunkowanej wizji technologii i platform specyficznych dla ich działalności, które mogą być skalowalne w ramach zespołu serwisowego, a także ewoluować wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów i rozwojem modeli biznesowych.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments