epoint

Marcin Strzałkowski, prezes InteliWISE, w rozmowie z ISBtech o transakcji przejęcie przez Efecte oraz dalszych planach rozwojowych w ramach fińskiej grupy.

Jak wyglądał przebieg rozmów z Efecte?

Od samego początku propozycja zacieśnienia współpracy pomiędzy organizacjami wydawała nam się interesująca, dlatego postanowiliśmy się jej przyjrzeć. Uważaliśmy, że Efecte jest ciekawą alternatywą dla dużych korporacji amerykańskich, które kontrolują większość rynku. Fińska spółka, ze względu na swój rozmiar, jest bardziej elastyczna w swoim działaniu. Co więcej, ma ugruntowaną pozycję na rynkach nordyckich, a to także było dla nas istotne.

Jednak to, co przemawiało do nas najmocniej to ludzie. Z każdym kolejnym spotkaniem z Zarządem i kluczowymi menadżerami Efecte widzieliśmy, że podzielamy wspólne wartości, szukamy jak najlepszych rozwiązań dla naszych Klientów, dajemy najwyższą jakość i mamy poszanowanie dla drugiego człowieka. Uważamy, że wspólnie, jako grupa jesteśmy w stanie zaoferować jeszcze większą wartość dla naszych klientów.

Czy uważa Pan, że cena zaoferowana przez Efecte w zaproszeniu do sprzedaży akcji jest miarodajna do wartości spółki?

Na pewno uważałem, że rzeczywista wartość InteliWISE jest wyższa niż bieżąca wycena giełdowa. Dużo rozmawialiśmy na ten temat z przedstawicielami Efecte. Przedstawialiśmy nasz punkt widzenia, naszą autorską technologię bazującą na sztucznej inteligencji, w tym nasze chatboty. Finowie podzielali nasz punkt widzenia, również wierzyli w spółkę, dlatego propozycja, którą nam złożyli była, naszym zdaniem, bardzo atrakcyjna. Postanowiłem ją przyjąć, podobnie uczynili inni znaczni akcjonariusze spółki jak np. Asseco Poland. Uważam, że premia którą zaoferowali względem ceny giełdowej znacznie przewyższa możliwości rynkowe. Jednak proszę pamiętać, że cena to tylko jeden z parametrów oferty.

Najważniejszy był dla mnie dalszy rozwój spółki i dobro pracowników. Wiedziałem, że Efecte zapewni im dalszy wzrost. Zadeklarowałem więc, że większość otrzymanych przeze mnie środków z zaproszenia do sprzedaży akcji, w przypadku jego sukcesu, przeznaczę na zakup walorów Efecte na fińskiej giełdzie i dalszą pracę w ramach połączonej grupy.

Jakie przewagi Pana zdaniem będzie miała połączona grupa?

Oferta Efecte jest bardzo bogata jeśli chodzi o usprawnianie procesu digitalizacji i automatyzacji wewnątrz organizacji biznesowych. Rozwiązania, które proponują, sprawiają, że przepływ informacji pomiędzy poszczególnym szczeblami pracowników w firmach jest szybszy, duża część zadań jest automatyzowana, a analiza danych staje się prostsza. To wszystko zwiększa efektywności pracy i daje możliwość reagowania na zachodzące zmiany zarówno w firmie jak również w jej otoczeniu biznesowym. W celu stworzenia jeszcze bardziej kompleksowej oferty, Efecte korzystało ze wsparcia zewnętrznych organizacji przy wdrażaniu rozwiązań konwersacyjnych opartych o sztuczną inteligencję. Jednak korzystanie z usług zewnętrznych dostawców ogranicza możliwość wpływu na wdrażaną technologię.

Dołączenie InteliWISE do Efecte rozwiązuje ten problem, ponieważ nasze chatboty, czy inne projekty oparte o silniki konwersacyjne dają większą możliwość integracji z technologią stosowaną wewnątrz Efecte. Co więcej, obie spółki budowały swoją pozycję na trochę innych rynkach geograficznych, co daje większą szansę na synergie przychodowe.

Efecte podało ostatnio, że przedłuży zaproszenie do sprzedaży akcji InteliWISE do 6 lipca. Skąd ta decyzja?

Liczba zadeklarowanych akcjonariuszy, którzy już odpowiedzieli na zaproszenie pozwoliła Efecte przekroczyć 90% w akcjonariacie InteliWISE. To niewątpliwy sukces, który pozwala na przeprowadzenie delistingu spółki, co od początku było celem Efecte. Jednak chcemy dać jeszcze szansę pozostałym akcjonariuszom. Wiemy, że posiadanie akcji spółki nienotowanej jest problematyczne i bardzo ogranicza możliwość późniejszej sprzedaży, dlatego fińska grupa postanowiła wydłużyć zaproszenie do sprzedaży akcji do 6 lipca włącznie.

Co więcej, intencją Efecte jest przeprowadzenie przymusowego wykupu w późniejszym czasie, a odpowiedzenie teraz na zaproszenie pozwala szybciej otrzymać gotówkę. Efecte bardzo jasno i wyraźnie komunikowało, że cena nie będzie podnoszona w kolejnych etapach procesu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments