Polska spółka More Growth pozyskała 23 mln zł w największej rundzie pre-seed w Polsce. Finansowanie zapewniły m.in. fundusze Inovo Venture Partners, bValue i Market One Capital. Dzięki pozyskanym środkom More Growth zamierza zatrudnić do końca 2022 roku 40 osób i wprowadzić na rynek trzy pierwsze marki.
More Growth to polska spółka, który tworzy marki i produkty online pomagające użytkownikom w dbaniu o zdrowie i rozwój osobisty. Wszystkie powstają w podobnym modelu: firma tworzy serwisy internetowe i aplikacje konsumenckie, budując zasięgi i przyciągając użytkowników. Każdą markę rozwija razem z ekspertami, którzy wykorzystują swoją wiedzę, by tworzyć łatwo dostępne i przyswajalne treści związane z danym tematem.
Na początek More Growth skupi się na trzech obszarach – parenting, finanse osobiste i wellbeing. Jako pierwszy na rynku zadebiutuje hiJunior – przewodnik dla rodziców, który pomoże im zadbać o zdrowy rozwój dziecka na kolejnych etapach.
Spółkę założyli Kuba Koziej (CEO) i Piotrek Sosnowski (Chief People & Culture Officer), założyciele InterviewMe i Zety, przy udziale Ariela Finkelsteina, doświadczonego przedsiębiorcy i inwestora (m.in. w Zowie i StoryDoc) z Izraela. Ariel nadzoruje strategię rozwoju, fuzje i przejęcia oraz partnerstwa. Powstały w roku 2013 InterviewMe to SaaS, oferujący kreator CV online i serwis z poradami zawodowymi. W ciągu 6 lat rozwinął się z lokalnego serwisu budowanego w garażu przez trzech założycieli, do firmy z ponad 120-osobowym zespołem, rozwijającej globalną platformę pomagającą milionom użytkowników w rozwoju kariery, już pod marką Zety. W 2019 r. firmę kupił amerykański gigant BOLD. Dziś serwisy odwiedza ponad 100 mln użytkowników rocznie.
Kubę i Piotrka poznałem 6 lat temu, na samym początku ich prac nad Zety. Byli młodzi i wciąż się uczyli, ale byli oddani swojej wizji, skupieni na jej realizacji i skłonni do ciągłego ulepszania swojego produktu. Kuba budował firmę SaaS opartą o ruch organiczny i SEO. To obszar, w którym sam mam duże doświadczenie, dlatego zdecydowałem się pomóc im w ulepszaniu, a ostatecznie w sprzedaży Zety. Wyznajemy te same zasady i wartości i zdecydowaliśmy się postawić nową firmę na solidnych fundamentach: umiejętności pozyskiwania organicznego ruchu i ambicji zbudowania czegoś dużego, z mocnym i pełnym sukcesów zespołem założycielskim. – mówi Ariel Finkelstein, Co-Founder More Growth.
Teraz Kuba Koziej i Piotrek Sosnowski wykorzystują swoje doświadczenie w budowaniu i szybkim skalowaniu rentownych internetowych biznesów, by budować zupełnie nowe produkty. Tym razem na jeszcze większą skalę, w innych obszarach, które są ważne dla każdego z nas, a w których trudno znaleźć wartościowe informacje i porady.
More Growth będzie budować szybko rozwijające się i rentowne biznesy internetowe, przyciągając użytkowników potrzebujących porady lub pomocy i oferując im wartościowe produkty, które ułatwią im rozwiązanie problemu.
W Zety udowodniliśmy, że potrafimy budować zasięgi i aplikacje konsumenckie, które przyciągają i zatrzymują przy sobie użytkowników, dając im prawdziwą wartość. Do każdej z dziedzin, z jaką chcemy się zmierzyć, będziemy pozyskiwać ekspertów branżowych. Wierzymy, że w obszarze parentingu, finansów osobistych i wellbeingu możemy stworzyć lepsze serwisy od już istniejących, szybko je wyskalować i osiągnąć rentowność w perspektywie poniżej 2 lat. – mówi Kuba Koziej, Co-Founder i CEO More Growth.

Na rozwój pierwszych trzech produktów More Growth pozyskało 23 mln złotych (5 mln dolarów) w rundzie pre-seed. Przewodził jej fundusz Inovo Venture Partners, przy udziale bValue i Market One Capital i aniołów biznesu. Finansowanie pozwoli przede wszystkim na rekrutację. More Growth już dzisiaj zatrudnia ponad 20 pracowników, a do końca roku 2022 chce mieć na pokładzie ponad 40 osób, które będą tworzyć zespół założycielski. Spółka poszukuje przede wszystkim ekspertów i autorów treści, specjalizujących się w jednym z trzech obszarów, w których rozwija pierwsze produkty. Ponadto More Growth planuje zatrudnić także programistów, product designerów, menedżerów oraz specjalistów od marketingu (z naciskiem na outreach, digital PR i copywriting).
Organizacja skaluje się tak dobrze, jak szybko jest w stanie pozyskiwać talenty, którym da interesujące wyzwania i nie będzie im przeszkadzać. To czyni rekrutację naszym priorytetem. Od początku najlepiej nam się pracuje z osobami, które czują odpowiedzialność, rozwijają się w swojej roli i czerpią satysfakcję z osiągania wspólnych celów. Zbudowanie zespołu składającego się z takich ludzi było i jest kluczem do naszego sukcesu. – mówi Piotrek Sosnowski, Co-Founder i Chief People & Culture Officer More Growth.