Red Carpet Media wchodzi na rynek VOD

Leszek Kułak, członek Rady Nadzorczej Grupy Red Carpet Media, w rozmowie z ISBtech o rynku VOD i planach rozwojowych nadawcy.

Jaka jest wielkość rynku VOD w Polsce i czy jest na nim miejsce na nową platformę? Kim jest Wasza konkurencja, czy są to globalne serwisy typu Netflix czy bardziej lokalni dostawcy?

Według danych renomowanej firmy badawczej, w Polsce jest zarejestrowanych blisko 6 mln kont subskrypcji serwisów streamingowych. Przeciętne gospodarstwo domowe korzysta statystycznie z 1,5 usługi co daje nam jedno z niższych nasyceń usługami w Europie. Podobnie jest z penetracją, która na poziomie 29% sytuuje Polskę dość nisko wśród krajów rozwiniętych. Przytoczone dane udzielają więc jednoznacznej odpowiedzi na postawione pytanie – zdecydowanie jest miejsce na kolejne projekty streamingowe.

Wynika to nie tylko z danych statystycznych, ale także z analizy ofert programowych dostępnych platform. Tezę tę potwierdza również zdecydowany sukces startu Platformy Disney+. Konkurencja w ujęciu ogólnym na rynku VOD to oczywiście globalne serwisy streamingowe takie jak Netflix, Disney+, Viapley, HBO MAX, AMAZON PRIME ale również lokalne jak Player, Polsat BOX, CDA czy też serwisy powiązane z Telewizja Publiczną oraz z Portalem Onet itp. Przechodząc tym samym do bardziej szczegółowej analizy oferty programowej Platform dostępnych na rynku, dostrzec można już wyraźnie co je różni, czym się wyróżniają i gdzie przebiega linia konkurencji.

Aktualnie jesteśmy w przededniu debiutu na rynku kolejnej globalnej Platformy SKY SHOWTIME. Pokazuje to, że kolejni dostawcy tego typu usług widzą przyszłość w rynku VOD.

W jakiego klienta celujecie ze swoją ofertą i co wyjątkowego możecie mu zaoferować?

Propozycja Platformy REDGO to szeroka oferta programowa. Począwszy od lubianej i stale oglądanej klasyki filmowej, z dużą dawką „klasycznych nowości” ( tj. pozycji filmowych sprzed wielu lat, nie oferowanych nigdy wcześniej polskiemu widzowi), po aktualne, wybrane premiery filmowo – serialowe. Ofertę programową dopełniać będą transmisje LIVE z wybranych, popularnych wydarzeń sportowych takich jak sporty walki MMA, K-1, BUSHIDO itp. Obecnie widzowie REDGO mogą już zobaczyć dwa premierowe seriale kryminalne „Lata 90.” oraz „Labirynt”.

Jeszcze w tym roku na początek jesieni, platforma przygotowała premiery dwóch kolejnych światowych pozycji: kolumbijskiego serialu „First Lady” oraz najnowszego sezon kultowego serialu amerykańskiego „Moda na sukces”. Te kilka przykładów pokazuje czym kierujemy się oferując odbiorcom poszczególne pozycje. Wyjątkowość REDGO to przede wszystkim wyszukane pozycje premierowe, pozycje PREMIUM, filmy i seriale, które osiągnęły wysoką popularność na świecie. Skupiliśmy się na pozycjach które mogą zainteresować widza zarówno poszukującego tytułów szczególnych, jak i tego który chętnie ogląda wszelkie oferowane nowości filmowo-serialowe. Nasz klient to świadomy widz poszukujący ofert specjalnych oraz klient nastawiony na wyszukiwanie ciekawych nowości z różnych gatunków filmowych.

Czym charakteryzuje się polski rynek VOD i czym różni się od zachodnich?

W zakresie ofert programowych polski rynek zasadniczo nie odbiega od swoich zagranicznych odpowiedników. Dominujące Platformy globalne oferują łączone oferty skierowane do odbiorcy globalnego z ofertami programowymi lokalnymi. Analogiczna sytuacja występuje na innych zachodnich rynkach. Inna też może być skala zainteresowania poszczególnymi ofertami platform.

Symbolem tego niewątpliwie będzie sytuacja na kilku rynkach gdzie Netflix nie jest platformą numer jeden. Duża różnica występuje natomiast w podejściu do takich aspektów ofert, jak cena, wielodostęp, itp. Tradycyjne podejście Polaków do mediów telewizyjnych z dominującą rolą telewizji linearnej, ustawia nieco inaczej procesy budowy rynku streamingowego. Różnice dostrzegamy również w poziomach konsumpcji poszczególnych produkcji. Zainteresowanie budzi dominujący udział oglądalności produkcji polskich na Platformach Globalnych.

Jakie są plany rozwoju Red Carpert w Polsce?

Zależy nam na szybkim znalezieniu i potwierdzeniu akceptacji użytkowników dla modelu budowy oferty programowej łączącej klasykę filmową uzupełnioną o pozycje klasyki spoza mainstreamu z ofertą premierową. Zmierzamy do modelu oferowaniu do 100 tytułów premierowych w skali roku. Po weryfikacji modelu na rynku polskim REDGO zamierza wyjść na rynki ościenne.

Szukamy modelu, w którym moglibyśmy pokazywać produkcje lokalne o mniejszej sile komercyjnej na znacznie większym niż lokalne, forum. Gdzieś pośrodku tej drogi zamierzamy wejść w koprodukcje a na końcu produkcje własnych treści programowych. Docelowo widzimy platformę REDGO jako nowoczesne centrum dostarczane treści video filmowych swoim międzynarodowym użytkownikom, począwszy od telewizyjnych kanałów linearnych, przez tradycyjne VOD aż do dostarczania treści LIVE w modelu PPV.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments