SEG 2025

W kwietniu 2022 r. Orange Wybrzeże Kości Słoniowej, operator należący do francuskiej grupy telekomunikacyjnej Orange, lider w branży telefonii komórkowej w Afryce Zachodniej, podpisał z Comarch umowę dotyczącą transformacji IT. Celem kontraktu jest zapewnienie lepszych cyfrowych doświadczeń dla rosnącej bazy klientów korzystających z telefonów komórkowych oraz usług stacjonarnych na bardzo dynamicznym i wymagającym rynku.

Współpraca jest częścią większej inicjatywy Grupy Orange: stworzenia platformy „Order-to-Bill”, która ma być udostępniona innym oddziałom Grupy Orange w regionie EMEA (Europa Bliski Wschód, Afryka). Koncepcja polega na stworzeniu rozwiązania zgodnego ze standardami TM Forum, czyli globalnego stowarzyszenia branżowego dla pośredników i dostawców usług w branży telekomunikacyjnej (Open Digital Architecture i Open API) z możliwością elastycznego modelowania procesów i produktów. Dzięki temu znacznie szybciej będzie można je wdrażać w afrykańskich oddziałach Orange.

W ramach współpracy Comarch dostarczy takie moduły jak Comarch Order Capture, Customer Order Management, Product Catalog oraz Convergent Billing System. Rozwiązanie Comarch zostanie wdrożone w Orange z wykorzystaniem infrastruktury prywatnej chmury Orange (Orange Private Cloud). Comarch dostarczy oraz uruchomi gotową i w pełni zintegrowaną platformę, która następnie będzie dalej konfigurowana i integrowana z lokalnymi systemami Orange Wybrzeże Kości Słoniowej. Wszystkie prace będą realizowane z pomocą lokalnego integratora systemów (IS).

Dzięki rozwiązaniom dostarczonym przez Comarch Orange Wybrzeże Kości Słoniowej otrzyma jeden portal do przyjmowania zamówień dla wszystkich linii biznesowych oraz ujednolicony silnik modelowania produktów z możliwością obsługi w formie jednej faktury. Orange Wybrzeże Kości Słoniowej i Grupa Orange wybrał Comarch ze względu na nieszablonowe podejście, wbudowane procesy i gotowość do dostarczenia systemów zgodnie ze standardami Orange, a także elastyczność we współpracy z integratorem systemów. Nowe rozwiązanie przyniesie firmie Orange Wybrzeże Kości Słoniowej korzyści, takie jak uproszczenie zarządzania zamówieniami, centralizację katalogu produktów i zapewnienie bardziej zbieżnego systemu rozliczeniowego.

Cieszymy się, że Orange Wybrzeże Kości Słoniowej zaufał systemom Comarch. Naszą misją jest zwiększanie zadowolenia klientów poprzez dostarczanie nowoczesnych i wydajnych rozwiązań do zarządzania biznesem, a produkty, które zostaną wdrożone, tylko to potwierdzają. Dzięki temu Orange Wybrzeże Kości Słoniowej będzie łatwiej zarządzać wprowadzaniem nowych produktów i uprości procesy biznesowe. – mówi Jacek Lonc, Head of Telco Sales and Business Strategy Division w Comarch.

Orange Wybrzeże Kości Słoniowej jest obecnie zaangażowane w strategię rozwoju we wszystkich swoich spółkach zależnych. Jednak konkurencja rośnie, a oczekiwania klientów i biznesu są coraz silniejsze. W tym kontekście głównym wyzwaniem dla naszego IS jest zwiększenie elastyczności w celu szybszego dostosowania się do wyzwań biznesowych. Projekt ten jest strategicznym wyzwaniem dla Orange Wybrzeże Kości Słoniowej i powinien przyczynić się do podbijania nowych rynków, opierania się konkurencji, kontrolowania kosztów, upraszczania i zwiększenia elastyczności IS oraz wzmocnienia cyfryzacji. – mówi Patrick N-Doua, CIO w Orange Wybrzeże Kości Słoniowej.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments