Escola S.A., jedna z czołowych firm tworzących aplikacje mobilne i webowe w Polsce przedstawiła wyniki finansowe za drugi kwartał 2022 roku. Spółka w raportowanym okresie wypracowała 4,6 mln zł skonsolidowanych przychodów, co stanowi wzrost o blisko 119 proc. w porównaniu do pierwszego kwartału br. Escola odnotowała także 4-krotny wzrost w koszyku przychodów w USD i 2-krotny wzrost w EUR w tym samym okresie. Firma inwestowała znaczną część kapitału w rozbudowę Grupy Kapitałowej przez venture building i powiększanie zespołu.
Spółka odnotowała duży popyt na usługi w obszarze software house, swojej głównej działalności. – Pozyskaliśmy nowych zagranicznych klientów, a przez to zdywersyfikowaliśmy strukturę przychodów. Sprzyjają nam kursy walut, a to ważne, ponieważ porównując 2 kwartał do 1, czterokrotnie wzrósł nam koszyk przychodów w USD i blisko dwukrotnie w EUR. Aktywnie i z sukcesem pracujemy nad rozszerzaniem portfela klientów, polskich i zagranicznych, współpracujemy z partnerami w Irlandii, Szwajcarii, Norwegii, Niemczech. Wdrażamy kolejne projekty w USA, rozwijamy usługi e-learningowe, jak Wellms.io czy myVOD.io, Heseya i Meetinga – mówi dr Krzysztof Wojewodzic, prezes Escola S.A..
Spółka podsumowała także pierwsze półrocze 2022 w Grupie Kapitałowej. W okresie tym GK Escola zanotowała 81 proc. wzrost r/r skonsolidowanych przychodów do wysokości 6,7 mln zł, w porównaniu do 3,7 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. Escola drugi kwartał zamknęła stratą 1,08 mln zł, natomiast wynik EBITDA wyniósł -0,7 mln zł. Na końcowy wynik finansowy duży wpływ miały inwestycje w spółki zależne i przejęcia, w tym w rozwój zespołu, który liczy już nieco ponad 100 osób. Do firmy dołączył 20-osobowy zespół z katowickiej spółki technologicznej IT.focus.
W pierwszym półroczu zainwestowaliśmy kwotę rzędu 2 mln zł w nasze produkty, co obciążyło wynik, jak autorska platforma e-learningowa Wellms, czy system do tworzenia sklepów on-line Heseya i Meetinga do organizowania spotkań online oraz offline. Zakładamy, że trzeci i czwarty kwartał pozwolą nam wypracować większe przychody, tym bardziej że zakończyliśmy najkosztowniejsze w tym roku inwestycje w te produkty. Escola rozwija własne produkty w segmentach, w których ma największe doświadczenie: e-commerce i e-learning. – Już teraz widzimy zainteresowanie inwestorów na przykład naszą autorską platformą e-learningową Wellms, globalnym startupem adresowanym do firm i organizacji, czy systemem Heseya do tworzenia sklepów internetowych. – komentuje prezes Escola S.A.