SEG 2025

GAMIVO, właściciel platformy transakcyjnej dla graczy, w drugim kwartale poprawił zysk netto o 85% względem pierwszego kwartału 2022 roku. To efekt realizowanych planów rozwoju, które zakładają automatyzację platformy i skalowanie biznesu – wywiad z Mateuszem Śmieżewskim, prezesem GAMIVO.

Co odpowiada za tak dynamiczny wzrost zysku w drugim kwartale względem poprzedniego kwartału 2022 roku?

Mateusz Śmieżewski (Prezes GAMIVO): Na początku roku ogłosiliśmy plany rozwoju oparte na pięciu filarach. Skupiliśmy się na automatyzacji platformy poprzez udoskonalanie istniejących już, a także wprowadzaniu zupełnie nowych systemów i funkcjonalności. Warto tu wymienić także szczegółową analizę i optymalizację kanałów marketingowych oraz reorganizację struktury zatrudnienia. Dzięki tym działaniom w drugim kwartale osiągnęliśmy blisko 3 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 85% względem pierwszego kwartału br. Wygenerowaliśmy także przychody w wysokości 10,7 mln zł, a obrót na platformie wyniósł 56,3 mln zł.

Mateusz Śmieżewski, prezes GAMIVO

Jakie funkcjonalności i systemy były rozwijane na platformie GAMIVO w ostatnich miesiącach?

Wprowadziliśmy wiele nowych rozwiązań takich jak chociażby atrakcyjny system promowania ofert w modelu CPS, czy rozwinęliśmy system API, który pozwala sprzedawać i kupować towary na GAMIVO przy użyciu zewnętrznej infrastruktury, czyli np. sklepu internetowego. Warto wspomnieć także o działaniach SEO, które odpowiadają za ruch na platformie. Zwiększanie aktywności graczy w serwisie to długofalowy proces, dlatego efekty tych działań będą widoczne w najbliższych miesiącach, jednak już teraz możemy zaobserwować ich pierwsze pozytywne skutki.

Ponadto rozwinęliśmy usługę GAMIVO SMART. To oferta subskrypcyjna, która jest dostępna w serwisie od 2019 roku. W czerwcu br. SMART został wzbogacony o darmową grę, którą mogą odebrać gracze. W ten sposób chcemy nagrodzić lojalnych klientów, jeszcze skuteczniej wzmacniając ich przywiązanie do marki.

Niedawno platforma przekroczyła próg 4 mln użytkowników. Jakie działania podejmuje spółka, żeby zwiększać liczbę graczy?

Bardzo cieszy nas, że gracze doceniają serwis GAMIVO. Obecnie platforma skupia już ponad 4,1 mln zarejestrowanych użytkowników. Oprócz dbania o zadowolenie klientów, prowadzimy liczne akcje marketingowe z zewnętrznymi podmiotami, które pozytywnie wpływają na aktywność graczy w serwisie. W ostatnich miesiącach nawiązaliśmy współpracę z siecią sklepów Żabka. W ramach akcji promocyjnej „Szlifuj skilla z LevelUp i GAMIVO” gracze mogli odebrać 10 tys. kopii darmowych gier.

W związku z sukcesem akcji zdecydowaliśmy się na kontynuację współpracy, a już niedługo będziemy mogli przedstawić więcej szczegółów. Ponadto współpracujemy z producentami gier, takimi jak Wargaming czy Plarium. W ramach prowadzonych z nimi kampanii umożliwiamy graczom zdobywanie wyjątkowych nagród, a nawet pieniędzy na gry. Akcje te cieszyły się ogromną popularnością i z pewnością będą kontynuowane.

Szczególnie, że obecnie platforma GAMIVO dysponuje już opcją geotargetingu, co otwiera nam furtkę dla zwiększenia liczby podobnych współprac.

Jakie cele stawia sobie GAMIVO na najbliższe miesiące?

Cele na nadchodzące miesiące możemy podzielić na projektowe i biznesowe. Do pierwszych zalicza się ciągły rozwój platformy, analiza efektywności projektów oraz kanałów marketingowych, a także praca nad UX strony głównej i produktowej pod kątem użyteczności dla naszych użytkowników i dostawców.

Z kolei, jeśli chodzi o cele biznesowe, to zamierzamy zamierzamy kontynuować wspomniane już plany rozwoju, które ogłosiliśmy na początku 2022 roku. Zalicza się do nich między innymi skupienie się na efektywności organizacji oraz stabilny wzrost GMV oraz przede wszystkim zysków.

Czy można się spodziewać, że tendencja wzrostowa wyników GAMIVO zostanie zachowana także w drugim półroczu 2022 roku?

W II kwartale brakowało nowych, spektakularnych tytułów, a kilka premier zostało przesuniętych, co nie zachęcało do składania zamówień przedpremierowych. Mimo to, dzięki podjętym przez nas działaniom, udało się uzyskać bardzo dobre wyniki finansowe. Mamy więc wszelkie podstawy sądzić, że III i IV kwartał będą równie dobre, jeśli nie lepsze niż pierwsza połówka 2022. Pojawią się nowe tytuły, które napędzą sprzedaż i pobudzą rynek, więc także będą miały przełożenie na wyniki GAMIVO.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments