Prawie 35,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 8,8 mln zł zysku netto wypracowała GK Bloober Team w pierwszym półroczu bieżącego roku. Wynik ten związany jest przede wszystkim z utrzymywaniem się wysokiego poziomu sprzedaży gier The Medium i Observer System Redux, oraz realizacją umów z globalnymi wydawcami.
Nasza konsekwentnie realizowana długoterminowa strategia biznesowa przynosi efekty. Tylko w tym kwartale wypracowaliśmy w całej grupie kapitałowej 17,5 mln zł przychodów ze sprzedaży. Wyniki nie pokazują jednak tego, co najważniejsze z perspektywy wartości spółki – olbrzymiego rozwoju zarówno ilościowego, jak i jakościowego studia oraz jakości projektów, nad którymi pracujemy. Powoli zbliżamy się do czasu, kiedy będziemy odsłaniać posiadane przez nas karty – komentuje Piotr Babieno, prezes spółki.
Obecnie Bloober Team pracuje nad projektem Layers of Fears. Jej elementami są odświeżone pierwsza i druga część “Layers o Fear”, które dotychczas ściągnęło już ponad 12 milionów użytkowników. Bloober Team nie realizuje jednak prostego remasteringu gry, lecz tworzy opowieść w zupełnie niespotykanym na rynku dotychczas duchu. Gra powstaje od podstaw na silniku Unreal Engine 5 i ukaże się na początku 2023 roku na PC, PS5 i Xbox Series X/S. Równolegle spółka pracuje nad dwoma dużymi projektami – Projekt B i Projekt C. Tytuły te powstają we współpracy z największymi podmiotami w branży gamingowej m.in. należącym do Take Two – Private Division, Rouge Games i japońskim gigantem Konami, z którym firma w zeszłym roku nawiązała strategiczną współpracę.
Dynamiczny i zrównoważony rozwój spółki można zauważyć też na innych płaszczyznach. W tym roku Piotr Babieno został wybrany najlepszym CEO z Polski wg magazynu CEO Today. Jest to pierwszy Polak nagrodzony tą prestiżową statuetką. Z kolei podczas tegorocznej edycji Gamedev & Creative Careers Expo 2022, uhonorowano przedstawicieli Bloober Team nagrodą Creative Employer Award 2022. Wyróżnienie to zostaje przyznane firmom i instytucjom z branży gamedev, które tworzą przyjazne miejsca pracy. Firma zdobyła również rekordową ilość statuetek dla gry “The Medium” na tegorocznych Digital Dragons.
Obecnie spółka zatrudnia lub stale współpracuje z blisko dwustoma osobami. To, wraz z realizowaniem planu średnioterminowego, jakim jest zostanie globalnym liderem gier całego gatunku horror spowodowało, że krakowski deweloper postanowił przenieść swą siedzibę do nowego miejsca. Niedawno ogłoszono, że przyszłe biuro Bloober Team mieścić się będzie w kompleksie Fabryczna Office Park i ma być jedną z najnowocześniejszych przestrzeni w branży gier. Spółka ma nadzieję na przeprowadzkę już na początku 2023 roku.
Przede wszystkim jednak dzięki cudownym ludziom, z którymi mam przyjemność pracować tworzymy przełomowe produkcje. Już wkrótce będziemy mogli powiedzieć o nich znacznie więcej – dodaje Piotr Babieno.
Bloober Team SA będzie obecny na nadchodzących targach Gamescom w Kolonii, a kilka tygodni później przedstawiciele krakowskich mistrzów horroru odwiedzą Japonię, gdzie w ramach misji gospodarczej będą m.in. mieli swoje stoisko na Tokyo Games Show.