epoint

18 lipca br. na Festiwal VR Steam spółka zaprezentowała wersje demo swoich gier – Kaiju Monster VR i Jousting VR. Produkcje zebrały pozytywne opinie graczy i są dostępne do darmowego pobrania na platformie Steam VR i Oculus Store oraz Oculus App Lab. Pełne wersje tytułów będą wydane na jesieni tego roku.

Spółka zorganizowała również kolejne pokazy swojego interaktywnego experience – Dead City, którego producent został nominowany do 14. Nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

Kaiju Monster VR pozwala graczowi na wcielenie się w Godzillę i niszczenia świata w perspektywie VR. Bohater będzie musiał bronić siebie i swojej ukochanej przed samolotami, wrogami i mieszkańcami miast. Możliwe będzie zbieranie bonusów i rozbudowywanie broni. W grze dostępny będzie tryb multiplayer. Jousting VR to symulator turnieju rycerskiego. Gracz, jako nisko urodzony poddany króla, chcąc zdobyć rękę jego pięknej bratanicy, weźmie udział w turnieju, w którym będzie musiał pokonać innych rycerzy. Aby tego dokonać, będzie musiał odbywać treningi, wygrywać pojedynki i rozbudowywać swój ekwipunek.

Kaiju VR

Premiera demo tytułów na Festiwal VR Steam rozpoczęła działania promocyjne dla obydwu gier. Vraar S.A. przewiduje ich wydanie 1 października br. Będą one dystrybuowane za pośrednictwem platform Steam VR, Oculus Store, Oculus App Lab oraz Sidequest.

Na Festiwalu VR Steam udostępniliśmy graczom wersje demo naszych dwóch tytułów. Cieszyły się one dużą popularnością wśród graczy. Są to stosunkowo małe produkcje, jak na nasz potencjał. Dzięki nim utrzymujemy jednak kompetencje zespołu na wysokim poziomie. Do końca tego roku mamy zamiar wydać łącznie 4 gry. Chcemy też zająć się portingiem VR dla dużego tytułu wydanego na PC i konsole. Przyglądamy się największym projektom tego typu. – mówi Bartosz Częścik, Prezes VRAAR S.A.

Jousting VR

W marcu ub.r. VRAAR S.A. podpisała z Gaming Factory umowę inwestycyjną w zakresie produkcji i wydawnictwa gier komputerowych w wersji na urządzenia VR. W ramach współpracy w okresie dwóch lat spółka wyprodukuje minimum 6 gier komputerowych za kwotę nie mniejszą niż 500 tys. zł.

Zgodnie z zapowiedziami spółki odbyły się pokazy opracowywanego w ramach laboratorium VNLAB PWSTTviF, interaktywnego experience, opartego na motywach Kornolda – Dead City w reżyserii Krzysztofa Grudzinskiego. Produkcja miała już swoje prezentacje na Paryskim New Images, w Teatrze Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza oraz na konferencji Nowe Narracje Wizualne. Spółka planuje jesienią pełną premierę produkcji w Teatrze Studio, z miksem headsetów i muzyki live. Odpowiedzialne za produkcję opery VNLAB z Krzysztofem Grudzińskim, zostało nominowane do Nagród Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii Innowacja lub rozwiązanie technologiczne.

 

Dead City to interaktywny VR, łączący elementy narracji filmowej, mechaniki gier i opery. Współczesne Umarłe Miasto to ogarnięta pandemią Warszawa – pusta, przygnębiająca i nostalgiczna. Główny bohater, w żałobie po niedawno zmarłej żonie, odwiedza miejsca istotne dla ich relacji.

Dead City był dla nas dużym wyzwaniem. Poprzeczka została zawieszona wysoko, a tytuł był koprodukowany ze Szkołą Filmową w Łodzi i Laboratorium Nowych Narracji VNLAB. Dotychczas spotyka się z dużym uznaniem, nie tylko w Polsce, ale też za granicą. To bardzo ważna produkcja dla spółki. Pozwoliła nam rozwinąć nasze kompetencje związane z pracą na unreal engine, co mamy zamiar wykorzystywać w kolejnych projektach – podsumowuje Bartosz Częścik.

Dead City

W grudniu 2021 r. Vraar S.A. wraz z DM Navigator przeprowadził emisję, w ramach której zebrał 1.5 mln zł. Spółka przeznaczyła pozyskane środki na inwestycje w rozwój, m.in. rozbudowę działu produkcji i obszaru new biz. Zarząd spółki współpracuje z Domem Maklerskim Navigator S.A. w obszarze jej wejścia na GPW. Przewiduje, że wprowadzenie jej akcji do obrotu na New Connect powinno nastąpić najpóźniej w Q4 2022 r.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments