epoint

PPG ogłosił, że zakończył się pierwszy pilotażowy projekt o nazwie Universiada – edukacyjny program dla młodych naukowców, zorganizowany przez fundację Omniveda i sfinansowany przez firmę PPG w kwocie 140,000 PLN (35,000 USD).

Młodzi ludzie są bardzo kreatywni i potrafią zadawać ciekawe pytania, na które często dorośli nie znają odpowiedzi. Co jest tak samo kwaśne jak cytryna?, Czy można stworzyć jadalne mydło?, Jakie czynniki wpływają na start i lot rakiety z butelki PET? To tylko niektóre zagadnienia, na które odpowiedzi szukali uczniowie wrocławskich szkół biorący udział w Universiadzie.

10 czerwca br. na Uniwersytecie Wrocławskim odbyła się gala podsumowująca pilotażową edycję programu, podczas której ciekawi tajników chemii adepci szkół podstawowych, eksperymentowali, by znaleźć odpowiedzi na nurtujące ich kwestie. Profesjonalne jury, złożone z przedstawicieli środowiska naukowego UW oraz przedstawicieli PPG, wyłoniło najlepsze projekty, a ich autorzy otrzymali nagrody finansowe.

Odkrywanie pasji do nauk ścisłych

Universiada to pierwszy nowatorski konkurs naukowy dla dzieci i młodzieży. Celem programu Universiada jest pomoc młodzieży w odkrywaniu zainteresowań naukami ścisłymi poprzez inspirowanie, zachęcanie do twórczego myślenia oraz realizację własnych pomysłów w tej dziedzinie. Drugim istotnym benefitem inicjatywy jest ćwiczenie sprawnej organizacji, planowania i zarządzania czasem, pracy w zespole, analizy danych oraz innych umiejętności potrzebnych do efektywnej nauki, a w przyszłości także pracy. Pierwsza edycja Universiady skierowana do publicznych i niepublicznych szkół podstawowych w województwie dolnośląskim rozpoczęła się w lutym tego roku. Patronat nad projektem objął Uniwersytet Wrocławski, a nad jego realizacją czuwała fundacja Omniveda, która na co dzień wspiera nauczanie przedmiotów ścisłych i przyrodniczych.

We współpracy z naszymi partnerami, firmą PPG i Fundacją Omniveda, stworzyliśmy to wydarzenie dla młodych naukowców, aby rozwijać kreatywne myślenie, planowanie i pracę zespołową. Zachęcamy zespoły do stosowania metody naukowej: stawiania pytań i hipotez, badania, testowania i analizowania. Dzieci pracujące w zespołach uczą się poprzez kooperację i kontakty społeczne. Dziękujemy naszym partnerom, że wspólnie mogliśmy zorganizować kreatywny projekt dla ambitnych młodych osób. – komentuje prof. Anna Pietranik, dyrektor Instytutu Nauk Geologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego.

PPG jako firma naukowo-technologiczna ma świadomość, jak ważna w kształceniu młodych ludzi jest wykwalifikowana kadra naukowa, techniczna, inżynierska i matematyczna (STEM). Takie podejście pozwala tworzyć silniejsze i bardziej zrównoważone społeczności. Dlatego firma priorytetowo traktuje wspieranie rozwoju STEM utalentowanych młodych uczniów. Ma to kluczowe znaczenie dla tworzenia różnorodnych, innowacyjnych i kreatywnych rozwiązań dla najważniejszych wyzwań społecznych. Przedstawiciele PPG wierzą, że kształcenie daje możliwości i postęp, które prowadzą do lepszej przyszłości. Dzięki innowacyjnym programom edukacyjnym firma ma największy wpływ na edukację w dziedzinach, w których ma bogate doświadczenie.

Jako innowacyjna firma mamy świadomość, że zainteresowanie naukami ścisłymi jest kluczowe w rozwoju wielu gałęzi przemysłu. Studenci wspomnianych kierunków często mają innowacje pomysły, które nierzadko mają realne przełożenie w danej branży. PPG we współpracy ze środowiskiem akademickim chce nagradzać młode osoby za ich kreatywność. Universiada jest doskonałym przykładem tego typu aktywności, chcemy zachęcać uczniów do twórczego myślenia, nagradzać za przyszłościowe koncepty. Zależy nam, aby młodzi, zdolni ludzie postrzegali nauki ścisłe jako atrakcyjną dziedzinę studiów, a w konsekwencji pracy zawodowej. – podsumowuje Marcin Dębowski, PPG Global Business Services Lead – Poland.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments