Firma Bentley Motors ogłosiła rekordowe wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2022 roku. Przedsiębiorstwo wykazało zysk w wysokości 398 milionów euro. Łącznie do klientów marki z Crewe dostarczono już w tym roku 7398 egzemplarzy samochodów. Żadna inna marka luksusowa nie sprzedaje obecnie więcej samochodów w przedziale cenowym pomiędzy 200 000 a 250 000 euro niż Bentley.
Mimo niestabilnej sytuacji gospodarczej na świecie Bentley Motors odnotowuje zysk operacyjny na poziomie 398 milionów euro – to o 124% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Marka ustanowiła tym samym kolejny rekord w swojej historii.
Obrót ze sprzedaży wzrósł z poziomu 1,32 mld euro w pierwszej połowie 2021 r. do 1,71 mld euro, natomiast kwota przychodu zwiększyła się ze 186 000 euro do 213 000 euro, głównie dzięki poszerzeniu możliwości personalizacji samochodów. Zwrot ze sprzedaży także osiągnął rekordowy poziom 23,3% w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2022 roku, w porównaniu z 13,4% w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Bentley skupia swoje wysiłki na budowaniu trwałej, długoterminowej rentowności. Najnowsze wyniki odzwierciedlają wysoką pozycję marki na rynku samochodów luksusowych. Przychody ze sprzedaży wzrosły dzięki szerszemu zakresowi personalizacji aut i korzystnym kursom wymiany walut. Jednocześnie nadal utrzymujemy niższą bazę kosztową, co prowadzi do restrukturyzacji modelu biznesowego. Zapewnia on wysokie zwroty z naszych inwestycji i sprzedaży. – stwierdza Jan-Henrik Lafrentz, Członek Zarządu ds. Finansów i IT w Bentley Motors.
Bentayga najchętniej kupowanym samochodem marki
Najlepiej sprzedającym się samochodem marki Bentley jest luksusowy SUV Bentayga. W pierwszych sześciu miesiącach 2022 roku dostarczono do klientów 2956 egzemplarzy tego modelu, co stanowi 40% całkowitej sprzedaży. Na drugim miejscu plasuje się Continental GT z 2441 egzemplarzami (33% całkowitej sprzedaży). Ostatnie miejsce podium zajmuje sedan Flying Spur z 1997 sprzedanymi egzemplarzami samochodu (27% sprzedaży).
Dzięki wprowadzeniu modelu Continental GT Speed, sprzedaż samochodów marki Bentley od początku tego roku wzrosła o 33% w Europie, a w samej Wielkiej Brytanii o 44%. Ameryka nadal stanowi najsilniejszy rynek dla marki, zaś rynek chiński wciąż odczuwa skutki związane z przedłużonymi blokadami dostaw ze względu na pandemię Covid-19. W skali globalnej łączna sprzedaż od początku roku wzrosła o 3% do 7398 sztuk samochodów. W tym samym okresie zeszłego roku było to 7199 aut.
Zgodnie z nową strategią marki, brytyjski producent aktualizuje gamę samochodów, uwzględniając modele zelektryfikowane. Celem jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 roku. Projekt obejmuje rozplanowany na kolejne 10 lat program inwestycyjny o wartości 3 miliardów euro. Wśród założeń znajduje się produkcja nowych modeli samochodów oraz rozbudowa fabryki Pyms Lane w Crewe, w której powstają wszystkie modele marki.
Strategia Beyond100 wymusiła na nas spojrzenie na markę z nowej perspektywy. Pomimo ciągłej globalnej niestabilności gospodarczej, firma wykazuje spójność finansową i stale umacnia się wobec wpływu czynników zewnętrznych. Znaczny wzrost popytu oraz szerszy zakres personalizacji Mullinera przyniósł rekordowy zwrot ze sprzedaży, a stałe zainteresowanie wśród klientów na całym świecie najnowszą linią modeli zaowocowało rekordowymi przychodami. Chciałbym podziękować naszemu zespołowi za ich nieustające wysiłki, ponieważ to dzięki nim firma Bentley z powodzeniem kroczy ku zelektryfikowanej przyszłości. Chcemy zostać liderem w zakresie zrównoważonej, luksusowej mobilności. – podsumowuje Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.