Kostas Vouzas, dyrektor generalny TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas) podczas wydarzenia TP Vision Berlin Live przekazał szczegóły na temat śródrocznych wyników biznesowych firmy w 2022 roku. Przedstawił także nowe produkty, które zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie roku.
Biznes TP Vision w obszarch TV i audio cały czas rośnie, przede wszystkim dzięki rosnącej sprzedaży telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport.
Wszyscy żyjemy w bardzo trudnych czasach, ale w takich chwilach dobrze jest wiedzieć, że możemy liczyć na wyjątkowe wsparcie naszych klientów, partnerów i dystrybutorów. Doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, wydają się bardzo dobrze rezonować na rynku, co pozwala nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost w OLED TV i segmencie audio. – powiedział Kostas Vouzas podczas konferencji.
Rosnąca popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli OLED z autorskim pakietem przetwarzania obrazu P5 AI firmy TP Vision. Technologia ta spotyka się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów, dlatego TP Vision wprowadzi nową, ulepszoną wersję technologii „Next Gen” w drugiej połowie 2022 roku. Wznowi także cieszący się ogromnym powodzeniem 100-dniowy okres próbny Ambilight w nowych telewizorach.
Udział Ambilight w wartościowej sprzedaży telewizorów Philipsa wzrósł do prawie 80% w 2022 roku. Dlatego TP Vision zobowiązał się do dalszego rozwoju odbiorników wyposażonych w Ambilight – zarówno pod względem ogólnego udziału w biznesie telewizyjnym firmy, jak również w wartościach bezwzględnych na rynku telewizyjnym.
W segmencie audio firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży słuchawek w 2022 roku z równie dobrymi prognozami na resztę roku. Do sukcesu przyczyniła się koncentracja na segmencie sportowym – wprowadzenie nowych modeli słuchawek z serii GO czy przenośnych głośników bezprzewodowych GO, a także dalsza współpraca z Team Jumbo Visma i partnerstwo z Wings for Life World Run – największą na świecie imprezą biegową – przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o 86%.
Ulepszone przez design
Najlepsze europejskie wzornictwo to podstawa strategii produktowej TP Vision i kluczowy wyróżnik dla konsumenta. Firma konsekwentnie inwestuje w wyjątkowy design produktów, częściowo poprzez posiadanie własnego zespołu projektowego z siedzibą w Amsterdamie, ale także poprzez pionierskie wykorzystanie „prawdziwych” materiałów, takich jak metal, szkło i skóra.
Jakość tej pracy zyskała wiele uznania, a rok 2022 nie był wyjątkiem. Nowe telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio otrzymały prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO.
Zrównoważony rozwój i CSR
Firma znacznie zwiększyła swoje inwestycje w zrównoważony rozwój i CSR. Oba te obszary są kluczowe dla przyszłości Philips TV & Sound.
Wszystkie modele telewizorów 32″, 43″ i 50″ zostały już przestawione na ekologiczne opakowania bez polistyrenu, a wkrótce dołączą do nich modele o większych rozmiarach. Ponadto spółka zaprzestała produkcji pełnokolorowych opakowań telewizorów oraz stosuje tusze na bazie soi.
Podobne działania są realizowane dla Philips Sound – w tym przyspieszona wymiana plastikowych opakowań wewnętrznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips. Firma zobowiązała się także do wprowadzenia ekologicznych opakowań bez plastiku dla wszystkich produktów tego segmentu do 2024 roku.
TP Vision rozpoczął również współpracę z firmą The Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Spółka wierzy, że wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko zaczyna się od tworzenia świadomości poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak The Explorers, gdzie partnerstwo może zaowocować połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.