Vistula, największa marka z portfolio odzieżowego Grupy VRG, wchodzi w sezon jesień-zima ze zmienionym podejściem do komercjalizacji kolekcji i kolejnym salonem w nowym koncepcie. Oferta marki nie pojawi się w sklepach w tym samym czasie, a będzie podzielona na pięć rozdziałów, wprowadzanych do salonów i kanału online stopniowo – tak, aby poszczególne elementy były jak najlepiej dopasowane do potrzeb klientów w danym momencie sezonu. Zmiana ta jest elementem strategicznej ewolucji marki – i szerzej segmentu odzieżowego Grupy VRG – której celem jest wzrost biznesu spółki w tym obszarze.
Pierwszym sygnałem zmiany struktury sezonu w marce Vistula było wprowadzenie już w lipcu po raz pierwszy kolekcji trans-seasonal – rozpoczynającej sezon jesienno-zimowy, ale dopasowanej asortymentem i kolorystyką do późnego lata. Łącznie kolekcję jesień – zima w Vistula stworzy w tym roku 7 kapsuł męskich i 5 kapsuł kobiecych.
Vistula jest obecnie jako marka w bardzo ciekawym momencie. Z jednej strony nieustająco zmieniamy się od strony designu. Kolekcja na sezon jesień-zima odzwierciedla najnowsze trendy w modzie formalnej i eleganckim casual. Nasi klienci znajdą w salonach Vistula to, co tworzy DNA marki – czyli ponadczasowe klasyki, zaprojektowane i odszyte w nowoczesnym wydaniu. Jednocześnie będziemy proponować stopniowo elementy asortymentu, pozwalające wraz z kolejnymi odsłonami budować nowe, czasem nieoczywiste zestawienia. Tym samym zmieniamy nasze podejście do struktury sezonu – tak, aby w każdym momencie nadchodzącego półrocza być dopasowanym z ofertą do aktualnej potrzeby konsumentów. Jesteśmy też bardzo podekscytowani współpracą z Reprezentacją Polski w piłce nożnej, dla której Vistula – oficjalny partner Polskiego Związku Piłki Nożnej, przygotuje formalny strój na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2022 w Katarze. Klienci mogą w okresie październik – listopad spodziewać się w naszych sklepach specjalnej oferty związanej z tym świętem sportu – podkreśla Marta Fryzowska, wiceprezeska grupy VRG, odpowiedzialna za segment odzieżowy.
Vistula kontynuuje również proces rozwoju oferty dla kobiet – z sezonu na sezon poszerzając asortyment dla tej grupy konsumentów.
Ewolucja marki Vistula to w tym roku obok zmian w podejściu do kolekcji również zmiany w sieci, w tym premiery salonów modernizowanych lub otwieranych w nowym koncepcie. Najnowszy ruszył w ostatni piątek sierpnia w warszawskiej Westfield Arkadia. Kolekcja marki jest tu dostępna na powierzchni 235 m2. Nowy koncept odróżnia od wcześniej otwieranych sklepów zmieniony sposób ekspozycji (asortyment prezentowany na jednym poziomie, na wysokości wzroku klienta) oraz przestrzenie wydzielone na kolekcję damską i akcesoria. Analogiczny salon marka ma już w CH Silesia.
Nowy koncept nastawiony jest na prezentację niepojedynczych produktów z oferty, ale całych sylwetek. Klienci mogą zdecydować się na proponowane w ramach ekspozycji stylizacje, lub komponować własne – samodzielnie, lub przy wsparciu naszej obsługi. Poszczególne funkcje i „nawigację” po sklepie zaplanowaliśmy tak, aby maksymalnie ułatwić decyzje zakupowe. – podkreśla Marta Fryzowska.
Odwiedzających CH Arkadia klientów nowy salon Vistula powita witryną, w której dominuje wielkogabarytowy ekran. Służy on ekspozycji materiałów kampanii, wspierających aktualną odsłoną oferty marki. Warto zaznaczyć, że projektanci salonu korzystali z elementów wykończenia, pochodzących z firm przestrzegających norm zrównoważonego rozwoju i mogących wylegitymować się potwierdzającymi to certyfikatami. Szczególną uwagę przyłożono m.in. do energooszczędnego oświetlenia.
Na koniec pierwszego półrocza 2022 roku sieć VRG stanowiło 539 salonów, o łącznej powierzchni 52 tys. m2 (w tym 144 salony Vistula o stabilnej r./r powierzchni 18,4 tys. m2). Sieć stacjonarna jest najważniejszym kanałem sprzedaży dla marki, której udział handlu online to ok. 14 proc. (przy 15,2 proc. w całej Grupie VRG).